Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Hustopeče - Jan Kopecký si veze vítězství

Rally Hustopeče opět nabídla kompaktní formát s velkým množstvím šotolinových úseků a již tradičním letním počasím. Letos se poprvé jela jako Memoriál Rudolfa Kouřila, který byl dlouholetým ředitelem soutěže. V pořadí letošní čtvrtá mistrovská soutěž opět nabídla napínavý souboj Václav pech vers.Jan Kopecký.

Od první rychlostní zkoušky nastalo tradiční přetahování o desetiny mezi Janem Kopeckým a Václavem Pechem s vozem WRC. Souboj byl tak těsný, že při příjezdu do prvního pátečního servisu měli oba soupeři naprosto shodný čas.

Druhé páteční průjezdy se jely již za tmy. Očekávalo se, že rozestupy mezi posádkami se zvětší na 2 minuty, ředitelství soutěže ale nakonec ponechalo jen minutové. Jet rychle za tmy ve zvířeném prachu na šotolinovém úseku může být nebezpečné. „Jednoznačně se přikláním k tomu, aby se na šotolinových rally jelo po dvou minutách pro celé startovní pole z důvodu bezpečnosti. Celý harmonogram včetně dvouminutových intervalů by měl být odsouhlasen již před konáním rally. Chápu frustraci některých posádek z prachu, každopádně čištění šotolinových cest pro první vůz na trati není také úplně snadná věc,“ komentoval rozhodnutí Jan Kopecký. Na poslední rychlostní zkoušce na Václava Pecha najel 6,4 vteřiny a do druhého dne šel s náskokem 5,9 sekundy.

Zdaleka ale nebylo rozhodnuto, protože na posádky čekalo dalších 81 ostrých sobotních kilometrů. A Václav Pech s Filipem Marešem i nadále tlačili Jana Kopeckého s Janem Hlouškem do maximálních výkonů. Po prvních průjezdech se náskok ztenčil jen na 1,3 vteřiny. „Jedeme úplně naplno, takže pokud chceme zrychlit a vedení udržet, musíme trochu změnit nastavení auta,“ svěřoval se v posledním servisu Honza Kopecký.

Změny na autě se okamžitě projevily v zajížděných časech a před poslední rychlostní zkouškou byl náskok znovu více než 6 sekund. Nic na tom nezměnila ani poslední, více než 20 kilometrů dlouhá zkouška, kterou nejlepší tři posádky zajely ve vteřině. Posádka Agrotec Škoda Rally Teamu tak na své „domácí“ soutěži slavila triumf. Pro Jana Kopeckého šlo již o 8. vítězství v Hustopečích, poprvé ale slavil jako jezdec dealerského týmu.


Spokojený Mareš

Filip Mareš dobře zvládl už rozehřívačku na shakedownu v okolí Starovic, kde těsně zvítězil a v ostrém tempu pokračoval i v úvodních měřených úsecích. V prvním servisu se nacházel na třetím místě, ale ztráta na Kopeckého s Pechem byla ve vteřinách. Ani noční průjezdy nepřinesly změny v nastaveném tempu a naopak se ještě zrychlilo. Mareš ze třetí příčky za Pechem a Kopeckým přesto ztráceli jen 8,3 vteřiny na čelo závodu. Už od úvodu se ale mezi posádkami a organizátorem začalo řešit téma prašnosti. „Pro nás mohl závod skončit už na první erzetě, protože jsme vjeli do oblaka zvířeného prachu a v ten moment prostě nevíte, kde je cesta. Muže se v okamžiku stát, že trefíte strom a bude po všem. Ještě více času nás to stálo na Kurdějově a to nás teprve čekali noční průjezdy,“ vyjádřil se Filip Mareš k největšímu tématu uplynulého víkendu a dodal: „Více už nemá smysl se k tomu vracet. Byla to podle mě jediná kaňka na jinak krásné soutěži. Z dat navíc víme, kolik vteřin nás to především v pátek stálo a je jen škoda, že jsme na soupeře před námi nemohli vyvinout ještě o trochu větší tlak.“

Po páté zkoušce vedl Pech o pět desetin sekundy, v poslední zkoušce prvního dne si pořadí vyměnili. Kopecký vedl o šest sekund.

Také v sobotu se na čele závodilo zostra a nikdo ze soupeřů si nedaroval ani centimetr tratě bez boje. Mareš držel krok s nejrychlejšími a zajel několik druhých časů. Když vrcholil boj o vítězství závodu, dokázal na poslední rychlostní zkoušce dokonce zvítězit a potvrdit tak skvělý výkon. „Z hlediska šampionátu bychom sice potřebovali víc než jen třetí místo, ale přesto jsme s naším výkonem spokojení. Je to asi nejlepší třetí místo, které jsem kdy vybojoval a s ohledem na okolnosti závodu a kvalitu našich soupeřů, je to pro nás skoro takové malé vítězství. Po celý závod se jelo opravdu naplno a jsem rád, že jsme se přesto nedopustili žádné větší chyby.“


Pech v prachu

Pro čtvrté místo si po třicetisekundové penalizaci dojel Stříteský s dvoumitovou ztrátou. Polák Grzyb, stejně jako pech si také stěžovali na prych v nočních zkouškách. „Nějaký čas jsme ale ztratili na nočních vložkách, především pak na 6.RZ, kdy jsme na 3 km šotolinovém úseku museli kvůli zvířenému prachu trošku zvolnit. Tady měl Honza Kopecký jedoucí jako první jasnou výhodu. V Hustopečích bylo vždy zvykem, že na noční RZ se právě kvůli viditelnosti dělaly mezi posádkami vždy 2minutové intervaly, aby podmínky měli všichni stejné, a první jezdec na trati nebyl zvýhodněn. I letos jsme byli před startem ujištění, že to tak bude, ale nakonec se tak nestalo. Samozřejmě jsem z toho byl rozladěný. Když jedeme s Honzou na každé RZ takřka stejný čas, honíme se o každou desetinu vteřiny a najednou jsem musel na rovinách brzdit a hledat cestu, protože rozsvícená světelná rampa v kombinaci s prachem udělá bílou neprostupnou mlhu, ve které ztratíte orientaci,“, svěřil se Václav Pech.


Hned za první desítkou skončil Aleš Jirásek se Škodou Fabia R5, který tak snad našel tu svoji hranici.


1.Kopecký – HloušekŠkoda Fabia Rally2 Evo01:18:12.4
2.Pech – UhelFord Focus WRC+00:00:06.3
3.Mareš – BuchaŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:11.5
4.Stříteský – HovorkaŠkoda Fabia R5+ 00:02:05.5
5.Grzyb – BorkoŠkoda Fabia Rally2 Evo+ 0:02:27.5
6.Melichárek J. – Melichárek E.Ford Fiesta WRC+0:03.48
7.Vlček M. – SkripováHyundai i20 N Rally2+ 00:04:05.7
8.Cvrček – ŠálekŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:04.42,7
9.Trojan – ChlupŠkoda Fabia R5+00.05.38.2
10.Kurka – JanovskáMini John Cooper+00:05:55.5





PR + JL 24.6.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar