Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Český Krumlov - Kopáček se Subaru první ve třídě

Hned při svém druhém startu v barvách týmu Duck Racing Subaru ČR dokázalo duo Václav Kopáček – Barbora Rendlová zvítězit v kategorii produkčních vozů. Jejich Subaru Impreza WRX STI udolalo všechny soupeře ve třídě, v celkovém pořadí soutěže obsadila mladá posádka výtečnou sedmou příčku.

Veškeré předstartovní úvahy o náročnosti českokrumlovské soutěže byly nejen naplněny, ale mnohonásobně překonány. Zlí jazykové tvrdí, že se letos v průběhu soutěže vystřídalo kompletní čtvero ročních období, opět se ale prokázalo, že značce Subaru těžké podmínky zkrátka svědčí. Mladá posádka Václav Kopáček – Barbora Rendlová je na improvizace zvyklá už ze svých soutěžáckých začátků, a tak se počasím nenechala příliš vyvést z míry.
„Po prosluněném prologu jsme přesto nemohli uvěřit, že bychom se hned za pár chvil měli vydat do takového pekla, jaké se okolo Českého Krumlova ve stejné chvíli odehrávalo.

Proto jsme sice obuli opatrnější variantu pneumatik, naši soupeři se však trefili ještě lépe,“ vysvětluje osmadvacetiletý pilot, toho hned doplňuje jeho navigátorka: „Navíc jsme se dostali do dopravní zácpy a nechtěli riskovat či porušovat dopravní předpisy. Na slavnostní start jsme přijeli na poslední chvíli a čas na přezouvání už jsme stejně neměli. Pak nás ale zejména na RZ 2 čekaly podmínky, které by se daly snad lépe než v autě zvládnout plavbou kraulem, tedy pokud by přitom člověk přežil bombardování tak velkými kroupami. Základním úkolem se tedy pro nás i v autě stalo přežít a dojet do cíle.“

Kopáček zahájil soutěž nejlepším časem svojí třídy na výstavišti, opatrná jízda na dalších testech však pro ně značila pokles na třetí příčku. Poté si na RZ 4 připsali dvacetisekundovou penalizaci za nesprávný průjezd retardérem na okruhové zkoušce Svince. „Na osychající trati jsem zkoušel zvyšovat tempo, nicméně předpolí jednoho retardéru bylo ještě vlhké a nepovedlo se mi před ním dostatečně zpomalit. Vjeli jsme tam zkrátka moc rychle a díky mé jezdecké chybě jeden z balíků slámy posunuli. Nakonec jsme měli ještě štěstí, že náš vůz je natolik bytelný, že z kontaktu vyšel téměř nepoškozen,“ vysvětluje Kopáček, který byl v tu chvíli v pořadí produkčních vozů druhý se ztrátou 14 s na vedoucího Březíka. Závěrečné dvě zkoušky úvodní etapy se tak staly svědkem velké stíhací jízdy. Nejprve na rožmitálské zkoušce snížil náskok soupeřů na polovinu, frontální útok ale přišel až na závěrečném pátečním testu Kohout - Ján.

Ten se jel už podruhé a podmínky na trati se oproti odpoledni natolik zhoršily, že dosažený rychlostní průměr vítězné posádky produkčních vozů klesl o 4 km/h.. V obou případech na nejdelší erzetě soutěže kralovali ve své třídě Kopáček s Rendlovou, právě na mlhavé RZ 6 však bylo jejich tempo natolik vysoké, že v závěrečné části zkoušky i několikrát zahlédli koncová světla vozu největšího soupeře Březíka. Po pátku tak talentovaní Západočeši kralovali své třídě o víc jak půlminutu.

V sobotním dopoledni pak Subaru Impreza WRX STI svůj náskok na čele dále mírně navyšovalo. A to přesto, že se časy vůbec neměřily na té rychlostní zkoušce, na které se loni Kopáčkovi dařilo nejlépe, tedy na Malontech. „Samozřejmě nás to mrzelo, protože to tam máme rádi a měli jsme pro tuto klíčovou erzetu i připravené pneumatiky a nastavení vozu. Přesto jsme přesvědčeni, že rozhodnutí o absolvování této erzety v obou průjezdech pouze volně bez měření časů bylo to jediné správné. Když jsme měli možnost spatřit, jaké škody napáchalo počasí na přírodě i v samotné vesnici Malonty, neuměli jsme si představit, že by se tudy bezstarostně prohnala rally, nehledě na to, že některé úseky tratě byly téměř neprůjezdné.“

Před poslední částí soutěže tak činil náskok Kopáčka s Rendlovou před nejbližšími soupeři v kategorii produkčních vozů už téměř tři čtvrtě minuty. Na dvanácté zkoušce ale praskla poloosa a při jízdě jen se zadním pohonem se rozestup začal rychle ztenčovat. Na Rožmberku došlo i na couvání, v tu chvíli už Západočeši ztratili vedení v samostatném hodnocení druhé etapy a v celkovém pořadí jejich náskok klesl pod půlminutu.


Naštěstí po několika podobných problémech z loňska patří právě poloosy k dílům, které si Kopáček vozí v závodním autě s sebou. A tak nebyl problém ani tentokrát při krátké servisní pauze na Lipně díl legálně vyměnit. Jak se ukázalo, pečlivá příprava se vyplatila i Barboře Rendlové. Ta už týden před soutěží detailně zkoumala harmonogram a propočítávala rozestupy mezi jednotlivými tankovacími zónami, modrobílé Subaru Impreza WRX STI díky tomu na rozdíl od některých jiných vozů nemělo problém ani s množstvím paliva pro závěrečný úsek trati.


Poslední erzeta byla opět galapředstavením reprezentantů týmu Duck Racing Subaru ČR. Přestože také jejich soupeři notně spěchali, otočili tu Václav Kopáček s Barborou Rendlovou zpět ve svůj prospěch i hodnocení druhé etapy a z Českého Krumlova si odvážejí maximální možný počet bodů pro hodnocení třídy 3. Posunuli se tak po dvou odjetých závodech i do čela průběžného hodnocení Mistrovství České republiky v rally právě v kategorii produkčních vozů.



PR 31.5.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar