Rallye Mexiko - šotolinový duel pro Loeba
Podaří se Grönholmovi hatrick a vyhraje i třetí letošní soutěž světového šampionátu, byla nejčastější otázka před startem Rallye Mexiko. Suverén z Monte Carla a ze Švédska však roli favorita neustál a havaroval.
Úvod rallye patřil Petteru Solbergovi se Subaru, jenž v úvodních dvou soutěžích vyšel naprázdno. Do Mexika přijel s pořádnou dávkou motivace umocněnou loňským prvenstvím. Po vyhraných čtyřech zkouškách se usadil na čele před Hirvonenm s Fordem Focus a Loebem s Citroënem. Mezitím už soutěž skončila pro Grönholma, jenž poslal svého Forda přes střechu. Díky systému SupeRallye však nastoupil do dalších dvou etap, ovšem zatížen patřičnou penalizací a tím bez šance na dobré umístění.
I když poslední dvě zkoušky prvního dne šly na konto Loeba, tak na vedoucí pozici přenocoval s náskokem 4,8 sekundy Solberg před Hirvonenem. Jenže hned v úvodní zkoušce zatáhl Loeb, zatímco Hirvonen jako přes kopírák napodobil svého týmového kolegu. Francouz se tak dostal do vedení s náskokem 0,7 sekundy. S tím se rozhodně nechtěl smířit Solberg, zaútočil a vrátil se do vedení. Ovšem to byl prakticky poslední jeho útok, neboť jej provázely různé technické potíže. Po druhé etapě vedl Loeb před Solbergem (-37 s) a Rakušanem Stohlem, jenž už měl větší časovou ztrátu.
Poslední den byly na programu jen tři zkoušky, které si mezi sebou rozdělili Loeb, Solberg a diváckou superspeciálku Stohl. Na pořadí se však už nic nezměnilo.
Hned třikrát se mohl v cíli radovat Sebastien Loeb – poprvé vyhrál v Mexiku, poprvé letos a po třech soutěžích se dostal do čela průběžné klasifikace před Grönholma.
V kategorii produkčních vozů se poprvé představil Štěpán Vojtěch s Mitsubishi Lancer. Prakticky bez zkušeností se šotolinovým povrchem si nevedl v konkurenci 18 vozů skupiny N špatně. Po první etapě se dostal až na 14.místo a ve třídě na páté. V závěru druhého dne došlo k poškození spojovacího hřídele, po němž musel odstoupit. Závadu se podařila odstranit, a tak mohl v neděli pokračovat, což mu nakonec vyneslo celkovou 19. příčku a sedmou ve třídě. U nás dobře známý Polák Kuzaj dojel se Subaru Impreza čtrnáctý a pátý v „en-kách“.
Jindřich Lasík
Výsledky
1. Loeb – Elena Citroën Xsara WRC 3.47:08,8
2. Solberg – Mills Subaru Impreza WRC +0:48,0
3. Stohl – Minor Peugeot 307 WRC +4:39,1
4. Sordo – Marti Citroën Xsara WRC +5:27,7
5. H.Solberg – Menkerud Peugeot 307 WRC +12:25,4
6. McHale – Nagle Ford Focus WRC +16:02,3
7. Atkinson – Macneall Subaru Impreza WRC +20:49,5
8. Grönholm – Rautianen Ford Focus WRC +21:44,2
9. Arai – Sircombe Subaru Impreza +22:34,6
10.Trivino – Salom Peugeot 206 WRC +22:47,5
I když poslední dvě zkoušky prvního dne šly na konto Loeba, tak na vedoucí pozici přenocoval s náskokem 4,8 sekundy Solberg před Hirvonenem. Jenže hned v úvodní zkoušce zatáhl Loeb, zatímco Hirvonen jako přes kopírák napodobil svého týmového kolegu. Francouz se tak dostal do vedení s náskokem 0,7 sekundy. S tím se rozhodně nechtěl smířit Solberg, zaútočil a vrátil se do vedení. Ovšem to byl prakticky poslední jeho útok, neboť jej provázely různé technické potíže. Po druhé etapě vedl Loeb před Solbergem (-37 s) a Rakušanem Stohlem, jenž už měl větší časovou ztrátu.
Poslední den byly na programu jen tři zkoušky, které si mezi sebou rozdělili Loeb, Solberg a diváckou superspeciálku Stohl. Na pořadí se však už nic nezměnilo.
Hned třikrát se mohl v cíli radovat Sebastien Loeb – poprvé vyhrál v Mexiku, poprvé letos a po třech soutěžích se dostal do čela průběžné klasifikace před Grönholma.
V kategorii produkčních vozů se poprvé představil Štěpán Vojtěch s Mitsubishi Lancer. Prakticky bez zkušeností se šotolinovým povrchem si nevedl v konkurenci 18 vozů skupiny N špatně. Po první etapě se dostal až na 14.místo a ve třídě na páté. V závěru druhého dne došlo k poškození spojovacího hřídele, po němž musel odstoupit. Závadu se podařila odstranit, a tak mohl v neděli pokračovat, což mu nakonec vyneslo celkovou 19. příčku a sedmou ve třídě. U nás dobře známý Polák Kuzaj dojel se Subaru Impreza čtrnáctý a pátý v „en-kách“.
Jindřich Lasík
Výsledky
1. Loeb – Elena Citroën Xsara WRC 3.47:08,8
2. Solberg – Mills Subaru Impreza WRC +0:48,0
3. Stohl – Minor Peugeot 307 WRC +4:39,1
4. Sordo – Marti Citroën Xsara WRC +5:27,7
5. H.Solberg – Menkerud Peugeot 307 WRC +12:25,4
6. McHale – Nagle Ford Focus WRC +16:02,3
7. Atkinson – Macneall Subaru Impreza WRC +20:49,5
8. Grönholm – Rautianen Ford Focus WRC +21:44,2
9. Arai – Sircombe Subaru Impreza +22:34,6
10.Trivino – Salom Peugeot 206 WRC +22:47,5
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout