Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Bezpečná kola pro radost

Rallye Hustopeče - Kopecký po jednadvacáté

Domácí šampionát v rallye pokračoval už čtvrtou soutěží, kterou byla, pro šotolinové úseky, velice oblíbená Rallye Agrotec Petronas Hustopeče a stejně jako v minulých letech přilákala na start i slovenskou soutěžáckou špičku.

Z předních jezdců chyběli Vojtěch Štajf (dojel šestý na Kypru), Pavel Valoušek, Roman Odložilík, Aleksej Lukyanuk (startoval na Kypru), Jaroslav Szeja a ani Škoda Motorsport nevyslala druhý vůz (Nordgreen havaroval z prvního místa na Kypru). Jinak snad už nikdo nechyběl. Tradičně se začínalo noční nebo spíš polonoční etapou se šesti zkouškami.
Ale už před startem odstoupil Václav Pech pro poruchu motoru a napilno měli i mechanici Vlastimila Majerčáka, který havaroval na shakedownu. Podle očekávání vyhrál první zkoušku Jan Kopecký se Škodou Fabia R5 před Martinem Kočim na stejném voze a k překvapení všech dojel třetí Václav Kopáček s Fordem Fiesta R5. Také druhou zkoušku vyhrál Kopecký před Kočim, ale ten penalizován 20 sekundami a propadl se až na 18. místo. Zkouška byla po projetí několika vozů zrušena kvůli zbořenému retardéru.

Také v dalších zkouškách Kopecký s Dreslerem ujížděli zbytku startovního pole a jasně dokazovali, že jsou „někde jinde“. O druhé místo se mezitím „prali“ Grzyb, Dohnal, Mareš, Černý a dopředu se propracovával opět Kočí. V předposlední páteční zkoušce havaroval Václav Kopáček a se dvěma zlomenými žebry skončil v nemocnici.

Po první etapě vedl Kopecký před Grzybem (+52,5), Marešem (+53,8), Kočim (+54,0), Černým (+56,7) a Tarabusem (+57,0). Na sekundových rozdílech je vidět jak těsný souboj probíhal mezi druhým a šestým místem. Sedmý Jan Dohnal ztrácel už skoro půldruhé minuty.
Jan Kopecký: "Z našeho pohledu byla druhá sekce lepší než první, víc to drželo, hlavně na šotolinových úsecích. Hustopeče jsou krásné, myslím, že je to nejatraktivnější soutěž pro posádky i pro diváky. Je to široké, dají se dělat smyky, fajn soutěž. Určitě by bylo zajímavější mít s kým bojovat, ale co s tím?"

Martin Koči: „Určitě jsme zklamáni, že první etapa hustopečské soutěže nedopadla pro nás lépe (v MSR se hodnotí každá etapa samostatně – pozn.). Měli jsme celý den navrch, v podstatě penalizací za chybu v retardéru jsme přišli sami o lepší umístění, uškodilo nám i přidělení časů sportovními komisaři. Ale jinak jsem byl s naším výkonem spokojený. Prostě škoda jedné chyby. Ve druhé sekci už jsem se snažil vyvarovat jakékoli ztráty, soustředil jsem se na co nejlepší čas.“

Grzegorz Grzyb: "Pro nás byly dnes nejdůležitější body do slovenského šampionátu. Nebylo to úplně jednoduché, dost to klouzalo a nějaké vteřiny jsme poztráceli. Za tmy jsem se snažil jet hodně rychle, ale neměl jsem úplně perfektní rytmus. V těch kritických místech jsem si ale dal pozor a tentokrát už včas dobrzdil. Na poslední zkoušce jsme ale zkusili zatáhnout a povedlo se to."

Jan Černý: "Honza Kopecký jede o třídu jinde, svou ligu, také Martin Koči jel hezky. My si za nimi závodíme o vteřinky mezi sebou. Úplně dnes nejsem spokojený s výkonem, absence testu a roční pauza, kdy jsem tady nestartoval, je znát. Místní tratě jsou opravdu specifické. Ale časy nejsou špatné, jsme spokojeni. Samozřejmě, kdybychom byli o chlup rychlejší, bylo by to fajn.V servisu po RZ3 mechanici vyměnili diferenciál, určitě se chování auta zlepšilo, ale zrychlení bylo v řádech pár vteřinek a ne takové, jaké bychom si přáli. Noční sekce už pak v pohodě, určitě všem prospěl tříminutový interval na posledním testu. V podvečer byly dvě minuty a někde bylo docela prachu, měl jsem z toho trochu strach."

Sobotní etapě vládl opět Kopecký, pouze devátou zkoušku vyhrál Koči, který se od osmého úseku definitivně usadil na druhém místě, a to si už do cíle podržel. Po projetí šesti vozů byla zrušena i devátá zkouška. Jan Dohnal totiž přišel o drahocenný Ford Focus WRC, z kterého po požáru nezbylo vůbec nic. Škoda tohoto unikátu.

Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem vyhráli v řadě už 21. domácí rally a titul mají prakticky v kapse. Druhý Martin Koči vyhrál slovenský šampionát před Grzegorem Grzybem, který skončil čtvrtý. Mezi ně se vklínil ještě Filip Mareš. Kategorii produkčních vozů vyhrál Jan Jelínek s Mitsubishi Lancer (11.) před Martinem Šiklem, kategorii 2WD a Peugeot Cup ovládl Jan Talaš s Peugeotem 208 R2.

Jan Kopecký "Hustopečský závod je vždy výjimečný, jak pro fanoušky, tak i pro posádky. Často se jezdí smykem na šotolině, což je pro všechny atraktivní. Co se týká náskoku, kluci za námi mají nějaké měřítko, mohou se s námi měřit, porovnávat, dívat se, co jak děláme, co děláme jinak, mají šanci se pořád zlepšovat. Žádnou horkou chvíli jsme tady neměli, na druhou stranu jsem rád, že všichni naši konkurenti, kteří nějaký problém měli, to přestáli bez úhony, to je vždy hlavní. Nyní máme dvacet vítězství s Fabií R5 v řadě. Je to pěkná série, ale z pozice továrního týmu musí mít nejvyšší ambice.“

Martin Koči“ „Určitě je příjemné, že jsme skončili druzí absolutně, hned za Honzou Kopeckým. To je fajn, ale pro nás byla priorita slovenské mistrovství, které bylo rozděleno do dvou dnů. Pátek nám kvůli penalizaci utekl, ale dnes jsme vyhráli stylem start-cíl. V polovině sezony tak máme opět s Grzegorzem stejný počet bodů. Ale cítím, že rychlostí máme navrch, což zkusíme potvrdit na dalších podnicích, které beru za naše domácí. Celkově mi tady asi více sedl pátek, i když jsem nakonec ve slovenském seriálu uspěl lépe v sobotu. Ale jinak těžké říci, každá erzeta byla svým způsobem těžká.“

Jan Černý: "Včera to nebylo úplně ono, ale dneska jsem se dobře vzbudil. Tahali jsme a užil jsem si to. Auto dnes fungovalo skvěle. Ráno jsem sice trošku chyboval a dostali jsme penalizaci 5 vteřin za retardér, i když nevím kde, ale asi jsme ho lízli. Museli jsme bojovat do poslední vložky a pro tyhle momenty to děláme. Na poslední zkoušce jsme jeli svoje tempo, nedíval jsem se nalevo napravo, jel jsem co umím, a vyšlo to."

Už za necelých čtrnáct dní začíná Rallye Bohemia, na které se představí kromě Jana Kopeckého také jeho kolegové Veiby a Nordgreen, z Rakouska přijede Raiumund Baumschlager a doufejme, že Václav Pech dokáže spravit motor Fordu Fiesta. Tradičně se objeví Štěpán Vojtěch, který bude tentokrát bavit diváky se Škodou Fabia R5 a vrátí se opět Szeja.


1.Kopecký – DreslerŠkoda Fabia R51:21:18,5
2.Koči – Mozner jun.Škoda Fabia R5+1:07,6
3.Černý – ČernohorskýFord Fiesta R5+1:19,1
4.Mareš – HloušekŠkoda Fabia R5+1:28,3
5.Grzyb – BrowińskiŠkoda Fabia R+1:55,6
6.Tarabus – TrunkátŠkoda Fabia R5+3:13,0
7.Pospíšilík – HovorkaŠkoda Fabia R5+3:13,2
8.Trojan jun. – JůrkaŠkoda Fabia R5+3:21,5
9.Gavlák – HorniačekŠkoda Fabia R5+4:08,6
10.Růžička – NovákFord Fiesta R5+5:05,0




JL 18.6.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar