Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Dakar bez Bonver Teamu

Ostravský BONVER DAKAR TEAM připravuje na rok 2018 dokončení nových závodních speciálů a z toho důvodu se zaměří na účast v sérii BAJA, kde bude novou techniku testovat. Dakaru se proto nezúčastní.

Plán týmu představil na tiskové konferenci pořádané v rámci výstavy RACING EXPO v Praze jeho šéf, Tomáš Vrátný. „V současné době máme rozestavěné nové speciály, se kterými se chceme zaměřit na zlepšení našich sportovních výsledků v těch neobtížnějších rallye. Prioritou je tedy dokončení vozidel, jejich otestování a vyladění a příprava na Dakar 2019. První automobil bychom chtěli mát hotový v dubnu. Po šesti letechDakar vynecháváme, ale jinak to opravdu nejde.“ uvedl Tomáš Vrátný, který tým vede a je zároveň jedním z pilotů.


„Zahajujeme novou etapu naší činnosti, kdy pod značkou FESH FESH budou vznikat nové závodní projekty a stavět se nová vozidla, se kterými se pak BONVER DAKAR TEAM bude účastnit dálkových soutěží. Stávající techniku budeme pronajímat v rámci klientského servisu zájemcům o aktivní účast v motorsportu a poskytovat jim k tomu potřebnou podporu“ upřesňuje své plány na další období Vrátný. Série závodů BAJA se jede v Polsku, Maďarsku, Německu, Itálii a Španělsku.


Nadcházejícího ročníku Rallye DAKAR se nezúčastní ani Albert Llovera, který v říjnu po dlouhodobých problémech prodělal operaci pravé ruky a rekonvalescence mu závodění nějakou dobu neumožní. „Je to velká škoda, myslel jsem, že ruka vydrží. Letos jsem se proti roku 2016 zlepšil o 11 míst, a tak jsem se chtěl v roce 2018 dostat do první dvacítky“ říká Llovera, první pilot kamionu, který v roce 2016 absolvoval Rallye DAKAR jako hendikepovaný závodník. Na jihoamerický kontinent tak vyrazí pouze ADRIA Team, který již pojede sám za sebe, s podporou týmu Buggyra.


ADRIA Team byl součástí BONVER DAKAR PROJECTu, ale v letošním roce si závodní vůz odkoupil a osamostatnil se.

Účast na Rallye Africa Eco Race, ve které letos zabodoval druhým místem Jaroslav Valtr, je stále ještě trochu ve hře. „Zopakovat takový výsledek by mě určitě lákalo, rozhodnutí o účasti je však na vedení týmu“ vzkazuje Valtr.. „Afrika je lákavá pro celý tým, nejen díky fantastickému terénu, ale i díky rozšiřující se konkurenci. Také
v médiích dostává více prostoru, což je důležité pro naše obchodní partnery. Letos by měla Afrika dostat i podporu Eurosportu a očekává se i počětnější startovní pole kamionů. Startuje se prakticky z bivaku, kde bývá i cíle a ze 6500 kilometrů je zhruba 5500 km speciálek. Afrika je hlavně o zážitcích, ne o byznysu.“ dodává k tomuto závodu Vrátný.


Skupina ČSAD Ostrava, za kterou stojí Tomáš Vrátný, se v letošním roce rozrostla mj.
o renomovaného francouzského výrobce sportovních tlumičů Donerre, slovenskou společnost FRT s podobným zaměřením a o společnost AMM Technology zabývající se vývojem řídících jednotek, motorů a kabelových svazků. Další významnou akvizicí bylo získání podílu na testovacích okruzích ve Fontjoncouse, kde trénují přední dakarské týmy. Tyto akvizice ukazují, že Vrátného obchodní i sportovní aktivity směřují k využití nových technologií.


Na závěr Tomáš Vrátný pokřtil zatím poslední knihu Petra Luska, tentokrát o Africa Race



PR 15.11.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar