Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Rallye Maroko - Loeb druhý v cíli

Jezdci vozů Peugeot 3008 DKR dojeli do cíle Rallye Maroko na druhém a desátém místě a úspěšně tak završili svou přípravu na Rallye Dakar v příštím roce. Sébastien Loeb/Daniel Elena vedli až do předposlední etapy, kdy je zdržel mechanický problém s tlumičem.

[*3

Stejný problém postihl také Carlose Sainze, což upozornilo na několik oblastí, na nichž technici Peugeot Sport musejí zapracovat před lednovou jihoamerickou odyseou.

Team Peugeot Total podpořil značku Peugeot na místním trhu v Maroku a celosvětové působení skupiny PSA v Africe a na Středním Východě. Ve stejný den, kdy se vozy Peugeot 3008 DKR vydaly na dobrodružství, byl na trh uveden zcela nový Peugeot Pick Up s úkolem dobýt marocký trh. Zásluhou vlastností, které jej předurčují k tomu, aby se vyrovnal s prakticky jakýmkoli terénem, se Pick Up projevuje odolností, a to díky výkonnému vznětovému motoru 2,5 l s turbodmychadlem, dvoukabinou a možností jízdy s pohonem všech kol. Otestoval jej a schválil „Tým snů“ Peugeotu!

OHLASY:

Bruno Famin sportovní ředitel a šéf týmu Peugeot Total
„Celkově jsme s průběhem přípravy pro Rallye Dakar spokojeni. Našim posádkám umožnila jet v podobných podmínkách, jaké nás čekají v Jižní Americe. Technicky jsme byli schopni určit řadu problémů, které máme stále ještě čas před odjezdem na Dakar odstranit. Z důvodu rizika, které hrozilo, jsme se poněkud drželi zpátky po stránce výsledku. Konec konců jsme zde byli kvůli testování, sběru dat a načerpání cenných zkušeností.“



Sébastien Loeb: „Celkově soutěž probíhala dobře. Dnes jsme po prvním měřeném úseku dvakrát píchli a etapu dokončili v pomalém tempu, ale to nakonec nic nezměnilo. Snažili jsme zabrali a dohnali Nassera, ale zpomalil nás prach od vozů vpředu, takže více jsme nemohli dělat. Druhé místo není špatné, ale mám velkou motivaci dosáhnout prvního celkového vítězství v soutěži cross-country. Získali jsme tu dobré zkušenosti a naučili se spoustu věcí.“

Carlos Sainz: „Poslední etapa nebyla špatná. Jediný problém byl v tom, že jsme kvůli našim včerejším problémům startovali ze zadní pozice v prachu. Nakonec se naše účast zde stala pouze pozitivní zkušeností. Naučili jsme se spoustu věcí a byla to dobrá příprava na Dakar. Spolu s Lucasem jsme byli velmi šťastni, že jsme dostali možnost získat tuto zkušenost.“


PŘEHLED RALLYE DU MAROC 2017


Celkový počet kilometrů: 2570,50 km
Počet měřených kilometrů: 1089 km
Umístění na stupních vítězů v etapách: 4x (Loeb/Elena 1. v 1. etapě; Loeb/Elena a Sainz/Cruz 2. a 3. ve 3. etapě; Loeb/Elena 3. v 5. etapě)
Vítězství v etapách: 1x (Loeb/Elena v 1. etapě)
Team Peugeot Total: 35 mužů a žen; 11 technických oborů
Počet použitých pneumatik: 54
Hmotnost pneumatiky: 42 kg


Věděli jste, že…


• Největší rychlost Peugeotu 3008DKR je přibližně 200 km/h díky výkonu 340 k třílitrového turbodieselu přeplňovaného dvěma turbodmychadly.
• Poušť Sahara - hlavní rys Rallye Maroko - je největší horkou pouští na světě. Má ohromující rozlohu 9 milionů km2.
• Skupina PSA v Maroku otevírá továrnu. To podtrhuje stále větší význam země pro francouzského výrobce. Výstavba továrny v Kenitře byla zahájena v červnu tohoto roku a její otevření se očekává v roce 2019. V prvním roce se zde vyrobí 90 000 vozidel a zaměstnáno tu bude kolem 3500 místních pracovníků.
• Rallye Maroko se poprvé jela v roce 1934, ale až do roku 2013 nebyla známá způsobem, jaký známe dnes. Původně se jednalo o vytrvalostní soutěž podobnou Rallye Safari s úkolem prokázat odolnost. Rallye byla v letech 1973, 1975 a 1976 součástí Mistrovství světa v rallye. První vítězství Peugeotu se datuje do roku 1955, kdy zde úspěch dosáhl Peugeot 203.

1.Al-Attiyah – BaumelToyota Hilux10:39.34
2.Loeb – ElenaPeugeot 3008 DKR+7.55
3.Przygonski – ColsoulMini+24.45
4.Roma – HaroMini+29.38
5.Vasilyev – ZhiltsovMini+43.25
6.Domzala – MartonToyota Hilux+56.34
7.Hirvonen – SchulzMini+1:06.13
8.Menzies – MortensenMini+1:10.52
9.Terranova – GraveMini+1:27.03
10. Sainz - …Peugeot 3008 DKR +1:28.02
15.Ouřednīček – KřipalFord Ranger+03.12.14




Peugeot + JL 13.10.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar