Rallye Mexiko - Loeb opět bez konkurence
Po vítězství v Rallye Monte Carlo vystoupil ve čtvrté soutěži mistrovství světa v rallye opět na nejvyšší stupínek Sebastien Loeb, který s Citroënem C4 WRC zvítězil před oběma továrními Fordy s takřka minutovým náskokem.
Subaru vyslalo do Mexika poprvé své jezdce Pettera Solberga a Chrise Atkinsona s novými modely Impreza 07, které jak ukázal úvod soutěže, by mohly být více konkurenceschopné než dosavadní modely. Petter Solberg vyhrál první tři rychlostní zkoušky a až do páté vedl před Loebem s náskokem dvou sekund, jeho kolega Atkinson byl třetí se ztrátou 18 sekund. Naopak úvod vůbec nevyšel Grönholmovi s Fordem, který byl překvapivě až pátý.
Jenže na přejezdu k šesté zkoušce se motor vedoucího Solberga zastavil a bylo po nadějích. Veškerá tíha ležela v tu chvíli na Atkinsonovi, který sice podával výborný výkon, ale v závěru se propadl na pátou příčku.
Po odpadnutí Solberga se ujal vedení Loeb před Atkinsonem, Hirvonenem, Sordem a Grönholmem, jenž pro první etapu zvolil nevhodné pneumatiky. „Nebyl to zrovna dobrý den a opravdu nevím proč,“ kroutil hlavou Grönholm. „Nebylo moc příjemné být ráno jako první na trati, protože na ní nebyly žádné stopy a těžko jsem hledal brzdné body. Čas jsem ztrácel i odpoledne, a nevím proč. Mikko a Seb jeli na širších pneumatikách, ale nejsem si jistý, že to bylo jen tím.“
Grönholm odstartoval do druhé etapy z pátého místa, ve skupině čtyř vozů, které dělilood sebe méně než 17 sekund. Týmu se podařilo lokalizovat a odstranit problém s teplotním čidlem, který jak se později ukázalo finského jezdce brzdil. V závěrečné zkoušce dopolední sekce se rozhodl ke zdrcujícímu útoku. Před jejím startem provedl mírnou úpravu nastavení Focusu WRC a na úseku dlouhém 23 km přeskočil všechny tři jezdce, kteří byli do té chvíle před ním, včetně týmového kolegy Mikky Hirvonena. Vedoucí pozici si s přehledem hlídal Loeb, který postupně zvyšoval náskok až na jednu minutu.
Před závěrečnými čtyřmi zkouškami bylo tak o pořadí na prvních dvou místech rozhodnuto, Loeb si hlídal vedení a Grönholm raději neriskoval. A tak se bojovalo pouze o třetí místo, které si dlouho držel Sordo s druhým Citroënem C4 WRC, ale v závěru byl úspěšnější Hirvonen s Fordem Focus WRC, který nadělil svému soupeři 16 sekund.
Do první desítky se probojoval ještě Hennig Solberg, který již v první rychlostní zkoušce obrátil Focuse na střechu a ztratil hodně času. Vzhledem ke slabší konkurenci se dokázal probojovat přes celou plejádu jezdců s produkčními vozy až na devátou příčku.
První místo ve skupině produkčních vozů a celkové desáté vybojoval Angličan Higgins s Mitsubishi Lancer, naše posádka Vojtěch a Ernst byla i přes problémy klasifikována na 16. místě a šestá ve své skupině. Další info na www.ewrc.cz
Mexická rally byla nejvýše položeným podnikem v šampionátu. Většina tratí vede v nadmořské výšce přes 2000 a některé úseky první etapy zavedly posádky až na kótu 2700 metrů. Motory v takových výškách ztrácejí až 30 procent svého obvyklého výkonu. „Rozdíl v síle je opravdu znát. Můžete jet pořád na plný plyn, dokonce i v technických pasážích. Znamená to ale, že tak jedou všichni a nemůžete na ostatní najet příliš času,“ komentoval podmínky Hirvonen.
Průběžné pořadí – jezdci: 1. Grönholm (32), 2. Loeb (28), 3. Hirvonen (26), 4. Sordo (13), 5. H.Solberg (11)
Průběžné pořadí – značky: 1. BP Ford (58), 2. Citroën Total (43), 3. Stobbart Ford (19)
Jindřich Lasík, 12.3.2007
Jenže na přejezdu k šesté zkoušce se motor vedoucího Solberga zastavil a bylo po nadějích. Veškerá tíha ležela v tu chvíli na Atkinsonovi, který sice podával výborný výkon, ale v závěru se propadl na pátou příčku.
Po odpadnutí Solberga se ujal vedení Loeb před Atkinsonem, Hirvonenem, Sordem a Grönholmem, jenž pro první etapu zvolil nevhodné pneumatiky. „Nebyl to zrovna dobrý den a opravdu nevím proč,“ kroutil hlavou Grönholm. „Nebylo moc příjemné být ráno jako první na trati, protože na ní nebyly žádné stopy a těžko jsem hledal brzdné body. Čas jsem ztrácel i odpoledne, a nevím proč. Mikko a Seb jeli na širších pneumatikách, ale nejsem si jistý, že to bylo jen tím.“
Grönholm odstartoval do druhé etapy z pátého místa, ve skupině čtyř vozů, které dělilood sebe méně než 17 sekund. Týmu se podařilo lokalizovat a odstranit problém s teplotním čidlem, který jak se později ukázalo finského jezdce brzdil. V závěrečné zkoušce dopolední sekce se rozhodl ke zdrcujícímu útoku. Před jejím startem provedl mírnou úpravu nastavení Focusu WRC a na úseku dlouhém 23 km přeskočil všechny tři jezdce, kteří byli do té chvíle před ním, včetně týmového kolegy Mikky Hirvonena. Vedoucí pozici si s přehledem hlídal Loeb, který postupně zvyšoval náskok až na jednu minutu.
Před závěrečnými čtyřmi zkouškami bylo tak o pořadí na prvních dvou místech rozhodnuto, Loeb si hlídal vedení a Grönholm raději neriskoval. A tak se bojovalo pouze o třetí místo, které si dlouho držel Sordo s druhým Citroënem C4 WRC, ale v závěru byl úspěšnější Hirvonen s Fordem Focus WRC, který nadělil svému soupeři 16 sekund.
Do první desítky se probojoval ještě Hennig Solberg, který již v první rychlostní zkoušce obrátil Focuse na střechu a ztratil hodně času. Vzhledem ke slabší konkurenci se dokázal probojovat přes celou plejádu jezdců s produkčními vozy až na devátou příčku.
První místo ve skupině produkčních vozů a celkové desáté vybojoval Angličan Higgins s Mitsubishi Lancer, naše posádka Vojtěch a Ernst byla i přes problémy klasifikována na 16. místě a šestá ve své skupině. Další info na www.ewrc.cz
Mexická rally byla nejvýše položeným podnikem v šampionátu. Většina tratí vede v nadmořské výšce přes 2000 a některé úseky první etapy zavedly posádky až na kótu 2700 metrů. Motory v takových výškách ztrácejí až 30 procent svého obvyklého výkonu. „Rozdíl v síle je opravdu znát. Můžete jet pořád na plný plyn, dokonce i v technických pasážích. Znamená to ale, že tak jedou všichni a nemůžete na ostatní najet příliš času,“ komentoval podmínky Hirvonen.
1.Loeb – Elena | Citroën C4 WRC | 3:48.13,3 |
2.Grönholm – Rautiainen | Ford Focus WRC | +0.55,8 |
3.Hirvonen – Lehtinen | Ford Focus WRC | +1.27,7 |
4.Sordo – Marti | Citroën C4 WRC | +1.43,7 |
5.Atkinson - MacNeall | Subaru Impreza WRC | +2.24,2 |
6.Stohl – Minor | Citroën Xsara WRC | +3.45,5 |
7.Latvala – Anttila | Ford Focus WRC | +4.10,8 |
8.Wilson – Orr | Ford Focus WRC | +12.22,6 |
9.Solberg H. – Menkerud | Ford Focus WRC | +14.15,7 |
10.Higgins – Martin | Mitsubishi Lancer | +20.31,2 |
Průběžné pořadí – jezdci: 1. Grönholm (32), 2. Loeb (28), 3. Hirvonen (26), 4. Sordo (13), 5. H.Solberg (11)
Průběžné pořadí – značky: 1. BP Ford (58), 2. Citroën Total (43), 3. Stobbart Ford (19)
Jindřich Lasík, 12.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout