Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Dakar -zopakuje VW historický úspěch?

Také v druhém dakarském vydání v Jižní Americe, od 2. do 16. ledna, patří Volkswagen k největším favoritům a netají se úmyslem zopakovat historický úspěch na stejném místě. Připomeňme, že vyhrál poprvé v třicetileté historii vůz se vznětovým motorem.

Do továrních vozů Volkwagen Race Touareg usedne sestava špičkových jezdců a spolujezdců: Carlos Sainz – Lucas Cruz, All Attiyah – Timo Gottschalk, Giniel de Villiers – Dirk von Zitzewitz a Mark Miller – Ralph Pitchford. Na poslední chvíli je doplnili ještě Mauricio Neves a Clécio Maestrelli. Co jméno, to v maratonském sportu pojem a dlouhý výčet úspěchů.
„Počátkem roku se nám podařil husarský kousek. S Race Touaregem a technologií TDi prokázal VW technickou kompetenci v nejtěžší soutěži světa. Nyní však stojíme před novým cílem. Chceme obhájit vítězství a dokázat, že úspěch na Dakaru 2009 nebyl náhodný. Nadcházející ročník bude pro člověka i materiál ještě těžší. V příštích šedesáti dnech uděláme všechno, abychom se co možná nejlépe připravili,“ říká Kris Nissen, šéf týmu.
Extrémní nadmořské výšky, hluboký písek, duny vysoké jako věže – Dakar 2010 bude rozhodně ještě těžší. Z Buenos Aires přes Andy, pouští Atacama na sever Chile a zase zpátky. Přestěhování soutěže z Afriky do Jižní Ameriky kladlo už letos v lednu nesmírně těžké nároky, jaké kdy byly na soutěžící kladeny.
Na smyčce proti směru hodinových ručiček vede trať z místa startu a cíle Buenos Aires přes hory do Cordoby a na cestě z La Rioja do Fiambalá napříč náročnými dunovými poli. Po prvním překročení And z Fiambála do Capiapó s nadmořskou výškou 4 700 metrů následuje srdce rallye. Mezi Capiapó, Antofagasta a Iquique jsou na programu čtyři etapy v pověstné poušti Atacama, považované za nejsušší místo na světě. Na účastníky čekají hodně vysoká dunová pole s jemným pískem. Den odpočinku, plánovaný na 9. ledna v Antofagasta, přeruší rallye a nabídne soutěžícím možnost intensivní údržby strojů.
Po rychlostních zkouškách, podobných rallyesprintu, do La Sereny a chilského hlavního města Santiaga vede trasa zpátky do Argentiny. Poslední zkoušky se uskuteční v pampě mezi městy San Juan, San Rafael a Santa Rosa.
Také po technické a logistické stránce představuje Dakar pro tovární tým VW velkou výzvu. Už koncem listopadu odpluly servisní trucky s náhradními díly a nářadím z francouzského přístavu Le Havre směrem do Buenos Aires.


VW v Jižní Americe neporažen

Od roku 2005 se VW Motorsport zúčastnil na jihoamerickém kontinentě čtyř rallye a všechny proměnily posádky pod vedením šéfa sportovního oddělení Krise Nissena ve vítězství. Začátkem roku 2009 vybojoval VW největší úspěch v historii značky, když Giniel de Villiers a Dirk von Zitzewizt vyhráli Dakar. De Villiers se navíc zapsal jako první Afričan zlatým písmem do historie nejtěžší soutěže světa. Mark Miller završil trumf technologie TDI druhým místem. Také v Rallye Por las Pampas obsadily vozy VW Race Touareg první dvě místa. V roce 2008 to byli de Villiers/von Zitzewiz a Miller/Pitchford, o rok později jej následovali Sainz/Cruz a Al-Attiyah/Gottschalk.
Naposledy se Sainz, Miller a de Villiers v rámci přípravy zúčastnili Silk Way Rallye na území Ruska, Kazachstánu a Turkmenistánu. Trojnásobné vítězství hovoří nejlépe o připravenosti týmu, který získal ve 27 dálkových soutěžích dvanáct vítězství, vyhrál 106 z 202 etap a 100 dní vedly vozy VW Race Touareg absolutní klasifikaci.


J.Lasík, 16.12.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar