Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Český Krumlov pro Kopeckého s Hlouškem

Před jubilejním 50. ročníku Rallye Český Krumlov uzavírali příznivci soutěží sázky, jestli Václav Pech vyhraje s Fordem Focus WRC letos i třetí rallye, anebo jestli Jan Kopecký se Škodou Octavia vystoupí na nejvyšší stupínek.

Až do deváté zkoušky se radovali Pechovi příznivci, vedl totiž od první zkoušky a náskok na svého rivala se pohyboval od 4 do 11,2 sekundy. Jenže na pověstných Malontech, které se jely po mnoha letech obráceně, se v polovině „odporoučela“ přední poloosa a naděje na hattrick byla rázem pryč.


„Na Focusu praskla pravá přední poloosa. Zkoušeli jsme s tím jet dál, ale bylo jasné, že časová ztráta bude velká. Hlavně bychom poničili ještě diferenciály, které takovou jízdou trpí nejvíce. Do cíle rychlostky zbývalo deset kilometrů a následovaly ještě další dvě RZ. Pak až byl servis, kde bychom mohli auto opravit. Strašně moc mě to mrzí. Snažili jsme se na těžký Krumlov připravit co nejlépe, ale nestačilo to. Musíme zjistit proč poloosa praskla. Všechny čtyři poloosy byly stejně staré a měly spolehlivě vydržet ještě dva další závody, pak až by se preventivně měnily,“ říká smutný Václav Pech jun.


Vedení se ujal Jan Kopecký před Dominikem Stříteským a Adamem Březíkem. Tohle pořadí ale dlouho nevydrželo. V desáté zkoušce si Dominik Stříteský zřejmě nenajel na skok v Soběnově nejlépe a skončil v kotrmelcích. Z videa jsme napočítali asi osmkrát „pan-orel“. Z fabie, jejíž konstrukce se už po několikáté potvdila jako neuvěřitelně bytelná, vystoupili s Janem Hovorkou nezraněni.




Adam Březík se ztrátou dvou minut se tak posunul na druhou pozici, ale hned v další zkoušce musel odstoupit pro technickou závada. „Na úvodním testu, asi 2-3 kilometru po startu jsem po velkém náletu netrefil optimálně brzdný bod do retardéru. Musel jsem couvat, abychom nedostali žádnou penalizaci. Byla z toho velká ztráta, což nás určitě srazilo. Naštěstí noc mám v oblibě a zase po nějaké době to bylo příjemné zpestření.


V sobotu nás čekaly Malonty, o kterých jsme vlastně nic moc nevěděli. Skoro všichni tam jeli v tomto směru poprvé, což trochu srovnalo šance. Bohužel v půlce přestal fungovat alternátor. Pouze na baterii jsme ještě odjeli následný test Kohout a dorazili až před start superspeciálky v Budějovicích. Projeli jsme časovkou, ale těsně před startem motor definitivně zhasl. To byl konec nadějí na podium, pro všechny v týmu obrovské zklamání,“svěřil se Adam Březík.


Čtyři zkoušky před cílem si držel druhou příčku Věroslav Cvrček, před závěrečným úsekem ještě vedl o tři sekundy před Alešem Jiráskem. Ale cestu za stříbrem mu překazil defekt, po němž o jedno místo.
„Byli jsme celkem blízko velké radosti, ale nakonec je z toho zklamání… Kvůli defektu na poslední zkoušce jsme se propadli o 2,8 s na třetí místo. Tento krásný výsledek chci věnovat týmu, rodině a sponzorům za podporu nejen na tomto závodě. Speciální poděkování pro Tomas Prokorát. Já jsem na této těžké soutěži poznal kde bych se rád zlepšil a budu na tom makat. Asi nejlepší výkon jsem předvedl na posledních sedmi kilometrech bez přední pneumatiky, kdy jsme chtěli udržet bednu, bylo to ale opravdu zrádné a nebezpečné,“ zhodnotil rallye Věroslav Cvrček.



Aleš Jirásek s Petrem Machů si dojeli ve druhé sezoně pro životní úspěch, byť se ztrátou více než pět a půl minuty. Během soutěže postupovali výsledkovou listinou vzhůru, z desáté příčky až na druhou.



Dalším smolařem byl Jakub Jirovec, poprvé startující se Škodou fabia R5. Ve třinácté zkoušce se po defektu propadl ze sedmé na 14.pozici.“ Tak premiéra s R5 je za námi. Mám z toho trochu smíšené pocity, jak celý závod probíhal, ale ve finále to byl fakt velký zážitek. Pátek nám vyšel bombově a moc nás to bavilo a noční Ján byl opravdu neskutečný. Sobota na druhou stranu byla trochu protrápená, a nakonec jsem se nechal na druhých Malontech nachytat a trefil jsem nějaký kámen v katu, kde jsme málem nechali kolo. Jsem šťastný že jsme si mohli s Petrem fabku vyzkoušet a ještě k tomu na nádherném Krumlově .

Pozn.
U příležitosti 50. ročníku Rallye Český Krumlov došlo ke změně harmogramu. Soutěž tentokrát nezačínala okruhem na výstavišti v Českých Budějovicích, ale slavnostním startem přímo v centru města. Ale ještě před tím posádky projely historickou částí unikátního města za velkého zájmu návštěvníků. I když někteří pochopitelně „brblali“ slovy „proč sem ty auta pouští.“ Ale většině to nevadilo, naopak byli nadšení. Před hlavním startovním polem se vydaly na trať tzv. legendy. Tedy historické soutěžní automobily, kterým se neměří rychlost. Ale o tom až příště. Některé posádky hlavního startovního pole odjížděly z náměstí už v přilbách, protože je hned čekala první zkouška Přídolí.




1.Kopecký – HloušekŠkoda Fabia RS Rally2 1:26:32,5
2.Jirásek – MachůŠkoda Fabia Rally2 +5:22,5
3.Cvrček – ProkorátŠkoda Fabia Rally2 +5:22,3
4. M. Vlček – KunstHyundai i20 R5 +6:09,7
5.Trojan – JůrkaŠkoda Fabia Rally2 +7:09,3
6.Soldát – WinzigŠkoda Fabia Rally2 +7:25,3
7.Šimek – BaďuraFord Fiesta R5 +9:23,9
8. Dohnal – ŠvecPeugeot 208 Rally4 +10:58,9
9.Tomek – ZemanŠkoda Fabia Rally2 Evo +11:02,9
10.Voldřich – OdvárkaMitsubishi Lancer Evo VI +12:32,3




Pořadí MR ČR

1.Kopecký - Hloušek 168
2.Cvrček - Prokorát 100
3.Vlček - Kunstr 84
4.Březík - Krajča 80
5.Mareš - Bucha 70


JL 22.5.2023
Foto JL + Daniel Folprecht

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar