Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Hustopeče - Kopecký stále neporažen

Po Valašském Meziříčí, Klatovech a Českém Krumlově se tentokrát sešly soutěžní posádky v moravských Hustopečích, aby bojovaly o další body do TrueCam mistrovství České republiky. Soutěž byla navíc součástí slovenského šampionátu a diváky ještě potěšili i Švéd Pontus Tidemand nebo Polák Grzegorz Grzyb.

Troufáme si říct, že šlo letos o nejlépe obsazenou rallye u nás, snad kromě Barum Rallye. Jasným favoritem byla tovární posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler se Škodou Fabia R5, kteří vyhráli všechny tři soutěže a ni na moravském poli nenašli přemožitele. Nebýt defektu na třetí zkoušce, po němž na chvilku ztratili průběžné první místo, tak vedli od startu až do cíle. Během soutěže si vytvořili dostatečný náskok, že mohli v závěru i zvolnit. Ale to se jim nakonec nevyplatilo, protože přišli o bonusové body za prvenství ve druhé etapě, když je o pět sekund předstihl Jan Dohnal s Fordem Focus WRC. Výborným výkonem se tak posunul z 11. místa po první etapě až na šesté.

Jan Kopecký: „Pohrálo si s námi počasí, problémy měli všichni. Nás třeba potkal defekt, ale naštěstí jsme to zvládli. Včera jsme začali rychle a chtěli si vybudovat náskok. Ale to se nepovedlo, protože jsem prorazil kolo. Poslední erzeta dne se vším ale zamíchala tak, že jsem vedl o 20 vteřin. Dneska dopoledne jsme trochu trpěli, protože jsme byli první auto na trati a čistili šotolinu. Venca nás předběhl o pár vteřin v rámci druhé etapy, tak jsme ve druhém kole zatáhli a na dvou erzetách mu to vrátili. Poslední vložku jsme už jen projeli, protože jsme si nechtěli vyrobit žádný problém.“

Diváci očekávali souboj továrních jezdců Kopecký a Tidemand, ale Švéd ztratil šanci v poslední noční zkoušce první etapy, v níž měl defekt, stejně jako v tu chvíli třetí Martin Koči, rovněž se Škodou Fabia R5. Rázem se tak oba ocitli mimo hru, protože dohnat více než minutovou ztrátu v šesti zkouškách lze jen teoreticky.

První zkoušky nevyšly vůbec Václavu Pechovi, po páté byl až sedmý, ale pak se dobře vyspal po osmé už předstihl druhého Pavla Valouška a stříbro si nenechal vzít.
Václav Pech: „Řekl jsem, že jedeme první závod s Fordem, protože teprve teď jsme s autem tam, kde jsme měli být od začátku. Ne že by předtím bylo nastavené úplně špatně, ale nešli jsme prostě správnou cestou, pokud jde o podvozek. Po Krumlově jsme se rozhodli zkusit něco jiného a jede se nám opravdu krásně, je to prostě jako dřív. Na trati je to strašně těžké a nic není rozhodnuto. Často se jede na binci, hodně to klouzalo, ale je to krásný závod. Dneska jsem byl spokojený od samotného začátku, auto fungovalo dobře a dobře se nám s ním jelo. V první etapě jsem udělal spoustu chyb, měl defekt, ale celkově jsem spokojený. Ve druhé etapě jsme to dotáhli na druhé místo, což považuji za naše maximum. Zatím se před bohemkou necítím nějak silný, uvidíme až po tréninku, jaké budou rychlostní zkoušky, jak nám to půjde na shakedownu a tak. Budeme se ale snažit zase trošku zrychlit. Můžu říct, že jsem auto po třech závodech konečně pochopil, přizpůsobili jsme jeho nastavení mému jízdnímu stylu a jelo se mi líp než na Krumlově. Nevím, jak moc rychle jel dnes Honza Kopecký, ale my jsme jeli naplno.“

O třetí příčku sváděl souboj Valoušek s Jakešem, oba s Fordy Fiesta R5. Před poslední zkoušky měl Valoušek náskok 1,5 sekundy, v cíli pak ztrácel na Jakeše 2,8 sekundy. Ale spokojeni byli vlastně oba. Jakeš, že skončil na stupních i přes řadu drobných chyb a Valoušek, že vyhrál slovenské mistrovství.

Hned za nimi skončil po stíhací jízdě z deváté příčky Tidemand, pro kterého byly Hustopeče tréninkem před srpnovou Deutschland rallye. Ale diváky svoji jízdou hlavně na šotolině potěšil. Je dobře, že se pořadatelé nebojí zařadit kombinované zkoušky, na kterých se střídá asfalt se šotolinou. Hustopečská soutěž je jedinou rallye u nás, kde se ještě závodí na šotolině. Za to jim patří velký dík. Soutěž ale nebyla náročná jen kvůli šotolině, ale také několika dešťovými přeháňkami. A tak často rozhodovala volba pneumatik, a jak měl kdo šťastnou ruku. Ale i o tom je rallye.

Kategorii produkčních vozů vyhráli Miroslav Březík a Marek Omelka s Mitsubishi Lancer, třídu vozů s jednou poháněnou nápravou Filip Mareš a Jan Hloušek s Peugoetem 208.

Na rallye jsme byli v Hustopečích poprvé a byli jsme nadšeni a určitě se sem za rok vrátíme.


JL 19.6.2017


1.Kopecký – DreslerŠkoda Fabia R501:27:12.5
2.Pech – UhelFord Fiesta R5+0:41.2
3.Jakeš – EhlováFord Fiesta R5+0:51.5
4.Valoušek – Havelková Ford Fiesta R5+0:54.3
5.Tidemand – AnderssonŠkoda Fabia R5+1:53.0
6.Dohnal – ErnstFord Focus WRC+1:54.6
7. Koči- SchovánekŠkoda Fabia R5+1:59.4
8.Odložilík – TurečekFord Fiesta R5+2:10.1
9.Szeja J. –Szeja M.Ford Fiesta R5+2:12.6
10.Grzyb – WróbelŠkoda Fabia R5+2:24.4



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar