Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Český Krumlov - Kopecký nebo Pech?

Mistrovství České republiky pokračuje druhým dějstvím již tento týden v pátek a v sobotu 42. ročníkem Rallye Český Krumlov. O body budou bojovat posádky se současnými i historickými automobily, a na trati se objeví i tzv. legendy.

Šanci na přední umístění mají Roman Odložilík s Fordem Fiesta R5, Miroslav Jakeš s Citroënem DS3 R5, Pavel Valoušek a Jan Černý se Škodou Fabia S2000. Se stejnými automobily vyrazí i Jan Jelínek a Martin Vlček. S vozy kategorie WRC pojedou Karel Trněný (Škoda Fabia WRC), Věroslav Cvrček (Škoda Octavia WRC) a Karel Dohnal (Ford Focus WRC). S nimi přijede poměřit síly Fin Ari Laivolla s Peugeotem 207 S2000.

Druhý start v týmu Romana Kresta absolvují Jan Černý a Petrem Černohorským. Jan Černý: „Do Českého Krumlova s Petrem odjíždíme s dobrým pocitem a se zkušenostmi z Šumavy. Rád bych pokračoval tam, kde jsme při Rallye Šumava skončili a navázal na sobotní etapu, kde se nám již dařilo zajíždět dobré časy. Chci se dále učit s tímto autem a zvykat si na evropské pneumatiky, které jsou v rámci evropského poháru předepsané. Českokrumlovskou rally mám rád a svým charakterem mi sedí. Líbí se mi tady především dlouhé rychlostní zkoušky a vyzdvihl bych asi nejvíce Malonty, které patří k těm nejtěžším, které se u nás jezdí. Rozhoduje tady správný rytmus a přesnost rozpisu. Uvidíme, co na nás nachystá počasí, ale v Krumlově je téměř pravidlem, že tady minimálně v jedné etapě prší. Některé úseky rychlostních zkoušek tak velmi kloužou a k chybě není daleko. Já jsem zatím nejel na evropských pneumatikách na mokru. Bude to pro mě další zkušenost a moc se na ni těším.“

Petr Černohorský, spolujezdec Jana Černého: „Rallye Český Krumlov považuji za velmi těžkou soutěž a mě dost dlouho trvalo, než jsem na této soutěži spatřil cíl. Od roku 2000, kdy jsem zde startoval poprvé, se mi to podařilo až v roce 2011 a o to více si toho vážím. Je zde vždy krásné vyhlášení výsledků v Jelení zahradě pod zámkem v Českém Krumlově a věřím, že si jej letos užijeme. Při této soutěži budou také velmi podstatné informace o počasí, které rozhodnou o volbě pneumatik, na níž se dá hodně ztratit i vydělat.“


V kategorii produkčních vozů se bude rozhodovat mezi Václavem Kopáčkem o hodně rychlým Polákem Jaroslawem Szejou (oba Subaru Impreza STi), Josefem Semerádem a Martinem Březíkem, Janem Votavou (všichni Mitsubishi Lancer).

Se startovním číslem 32 se vrací po odmlce na Šumavě populární Emil Triner, který poprvé usedne do Peugeotu 208 R2.Rozhodně bude zajímavé, jak si povede v souboji s Tomášem Pospíšilíkem, jedoucího na stejném voze s podporou Peugeot Sport ČR.
Celkem je do mistrovství republiky přihlášeno 85 posádek, což jen dokazuje, jak je českokrumlovská rallye mezi jezdci populární.

Hned za soudobými automobily odstartují účastníci domácího šampionátu historiků, které čítá 32 posádek. Jako první se představí Jan Krejča, který se Škodou 130 LR poráží s přehledem i mnohem silnější automobily. Bohužel neuvidíme ani Jiřího Navrátila s Fordem Sierra Cosworth ani loňského šampiona Jiřího Kalistu (Subaru Impreza). Naopak zpestřením bude Jaroslav Petrásek s Porsche 911, účastník soutěže Carrera Panamericana a chybět nebudou ani dva bývalí tovární jezdce Jindřich Štolfa a Břetislav Enge.

Tím ale výčet posádek nekončí, na závěr se představí ještě Legendy (18), tentokrát bez italských posádek. Jedinou zahraniční účastí jsou Rakušané Markus Ossberger s Audi Coupe Quattro a Christian Mitterlehner s Audi S2. Domácí soutěž si nemůže nechat ujít ani Jiří Urban se Škodou 130 RS v barvách Barum teamu z nedaleké Přísečné. Ondřej Coufal, který se připravuje na Safari rallye historiků, ukáže českým divákům Datsun 240Z.
Rallye Český Krumlov začne v pátek v 15 hodin na českobudějovickém výstavišti, kde se na tamním okruhu představí nejdříve Legendy a v 16 hodin pak posádky MR ČR. V podvečerních a večerních hodinách absolvují šest zkoušek, aby se ve 23 hodin vrátily zpět do Českých Budějovic.

V sobotu se začíná už v 7 hodin ráno a na programu sedm zkoušek, včetně populárních, ale bohužel hodně zkrácených Malont, které se pojedou dvakrát, stejně jako závěrečné Lipno a tzv. Kohout.



J.Lasík 21.5.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar