Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Rallye Japonsko - Loeb jako Schumacher

Vítězná série Francouze Sebastiena Loeba tak trochu připomíná suverenitu Michaela Schumachera, což potvrdil také v japonské rallye, kterou vyhrál po dramatickém souboji s Finem Marcusem Grönholmem.

 

Loeb - Elena

Loeb - Elena

Gronholm - Rautiainen

Gronholm - Rautiainen

Hirvonen - Lehtinen

Hirvonen - Lehtinen

Atkinson - McNeall

Atkinson - McNeall

První etapa byla doslova a do písmene obrazem nedávné finské rallye. Do soutěže vstoupil nejlépe Grönholm s Fordem, který vyhrál šest z deseti zkoušek. Loeb odstartoval opět s problémy, ale pak zajel čtyři nejrychlejší časy a přiblížil se k vedoucímu Finovi na deset sekund. Třetí příčku si držel druhý tovární Ford řízený Hirvonenem, ovšem na vedoucí duo ztrácel více než minutu, a před dalšími soupeři Stohlem, Atkinsonem a Solbergem měl také dostatečný náskok. Takže si jel vlastně svoji vlastní rallye. Čtvrtý Atkinson inkasoval penalizaci 50 sekund, když nestihl včas opravit poškozený podvozek a klesl na páté místo. Problémy si nevyhnuly ani Petteru Solbergovi, po dobrém začátku začaly zlobit brzdy, což znamenalo propad z 3. na 10.místo. Po další opravě se sice zlepšil, ale od stupňů vítězů jej dělily více než 2,5 minuty.

Také do druhé etapy odstartoval  nejlépe Grönholm, vyhrál dvě hodně uklozané šotolinové zkoušky a navýšil náskok. Pak však přišla osudná 14. zkouška, v níž ztratil 23 sekund jezdeckou chybou. Také v následujícím úseku opustil ideální stopu a připsal si dalších deset sekund.

Rázem byl ve vedení Loeb s náskokem 17 sekund a schylovalo se k dramatu. Grönholm vyhrál tři zkoušky, Loeb čtyři, což mu vyneslo před třetí etapou náskok 25 sekund.

Ani poslední den se Fin nevzdal a sekundu po sekundě ukrajoval z Loebova náskoku. Před závěrečnou zkouškou ztrácel již jen 5,4 sekundy, ale protože posledním úsekem byla krátká divácká zkouška, na pořadí se již nic nezměnilo. „Se Sebem to byl krásný souboj, celý den jsem jel na limitu," říkal v cíli Grönholm. „Mohli jsme vyhrát, ale nestalo se tak. Tolik jsem se snažil ho dohnat, ale chyběla mi jedna erzeta, pár kilometrů navíc. Myslím, že Seb se obával, ale je těžké ho stále porážet o osm nebo devět sekund na každé rychlostní zkoušce, což jsem měl udělat. Moje včerejší chyby mě připravily o vítězství. Byla to náročná soutěž, zvláště se dlouhými přejezdy mezi rychlostními zkouškami. Focus byl znovu perfektní a naše pneumatiky v těchto podmínkách fungovaly. Před startem soutěže hodně pršelo a přestože bylo v jejím průběhu stále větší sucho, pod stromy v lesích se držela vlhkost a byla tam spousta bláta.,

Za třetím Hirvonenem dojel nakonec Atkinson se Subaru, který pravidelně zajížděl časy v Top 5. Na jeho pozici sice ještě zkoušel zaútočit Stohl, ale bez úspěchu. Přesto byl rakouský jezdec spokojen, neboť v Japonsku startoval poprvé. Na sedmém místě byl klasifikován Španěl Sordo, ale nakonec byl diskvalifikován. V předposlední zkoušce zastavil u havárie Compance s Fordem, který zablokoval trať. Vystopil z vozu a než pokračoval dál, tak ztratil tolik času, že jej předstihl i domácí Arai. Ale ani sedmé mésto mu nebylo souzeno, neboť byl vyloučen, protože se řádně nepřipoutal, když pokračoval v další jízdě.

Vítězstvím v Japonsku se stal Sebastien Loeb rekordmanem v počtu vítězství, když se 27 prvními místy překobal Carlose Sainze.

 

 

1. Loeb - Elena

Citroën Xsara WRC

3:22.20,4

2. Grönholm - Rautiainen

Ford Focus WRC

+5,6

3. Hirvonen - Lehtinen

Ford Focus WRC

+2.46,5

4. Atkinson - MacNeall

Subaru Impreza WRC

+6.07,8

5. Stohl - Minor

Peugeot 307 WRC

+7.10,7

6. Arai - Sircombe

Subaru Impreza WRC

+9.05,1

7. Solberg - Martin

Subaru Impreza WRC

+11.43,7

8. Nutahara - Barritt

Mitsubishi Lancer (N)

+22.57,4

9. Pozzo - Stillo

Mitsubishi Lancer (N)

+23.24,8

10.Ligato - Garcia

Mitsubishi Lancer (N)

+23.58,6

 

Průběžné pořadí: 1. Loeb (102), 2. Grönholm (69), 3. Sordo (41), 4. Hirvonen (33), 5. Stohl (33)

 

Jindřich Lasík, 4.9. 2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar