Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye ČK - úspěch Jakeše i Kočiho s Citroëny

Český šampionát má za sebou nevídanou soutěž. Do průběhu Rallye Český Krumlov výrazně zasáhly rozmary počasí. Posádky potrápil nejen silný déšť, ale dokonce kroupy a hustá mlha. Loterií se stala i volba pneumatik. Ale i přes tyto nepříznivé podmínky se posádkám Citroën dařilo.

Gemini clinic rally team s Mirkem Jakešem zvládl soutěž excelentně. Valašský jezdec se i přes sžívání s novou spolujezdkyní Marcelou Ehlová usadil s vozem Citroën DS 3 R5 na čelních pozicích a v nabité konkurenci si dosahovanými časy udržoval místa mezi pěti nejrychlejšími posádkami. První etapu zakončil na pátém místě, 2,3 s na čtvrtého Jana Černého. Ve druhé etapě následně profitoval z Černého ztráty, na druhou stranu stále nevzdával ani atak třetí příčky Jana Dohnala. Jeho pochybení v tankovací zóně nakonec „darovalo“ třetí příčku Jakešovi s Ehlovou. Pro Mirka to bylo první podium od Rally Vsetín 2014.

„S Marcelou jsme si od prvních kilometrů na budějovickém výstavišti sedli a solidně jsme zvládli i úvodní den, který byl extrémně náročný. Měl jsem ze zkoušek respekt, ale projeli jsme celý pátek v dobrém tempu. Asi by to šlo i rychleji, ale za daných podmínek jsem vsadil na jistotu. Navíc v noční sekci jsme jeli tvrdší gumy, protože jsem očekával, že trať už více oschne, ale podmínky zůstaly stejné, navíc se přidala mlha. V sobotu jsme zůstávali na dostřel Honzovi Dohnalovi, ale asi bychom na Lipně nezajeli ten čas, který bychom potřebovali. Bohužel on chyboval už před startem, když tankoval mimo tankovací zónu a viděli ho sportovní komisaři. Tím pádem jsme v závěru zvolnili a třetí příčku si pohlídali,“ zhodnotil krumlovský start Mirek Jakeš.

Martin Koči se spolujezdcem Lukášem Kostkou nastupovali na start v pozici lídrů klasifikace vozů s jednou poháněnou nápravou, ale právě tato pozice se jim stala osudnou. Na rychlostních zkouškách čekaly jejich Citroën DS3 R3T MAX ty nejhorší možné podmínky, což se podepsalo na průběžném pořadí. Košický jezdec se ovšem nevzdal a i přes zrušení obou průjezdů RZ Malonty se nakonec po závěrečné rychlostní zkoušce vyhoupl na první místo hodnocení „dvoukolek“. Se sekundovým náskokem na Filipa Mareše.

„První etapa byla hodně hektická. Hned na druhém testu Rožmitál nás při průjezdu potrápily padající kroupy a jízda byla spíše bojem o přežití. A v podobném duchu pokračoval i celý den. Vše vyvrcholilo extrémně hustou mlhou na druhém průjezdu testu Kohout – Sv. Ján. V takových podmínkách jsem se rozhodl neriskovat a nechat případné souboje na druhý den. Navíc se posádkám za námi přidělovaly časy, takže jsme pořádně ani nevěděli, jak si vlastně průběžně stojíme. Ve druhé etapě bohužel došlo ke zrušení obou průjezdů Malont. Ale když jsme viděli podmínky na trati při volném průjezdu, určitě se pořadatelé rozhodli správně. My jsme nicméně museli útočit jen na zbytku erzet, což se nám dařilo. A nakonec z toho bylo vítězství ve dvoukolkách i ve třídě 5, z čehož máme s Lukášem velkou radost,“ popsal Martin Koči, jenž kromě vítězství ve „dvoukolkách“ obsadil v absolutní klasifikaci patnácté místo.

Tradičně silné zastoupení měla značka Citroën ve třídě 6. Soutěž výtečně rozjel René Dohnal a v první sekci atakoval stupně vítězů třídy. V noční části se propadl na šestou příčku, bohužel v průběhu druhé etapy ho zastavil technický problém se spojkou.

Spolehlivost modelů C2 R2 MAX ale dokladovali další jezdci Lukáš Pondělíček, Vratko Kubík (zvítězil ve třídě v RZ4) a Zbyněk Baller, kteří českokrumlovskou soutěž zdárně dokončili. Pondělíček na sedmém místě ve třídě, Kubík jako osmý a Baller jako třináctý.



KP 31.5.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar