Rallye Hustopeče ovládl Kopecký
Podruhé v letošní sezoně se posádka továrního týmu Škoda Motorsport představila na domácích tratích Mezinárodního Mistrovství České republiky a podruhé suverénním vítězstvím dominovala.
Kopecký se dostal do vedení po třetí rychlostní zkoušce a do konce soutěže pak již postupně svůj náskok navyšoval. Přestože se účastnil pouze dvou z již odjetých tří soutěží, figuruje na druhém místě. V první rychlostní zkoušce se Kopecký se Starým poprvé a naposledy neumístili mezi prvními třemi. Od té chvíle ale nenechali nikoho na pochybách, kdo je hlavním adeptem na vítězství. Všechny čtyři páteční erzety (52 km) byly nesmiřitelným bojem o desetinky a den končil Kopecký pouhou 1.6 sekundy před druhým Pechem a 5.8 s před Krestou na další Fabii Super 2000.
Sobotní den nabídnul porci osmi erzet o celkové délce 121 km. Soutěž se jela v okolí jihomoravských vinic a byla charakteristická rychlými pasážemi a ostrým soutěžním tempem, rychlostní průměry přesahovaly 110 km / h. Po celý den Kopecký stabilně zvyšoval náskok a díky sobotním pěti vítězstvím v rychlostních zkouškách slavil druhé domácí vítězství.
Kresta stříbrný
Druhá příčka patří Romanu Krestovi s Petrem Grossem, kteří vstoupili do soutěže z třetího místa a bylo jim souzeno i po úvodní etapě se čtyřmi měřenými úseky. Vítězství na posledním z nich mělo posádku „nakopnout“ do sobotní části závodu, ale chybná volba gum znamenala, že i v sobotním dopoledni byli před nimi Jan Kopecký a Václav Pech. Náskok továrního jezdce Škody Motorsport byl nedosažitelný, ale vidina druhého místa byla stále ve hře. A devátý test soutěže poprvé převážil misku vah na stranu posádky Škody Fabie S2000.
„Do soutěže jsme vstoupili dobře, jenže ve druhém testu jsem přeslechl odbočku. V minulosti jsme tam jezdili doleva, takže jsem to nějak měl v podvědomí a když jsme do ní přijeli, v odbočce jsem zjistil, že trať vede opačným směrem. Nechali jsme tam sice jen pár sekund, ale při takovém tempu, nasazení a vyrovnanosti to byla velká ztráta. Ta nás v konečném účtování prvního dne připravila o bonusové body za druhé místo. Bohužel podle představ jsme nezačali ani druhý den. Zvolil jsme proti soupeřům měkčí gumy, ale nebyla to optimální volba. Byl jsem na sebe hodně naštvaný, ale stále jsem doufal, že můžeme pomýšlet na druhou příčku Pecha. V servisu jsem provedli změny, upravili nastavení a vybrali správné pneumatiky. Nechtěli jsme Vencovi dát druhou příčku zadarmo. Ani on se nakonec v RZ9 nevyvaroval chyby v retardéru, což rozhodlo.
Václav Pech bronzový7
Do soutěže vstoupil nejlépe Václav Pech, který s Mitsubishi Lancer vyhrál hned první zkoušku a po první etapě byl druhý, jen 1,6 sekundy za Janem Kopeckým se Škodou Fabia S2000.
„Během seznamovacích jízd se nad centrem rallye přehnaly mohutné bouřky, které způsobily velké naplaveniny na trati. My jsme tedy připravovali náš rozpis s předpokladem hodně kluzkého závodu s mnoha místy, kde budou naplaveniny z polí a vytahané bahno. Před startem se ale oteplilo a trať vyschla. Pořadatelé navíc naplaveniny většinou odbagrovali, a tak v Hustopečích, více než kde jinde, hrály roli informace od našich „špionů“ z trati. Musím proto poděkovat tátovi a Jardovi Palivcovi, kteří svoji roli zvládli na jedničku, a díky nim jsme se mohli pustit naplno i do míst, která jsme v rozpisu měli napsaná jako místa s blátem. Ve skutečnosti už tam byla suchá trať a třeba i vyjeté koleje až na asfalt, takže se tato místa dala projet úplně naplno. Vůbec jsme tedy díky příliš opatrnému rozpisu neztráceli a jeli jsme rychlé časy.“
Ve druhé etapě Pech s Uhlem pokračovali dál v těsném souboji s dalším soupeřem disponujícím technikou S2000, Romanem Krestou. Tento souboj bohužel rozhodla jezdecká chyba, které se Václav Pech jun. dopustil v deváté rychlostní zkoušce. „Celou soutěž se jelo vyhrocené tempo, rychlostní zkoušky jsme skončili s rozdílem desetin sekundy a k jezdecké chybě nebylo daleko. Té jsem se, bohužel dopustil, když jsem nedobrzdil z vysoké rychlosti do jednoho z retardérů, musel jsem se otočit a znovu nabrat rychlost. Byla z toho ztráta okolo 10 sekund a to, bohužel, rozhodlo náš souboj s Krestou. V závěru soutěže jsme se ještě pokusili stáhnout ztrátu, ale Roman s tím počítal, a nepolevil ze svého vysokého tempa. Na zbývajících 30 km soutěže se nám povedlo umazat jen 1,5 s a to nestačilo.“ Na druhého Krestu mu chyběly pouhé 3,7 vteřiny.
Prohlášení Pavla Valouška
Po deváté zkoušce odstoupil Pavel Valoušek kvůli dodatečné pětiminutové penalizaci za incident z prvního dne, kdy posádka po drobné kolizi ve čtvrté zkoušce údajně dojela do servisu pouze na třech kolech, zatímco řády předepisují jet na čtyřech kolech. Peugeot Delimax Total Team nesouhlasí jak s formou udělené penalizace, ale především s tím, že byla udělena až v průběhu druhého dne a tým tak zbytečně vynakládal úsilí.
„V poslední zkoušce udělal Pavel jezdeckou chybu, když na výjezdu z úzkého mostu směrem na hlavní cestu trefil obrubník a poškodil zavěšení, což jej stálo čas a propad mimo bodované pozice. Auto ale bylo pojízdné a bez problémů dojelo do servisu, kde jej mechanici opravili a připravili na druhý den. Do druhé etapy odstartoval s cílem zabojovat a vrátit se na body. To se mu podařilo, ale v polovině druhé etapy sportovní komisaři oznámili udělení pětiminutové penalizace za to, že po nehodě v RZ 4 auto údajně jelo po veřejných komunikacích po třech kolech a ohrožovalo bezpečnost provozu. OK, tento trest přijímáme. Co nás ale zaráží je jeho forma. Pokud došlo k ohrožení bezpečnosti, měli nás pořadatelé rovnou vyloučit před startem druhé etapy. S tím také souvisí to, že se nám nelíbí načasování udělení trestu. Jak to s námi bude, jsme chtěli vědět už v pátek večer, sportovní komisaři nám žádnou informaci nedali. Jejich jednání proto vnímáme jako alibistické a velmi nešťastné, což poškodilo nejenom naši posádku, ale celkovou úroveň českého rallysportu. Navíc toto nestandardní rozhodnutí zásadně ovlivnilo boj o mistrovský titul. To vše jsou důvody k tomu, proč jsme se rozhodli nepokračovat v soutěži a proč uvažujeme o tom, zda budeme pokračovat i v českém mistrovství,“ říká Jan Vrba ředitel společnosti Delimax, a.s.
JL, 14.6.2011
Sobotní den nabídnul porci osmi erzet o celkové délce 121 km. Soutěž se jela v okolí jihomoravských vinic a byla charakteristická rychlými pasážemi a ostrým soutěžním tempem, rychlostní průměry přesahovaly 110 km / h. Po celý den Kopecký stabilně zvyšoval náskok a díky sobotním pěti vítězstvím v rychlostních zkouškách slavil druhé domácí vítězství.
Kresta stříbrný
Druhá příčka patří Romanu Krestovi s Petrem Grossem, kteří vstoupili do soutěže z třetího místa a bylo jim souzeno i po úvodní etapě se čtyřmi měřenými úseky. Vítězství na posledním z nich mělo posádku „nakopnout“ do sobotní části závodu, ale chybná volba gum znamenala, že i v sobotním dopoledni byli před nimi Jan Kopecký a Václav Pech. Náskok továrního jezdce Škody Motorsport byl nedosažitelný, ale vidina druhého místa byla stále ve hře. A devátý test soutěže poprvé převážil misku vah na stranu posádky Škody Fabie S2000.
„Do soutěže jsme vstoupili dobře, jenže ve druhém testu jsem přeslechl odbočku. V minulosti jsme tam jezdili doleva, takže jsem to nějak měl v podvědomí a když jsme do ní přijeli, v odbočce jsem zjistil, že trať vede opačným směrem. Nechali jsme tam sice jen pár sekund, ale při takovém tempu, nasazení a vyrovnanosti to byla velká ztráta. Ta nás v konečném účtování prvního dne připravila o bonusové body za druhé místo. Bohužel podle představ jsme nezačali ani druhý den. Zvolil jsme proti soupeřům měkčí gumy, ale nebyla to optimální volba. Byl jsem na sebe hodně naštvaný, ale stále jsem doufal, že můžeme pomýšlet na druhou příčku Pecha. V servisu jsem provedli změny, upravili nastavení a vybrali správné pneumatiky. Nechtěli jsme Vencovi dát druhou příčku zadarmo. Ani on se nakonec v RZ9 nevyvaroval chyby v retardéru, což rozhodlo.
Václav Pech bronzový7
Do soutěže vstoupil nejlépe Václav Pech, který s Mitsubishi Lancer vyhrál hned první zkoušku a po první etapě byl druhý, jen 1,6 sekundy za Janem Kopeckým se Škodou Fabia S2000.
„Během seznamovacích jízd se nad centrem rallye přehnaly mohutné bouřky, které způsobily velké naplaveniny na trati. My jsme tedy připravovali náš rozpis s předpokladem hodně kluzkého závodu s mnoha místy, kde budou naplaveniny z polí a vytahané bahno. Před startem se ale oteplilo a trať vyschla. Pořadatelé navíc naplaveniny většinou odbagrovali, a tak v Hustopečích, více než kde jinde, hrály roli informace od našich „špionů“ z trati. Musím proto poděkovat tátovi a Jardovi Palivcovi, kteří svoji roli zvládli na jedničku, a díky nim jsme se mohli pustit naplno i do míst, která jsme v rozpisu měli napsaná jako místa s blátem. Ve skutečnosti už tam byla suchá trať a třeba i vyjeté koleje až na asfalt, takže se tato místa dala projet úplně naplno. Vůbec jsme tedy díky příliš opatrnému rozpisu neztráceli a jeli jsme rychlé časy.“
Ve druhé etapě Pech s Uhlem pokračovali dál v těsném souboji s dalším soupeřem disponujícím technikou S2000, Romanem Krestou. Tento souboj bohužel rozhodla jezdecká chyba, které se Václav Pech jun. dopustil v deváté rychlostní zkoušce. „Celou soutěž se jelo vyhrocené tempo, rychlostní zkoušky jsme skončili s rozdílem desetin sekundy a k jezdecké chybě nebylo daleko. Té jsem se, bohužel dopustil, když jsem nedobrzdil z vysoké rychlosti do jednoho z retardérů, musel jsem se otočit a znovu nabrat rychlost. Byla z toho ztráta okolo 10 sekund a to, bohužel, rozhodlo náš souboj s Krestou. V závěru soutěže jsme se ještě pokusili stáhnout ztrátu, ale Roman s tím počítal, a nepolevil ze svého vysokého tempa. Na zbývajících 30 km soutěže se nám povedlo umazat jen 1,5 s a to nestačilo.“ Na druhého Krestu mu chyběly pouhé 3,7 vteřiny.
Prohlášení Pavla Valouška
Po deváté zkoušce odstoupil Pavel Valoušek kvůli dodatečné pětiminutové penalizaci za incident z prvního dne, kdy posádka po drobné kolizi ve čtvrté zkoušce údajně dojela do servisu pouze na třech kolech, zatímco řády předepisují jet na čtyřech kolech. Peugeot Delimax Total Team nesouhlasí jak s formou udělené penalizace, ale především s tím, že byla udělena až v průběhu druhého dne a tým tak zbytečně vynakládal úsilí.
„V poslední zkoušce udělal Pavel jezdeckou chybu, když na výjezdu z úzkého mostu směrem na hlavní cestu trefil obrubník a poškodil zavěšení, což jej stálo čas a propad mimo bodované pozice. Auto ale bylo pojízdné a bez problémů dojelo do servisu, kde jej mechanici opravili a připravili na druhý den. Do druhé etapy odstartoval s cílem zabojovat a vrátit se na body. To se mu podařilo, ale v polovině druhé etapy sportovní komisaři oznámili udělení pětiminutové penalizace za to, že po nehodě v RZ 4 auto údajně jelo po veřejných komunikacích po třech kolech a ohrožovalo bezpečnost provozu. OK, tento trest přijímáme. Co nás ale zaráží je jeho forma. Pokud došlo k ohrožení bezpečnosti, měli nás pořadatelé rovnou vyloučit před startem druhé etapy. S tím také souvisí to, že se nám nelíbí načasování udělení trestu. Jak to s námi bude, jsme chtěli vědět už v pátek večer, sportovní komisaři nám žádnou informaci nedali. Jejich jednání proto vnímáme jako alibistické a velmi nešťastné, což poškodilo nejenom naši posádku, ale celkovou úroveň českého rallysportu. Navíc toto nestandardní rozhodnutí zásadně ovlivnilo boj o mistrovský titul. To vše jsou důvody k tomu, proč jsme se rozhodli nepokračovat v soutěži a proč uvažujeme o tom, zda budeme pokračovat i v českém mistrovství,“ říká Jan Vrba ředitel společnosti Delimax, a.s.
| 1.Kopecký – Starý | Škoda Fabia S2000 | 01:36:25.7 |
| 2.Kresta – Gross | Škoda Fabia S2000 | +00:00:37.4 |
| 3.Pech – Uhel | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +00:00:41.1 |
| 4.Orsák – Vajík | Mitsubishi Lancer Evo IX R4 | +00:03:42.6 |
| 5.Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer Evo IX | + 00:03:56.4 |
| 6.Běhálek – Černohorský | Subaru Impreza STI | +00:04:37.1 |
| 7.Šlehofer – Singer | Subaru Impreza STI | +00:04:52.8 |
| 8.Bujáček – Omelka | Mitsubishi Lancer Evo IX | +00:05:56.5 |
| 9.Votava – Synáč | Mitsubishi Lancer Evo IX | +00:07:10.6 |
| 10.Vlček – Pešek | Mitsubishi Lancer Evo IX | +00:07:46.5 |
JL, 14.6.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











