Rallye Dakar - Mitsubishi posedmé v řadě
Předposlední a poslední etapa Rallye Dakar byly už více méně pouze symbolické a na pořadí prakticky nic nezměnily. Z našeho pohledu se můžeme radovat z vynikající 15. příčky Karla Macka v motocyklech.
Od osudné etapy, kdy vozy VW musely pro potíže přenechat vedení týmu Mitsubishi, se stal Dakar poměrně nudnou záležitostí. Ačkoliv Sainz a de Villiers obsadili v obou závěrečných etapách první a druhá místa, na sedmém vítězství v řadě a celkově dvanáctém značky Mitsubishi to nemohlo už vůbec nic změnit. Pro své už deváté prvenství v pouštím maratonu, což se nikomu jinému nepodařilo, si dojel v poklidu Stephane Peterhansel před loňským vítězem Lucem Alphandem. Zpočátku nebylo o vozech Mitsubishi mnoho slyšet, pravidelně dojížděly v první desítce, ale od chvíle, kdy se dostaly do čela, si už šanci nenechaly vzít. Úspěch japonské značky korunoval ještě pátý Masuoka. Stejně jako Mitsubishi má také VW v první desítce tři posádky, ale ani jednu na stupních vítězů. Třetí příčku totiž vybojoval Jean Louis Schlesser se svojí Buggy Ford. Teprve za ním skončil Američan Miller, jehož Touarega asi jen málokdo čekal tak vysoko. Největší smolař rallye Giniel de Villiers byl nakonec s velkou časovou ztrátou klasifikován jako jedenáctý.
Do Dakaru dorazila také česká posádka Miroslav Zapletal a Míla Janáček, kterou o lepší než 53. příčku (napoprvé však skvělé) připravila zřejmě pouze technická závada v polovině soutěže, po níž strávili nedobrovolně noc v dunách. Jinak se pohybovala kolem 30. místa, což byl na nováčky fantastický výkon.
V kamiónech se rychlým závěrem probojoval na stupně vítězů Aleš Loprais, zatímco oběma dalším Tatrám týmu Letka Racing nebylo dopřáno posunout se o vytoužený jeden nebo dva stupínky výše. Ale ani Brazilec de Azevedo s Mírou Martincem, ani Tomáš Tomeček rozhodně nezklamali, a přes potíže dorazili šťastni do cíle. Zvláště po nehorázné smůle Tomáše Tomečka hned v úplně první zkoušce jde o úspěch dvojnásobný, byť výsledek tomu neodpovídá. Snad příště.
V motocyklech nám rozhodně udělal největší radost Karel Macek, který dojel na Yamaze na vynikajícím 15. místě. Bohužel během rallye nebylo o tomto jezdci takřka vůbec slyšet, což je rozhodně škoda. Ne každý si totiž může zaplatit a dovolit takovou propagaci v médiích jako jiní jezdci na jednostopých strojích. K výsledku Karla Macka nelze nic jiného dodat, než – díky! Více na www.ewrc.cz nebo www.dakar.com
Automobily
Umístění dalších jezdců. 11. de Villiers, 13. Roma, 14. Šmakov, 15. Kleinschmidtová, 22. Muller, 24 Barbosa, 31 Gache, 41 Belmondo, 49. Loix, 53 Zapletal, 58 Šinozuka (start 180, cíl 108 posádek)
Motocykly
Umístění českých a slovenských jezdců: 9. Katriňák, 15. Macek, 42. Pabiška, 51. Kaštan, 65 Macháček (start 243, cíl 132 jezdců)
Kamiony
5.deAzevedo-Martinec-Justo, 11. Tomeček-Morávek-Lála
JL, 22.1.2007
Do Dakaru dorazila také česká posádka Miroslav Zapletal a Míla Janáček, kterou o lepší než 53. příčku (napoprvé však skvělé) připravila zřejmě pouze technická závada v polovině soutěže, po níž strávili nedobrovolně noc v dunách. Jinak se pohybovala kolem 30. místa, což byl na nováčky fantastický výkon.
V kamiónech se rychlým závěrem probojoval na stupně vítězů Aleš Loprais, zatímco oběma dalším Tatrám týmu Letka Racing nebylo dopřáno posunout se o vytoužený jeden nebo dva stupínky výše. Ale ani Brazilec de Azevedo s Mírou Martincem, ani Tomáš Tomeček rozhodně nezklamali, a přes potíže dorazili šťastni do cíle. Zvláště po nehorázné smůle Tomáše Tomečka hned v úplně první zkoušce jde o úspěch dvojnásobný, byť výsledek tomu neodpovídá. Snad příště.
V motocyklech nám rozhodně udělal největší radost Karel Macek, který dojel na Yamaze na vynikajícím 15. místě. Bohužel během rallye nebylo o tomto jezdci takřka vůbec slyšet, což je rozhodně škoda. Ne každý si totiž může zaplatit a dovolit takovou propagaci v médiích jako jiní jezdci na jednostopých strojích. K výsledku Karla Macka nelze nic jiného dodat, než – díky! Více na www.ewrc.cz nebo www.dakar.com
Automobily
1.Peterhansel – Cottret | Mitsubishi Pajero | 45:53.37 |
2.Alphand – Picard | Mitsubishi Pajero | +07.26 |
3.Schlesser –Debron | Buggy Ford | +1:33.57 |
4.Miller – Pitchford | VW Touareg | +2:10.16 |
5.Masuoka – Maimon | Mitsubishi Pajero | +2:44.31 |
6.Al Attiyah – Geuhennec | BMW X3 CC | +2:44.31 |
7.Sousa – Schulz | VW Touareg | +5:10.54 |
8.Gordon – Grdider | Buggy Hummer | +7:04.07 |
9.Sainz – Perin | VW Touareg | +7:25.45 |
10.Henrad – Becue | VW Touareg | +8:28.29 |
Umístění dalších jezdců. 11. de Villiers, 13. Roma, 14. Šmakov, 15. Kleinschmidtová, 22. Muller, 24 Barbosa, 31 Gache, 41 Belmondo, 49. Loix, 53 Zapletal, 58 Šinozuka (start 180, cíl 108 posádek)
Motocykly
1.Despres | KTM | 51:36.53 |
2.Casteu | KTM | +34.19 |
3.Blais | KTM | +52.00 |
Umístění českých a slovenských jezdců: 9. Katriňák, 15. Macek, 42. Pabiška, 51. Kaštan, 65 Macháček (start 243, cíl 132 jezdců)
Kamiony
1.Stacey-Gotlib-Kindera | MAN | 54:03.05 |
2.Mardějev-Beljajev-Nikolajev | Kamaz | +3:10.52 |
3.A,Loprais-Gilar | Tatra | +4:45.30 |
5.deAzevedo-Martinec-Justo, 11. Tomeček-Morávek-Lála
JL, 22.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout