Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Český Krumlov - Pechova chybička rozhodla

Na jedné straně Jan Kopecký s tovární Škodou Fabia R5, ještě vonící novotou, a na druhé Václav Pech s Mini Cooperem S2000, který je oproti škodovce už babičkou, neboť závodí třetí sezonu. A tahle dvojice „udělala“ Rallye Český Krumlov a postarala se divákům o pěkný zážitek až do konce.

Jestliže napíšeme, že Kopecký a Pech jedou první ligu, tak nejsme daleko od pravdy. Stačí se jen podívat do výsledků. Třetí Pavel Valoušek jel se Škodou Fabia S2000 opět moc pěkně, stejně jako na Šumavě, ale v cíli ztrácel takřka čtyři minuty. Více se asi čekalo i od Miroslava Jakeše, který v okamžiku, kdy mu Citroën DS3 R5 fungoval na sto procent, ztrácel na třetím místě už dvě minuty.

O tom, že krumlovští pořadatelé, byť nemají po finanční stránce na růžích ustláno, dokáží vždy uspořádat kvalitní rally, a proto na jih Čech zavítalo také na osm desítek posádek se soudobými automobily, k tomu 30 historiků a 12 legend. Jména jako Luboš Šalát, Jiří Venuš, Stanislav Fošum, Karel Mach, Jan Bláha jsou vždy zárukou dobře odvedené práce, a nejinak tomu bylo i letos. Ale nejen oni, ale vstřícnost a jednání pořadatelů například na Malontech nebo v Soběnově se také hned tak nevidí. Škoda, že neznáme jejich jména.

Ale vraťme se k rallye. První dvě zkoušky vyhrál Kopecký před Pechem, v dalších dvou si pořadí vyměnili,v páté opět kralovat Kopecký a vedl s náskokem 4,4 sekundy, třetí Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5 ztrácel 51 sekund, Jakeš 57 s a Valoušek 1.09 min. Také šestou vyhrál Pech a navýšil náskok na 18 sekund, když Jan Kopecký ztratil cenné sekundy defektem. V poslední páteční se radoval opět Kopecký, ale na čele zůstal Pech s náskokem 6,6 sekundy, na dalších místech byli Jakeš (+1.13,8), Odložilík (+1.46,6), Valoušek (+2.06), Vlček (+2.22), Dohnal (+2.38), Černý (+2.46), Jelínek (+3.09), Kopáček (+3.36).

Sobotní ranní obloha nevěstila nic dobrého, trať zkrápěly nejdříve drobné přeháňky, které v závěru etapy vyvrcholily vytrvalým deštěm. To by snad ani nebyla českokrumlovská soutěže, aby nesprchlo. A vyrovnaný souboj o sekundy, někdy i o desetinky pokračoval. Úvodní tři sobotní zkoušky vyšly nejlépe Pechovi, jenž navýšil vedení na 11,7 sekund před Kopeckým, který byl vždy druhý, a tři třetí místa si připsal Pavel Valoušek, jenž začal šlapat na paty Jakešovi. Že by Valouškovi prospěla změna týmu nebo spolujezdce. Od chvíle, kdy vedle usedla Veronika Havelková jede tak, jak jsme ho už dlouho neviděli. Hlavně, abychom to nezakřikli.

Jedenáctou zkouškou byl českobudějovický okruh na výstavišti, kde Kopecký stáhl ztrátu na 9,9 sekund, ale ani to Pecha nerozhodila a vyhrál druhý průjezd kultovních Malont o 2, 1 sekundy rychleji. A schylovalo se k pořádnému dramatu. Následovaly dva průjezdy zkouškou na Lipně. Při prvním byl Kopecký o 1,4 s rychlejší než Pech, čímž snížil manko na 10,6 sekundy. V tu chvíli už byl třetí Valoušek, neboť Jakeš bojoval nejen se záludnostmi tratě ale i s nefungujícím posilovačem.

Když už se zdálo, že by Václav a Petr Uhel mohli slavit vítězství, tak přišla drobná chybička. „Rozhodla chyba asi jeden kilometr před cílem poslední RZ, kdy na vodě naše auto vyletělo mimo silnici. Mrzí nás to, ale na druhou stranu jsme rádi, že je celé auto i my. Díky moc divákům, myslím, že to byli Fans z Oseka, kteří nám pomohli zpět na trať. Děkujeme vám za fandění, užili jsme si nádherný závod s Honzou Kopeckým a Pavlem Dreslerem. Tahali jsme se o vteřinky a tentokrát se to oproti loňsku otočilo. Budeme se snažit, aby to příště dopadlo ještě o něco lépe,“ přiznal v cíli Václav Pech, který jak už je u něho zvykem přiznal sportovně svoji chybičku. Možná právě proto, má kolem trati tolik příznivců.

Jan Kopecký si o 15 sekund lepším časem na závěrečné zkoušce pojistil celkové prvenství s náskokem 4,7 sekundy a vrátil tak Pechovi porážku z loňska. Oba jezdci také vyhráli shodně sedm rychlostních zkoušek.

Zatímco Pavel Valoušek postupoval vzhůru, tak Miroslav Jakeš se propadal až na šesté místo za Romana Odložilíka a Martina Vlčka. Asi se více čekalo od Jana Černého se Škodou Fabia S2000 od Romana Kresty. Ale takřka šest minut neodpovídá jeho kvalitám. Na facebooku se k tomu vyjádřil soutěžák Jiří Navrátil: Dlouho jsem přemýšlel co napsat. Nejjednodušší by bylo, nenapsat nic, jenže to mi nepřijde fér vůči lidem, co sledovali předchozí příspěvky. Pro závod v Krumlově se udělalo hodně a bylo do toho zapojených spousta lidí. Všichni se snažili a myslím, že jsme tu mozaiku poskládali docela dobře. Honzík se na Krumlov navíc moc těšil, protože je to jeho oblíbená soutěž a Malonty jeho vložkou! Jenže se nestalo vůbec nic. Těžko říct, jestli za to může chybka na shakedownu, volba pneumatik, nebo další věci. V každém případě, jsme nejeli tak rychle jak jsme měli a chtěli! Já některé důvody znám, bohužel nejsem oprávněn je sdělit. Pozitivum je, že dokončil už druhou soutěž a co jsem viděl onboardy, dokáže jet rychle. Ne vždy se daří a věřím, že lidi co mu fandi, zachovají přízeň!“

Smolařem, stejně jako na Rallye Šumava byl plzeňský Václav Kopáček, který se Subaru Impreza STI vedl celkem v pohodě skupinu produkčních vozů až do deváté zkoušky ze čtrnácti. Ale pak havaroval a jeho pozici zaujal Polák Szeja na stejném voze, ale ani jemu nebylo dopřáno, aby vyhrál.

Nakonec se radoval Jan Votava (11. abs.) před Josefem Semerádem (12) a Martinem Březíkem (13). Hned za nimi dojela do cíle nejrychlejší dvoukolka řízená Václavem Dunovským (Peugeot 208 R2). Se stejným vozem se postavil na start také Emil Triner, který první zkušenosti získával teprve na shakedownu. Ale s malým Peugeotem 208 R2 se poměrně rychle sžil a držel se hned za první dvacítkou, ale třeba před Tomášem Pospíšilíkem, mezi nimiž je rozdíl minimálně jedné generace. V předposlední zkoušce se Triner po defektu propadl z celkového 22.místa na 27. příčku a z druhého ve skupině na čtvrté. Jak sám přiznal, šlo zřejmě o jednorázový start. Ale na Trinerovi je sympatické, že sedne do každého auta, jen když může závodit. A vůbec mu nevadí, jestli „utrpí“ jeho jméno, které si získal v továrním týmu Škoda.

Nyní mají posádky měsíc volna, než odstartují do třetí mistrovské soutěže, kterou budou Rallye Hustopeče.

1.Kopecký – DreslerŠkoda Fabia R5 1:36:00,8
2.Pech – UhelMini John Cooper Works+4,7
3.Valoušek – HavelkováŠkoda Fabia S2000+3:57,1
4.Odložilík – TurečekFord Fiesta R5+4:49,7
5.Vlček – ŽákováŠkoda Fabia S2000+5:23,6
6.Jakeš – NovákCitroën DS3 R5+5:27,0
7.Černý – ČernohorskýŠkoda Fabia S2000+5:56,4
8.Dohnal – VenclíkFord Focus RS WRC+6:44,7
9.Jelínek – MachůŠkoda Fabia S2000+7:15,3
10.Trněný – PritzlŠkoda Fabia WRC+9:05,1





Průběžné pořadí
1.Kopecký – Dresler160
2.Valoušek – Havelková101
3.Odložilík – Tureček92
4.Vlček – Žáková60
5.Pech – Uhel54
6.Černý – Černohorský53
7.Sýkora - Palivec47




J.Lasík 25.5.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar