Rallye Monte Carlo - vítězná premiéra C4 WRC
Po tříměsíční pause se Sebastien Loeb vrátil za volant a lepší vstup do nové sezony si úřadující mistr světa nemohl přát. S Citroënem C4 WRC vyhrál Monte Carlo, navíc úspěch nového vozu korunoval ještě druhý Daniel Sordo.
Letošní Monte Carlo začalo dvěma večerními zkouškami už ve čtvrtek večer a v obou exceloval Loeb bezchybnou jízdou, po níž získal náskok 23 sekund před Sordem. Korunní princ Grönholm ztrácel půl minuty a jeho týmový kolega Hirvonen s dalším Fordem takřka minutu.
V první 45 kilometrů dlouhé zkoušce pátečního dne se Španěl Sordo vypjal k životnímu výkonu a svoji ztrátu snížil o 16 sekund na rozdíl pouhých 7,8 sekundy. V následující zaúřadovali oba jezdci Citroënu, když Loeb byl o jednu setinu sekundy v cíli dříve než Sordo, který to svému kolegovi vrátil v dalším úseku. V posledních třech zkouškách druhé etapy byl dvakrát nejrychlejší Loeb, jednou Sordo. Jejich rozdíl činil zhruba 25 sekund. Třetí Grönnholm zužovaný problémy s převodovkou ztrácel již přes minutu, na čtvrtou příčku se dostal Atkinson se Subaru před Hirvonenen.
V sobotu zaúřadoval opět nejlépe Loeb, ale pouze o 1,1 sekundy před nikým jiným než Sordem. Poté jako by oba jezdci Citroënu zvolnili a vítězství ve zbývajících zkouškách přepustili dvakrát Atkinsovi a třikrát Hirvonenovi, mezi nimiž se rozpoutal boj o čtvrtou příčku, která po třetí etapě patřila nakonec finskému mladíkovi. Jezdci na dalších místech Solberg, Gardemeister, Kopecký a Latvala už ztráceli na vedoucí duo více než dost. A tak bylo před nedělní jedinou městskou zkouškou v monackém přístavu rozhodnuto. K velkému výkonu se ještě vypjal Atkinson a vítězstvím si pojistil čtvrté místo o 0,2 sekundy.
Posádka Kopecký a Schovánek sváděla dlouho souboj s Latvalou, až do chvíle než Fin rozbil svého Focuse o zídku. Konstantním výkonem se neustále drželi v první desítce, dvakrát zajeli čtvrtý čas a do konečného zúčtování si připsali jeden světový bod za osmé místo.
Jistým zklamáním je až desáté místo rakouského jezdce Stohla, jenž se však prakticky po celou soutěž trápil s brzdami Xsary WRC týmu Kronos.
Horké chvilce se nevyhnul ani Loeb. Jednou mu na startu zhasl motor, jednou opřel C4 WRC o můstek a v desáté zkoušce zajel až osmý čas, se ztrátou 15 sekund na Atkinsona. Přesto si nakonec dojel pro zasloužené vítězství a naznačil, že nová C4 WRC bude bezpochyby konkurenceschopná. Naopak frustrován odjížděl z Monte Carla Marcus Grönholm, který však už byl myšlenkami na Švédské rallye, kde se věří, že zvítězí.
AH, 22.1.2007
V první 45 kilometrů dlouhé zkoušce pátečního dne se Španěl Sordo vypjal k životnímu výkonu a svoji ztrátu snížil o 16 sekund na rozdíl pouhých 7,8 sekundy. V následující zaúřadovali oba jezdci Citroënu, když Loeb byl o jednu setinu sekundy v cíli dříve než Sordo, který to svému kolegovi vrátil v dalším úseku. V posledních třech zkouškách druhé etapy byl dvakrát nejrychlejší Loeb, jednou Sordo. Jejich rozdíl činil zhruba 25 sekund. Třetí Grönnholm zužovaný problémy s převodovkou ztrácel již přes minutu, na čtvrtou příčku se dostal Atkinson se Subaru před Hirvonenen.
V sobotu zaúřadoval opět nejlépe Loeb, ale pouze o 1,1 sekundy před nikým jiným než Sordem. Poté jako by oba jezdci Citroënu zvolnili a vítězství ve zbývajících zkouškách přepustili dvakrát Atkinsovi a třikrát Hirvonenovi, mezi nimiž se rozpoutal boj o čtvrtou příčku, která po třetí etapě patřila nakonec finskému mladíkovi. Jezdci na dalších místech Solberg, Gardemeister, Kopecký a Latvala už ztráceli na vedoucí duo více než dost. A tak bylo před nedělní jedinou městskou zkouškou v monackém přístavu rozhodnuto. K velkému výkonu se ještě vypjal Atkinson a vítězstvím si pojistil čtvrté místo o 0,2 sekundy.
Posádka Kopecký a Schovánek sváděla dlouho souboj s Latvalou, až do chvíle než Fin rozbil svého Focuse o zídku. Konstantním výkonem se neustále drželi v první desítce, dvakrát zajeli čtvrtý čas a do konečného zúčtování si připsali jeden světový bod za osmé místo.
Jistým zklamáním je až desáté místo rakouského jezdce Stohla, jenž se však prakticky po celou soutěž trápil s brzdami Xsary WRC týmu Kronos.
Horké chvilce se nevyhnul ani Loeb. Jednou mu na startu zhasl motor, jednou opřel C4 WRC o můstek a v desáté zkoušce zajel až osmý čas, se ztrátou 15 sekund na Atkinsona. Přesto si nakonec dojel pro zasloužené vítězství a naznačil, že nová C4 WRC bude bezpochyby konkurenceschopná. Naopak frustrován odjížděl z Monte Carla Marcus Grönholm, který však už byl myšlenkami na Švédské rallye, kde se věří, že zvítězí.
1.Loeb – Elena | Citroën C4 WRC | 3:10.27,4 |
2.Sordo – Marti | Citroën C4 WRC | +0.38,2 |
3.Grönholm – Rautiainen | Ford Focus WRC | +1.22,8 |
4.Atkinson – MacNeall | Subaru Impreza WRC | +2.28,1 |
5.Hirvonen – Lehtinen | Ford Focus WRC | +2.28,3 |
6.Solberg – Mills | Subaru Imprezza WRC | +3.12,0 |
7.Gardemeister – Honkanen | Mitstubishi Lancer WRC | +3.38,1 |
8.Kopecký – Schovánek | Škoda Fabia WRC | +4.39,4 |
9.Cuoq – Marti | Peugeot 307 WRC | +5.59,7 |
10.Stohl – Minor | Citroën Xsara WRC | +6.37,3 |
AH, 22.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout