Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Argentina - Kdo jiný než Loeb

Dnes je úplně jedno na jakém povrchu se rallye jede. Už počtvrté – po Mexiku, Španělsku a Korsice se z vítězství neraduje nikdo jiný než Sebastién Loeb a Daniel Elena. S Citroënem Xsara WRC týmu Kronos dobyli také bahnité argentinské cesty zkrápěné hustým deštěm.

 

Loeb - Elena

Solberg - Mills

Galli - Bernacchini

Sordo - Martin

Gronholm - Rautiainen

Začátek i konec šesté soutěže MS se uskutečnil na dvou diváckých zkouškách na fotbalovém stadionu v Cordobě. Jde spíš o diváckou atrakci, na kterou se přišlo podívat přes 40 tisíc lidí. O světové body se bojuje hlavně na klasických rychlostních zkouškách

Až do čtvrté zkoušky vedl Petter Solberg, kterému rozbahněná trať seděla nejvíce, stejně jako druhému Grönholmovi, zatímco Loeb klesl po hodinách až na sedmé místo.

První den se však pro Solberga vyvíjel hodně dramaticky. V jednomu úseku trefil kůl dřevěné branky, vozidlo sice moc poškozené nebylo, ale rozbitým oknem na straně spolujezdce vnikal do kokpitu nepříjemný prach. Pak prorazil pneumatiku a před devátou zkouškou, kterou mimochodem vyhrál, dostal penalizaci 10 s za pozdní příjezd ke stratu. Na vině byl vadný hever, takže výměna pneumatik nemohla proběhnout podle plánu. V poslední zkoušce prvního dne se ještě nevešel  do zatáčky, pak o prorazil pneu, ale přesto všechno si připsal třetí čas. „Nebýt smůly, ani nechci pomyslet, kde jsme mohli být", přiznal v cíli etapy Nor.

Nejdříve vystřídal Solberga na vedoucí pozici Grönholm, ale jen na tři zkoušky. V osmé zkoušce zhasl motor jeho Focusu, čímž došlo k zablokování diferenciálů a musel vzdát. Jeho kolega Hirvonen zastavil hned v následující spojovací etapě pro poruchu motoru.

Vedoucí pozice spadla do klína Loebovi, který do druhého dne nastupoval s náskokem 19 sekund před Solbergem. V úvodu druhého dne si Loeb vyrovnaným výkonem, v prvních čtyřech úsecích dojel vždy před Solbergem, neustále zvyšoval svůj náskok. Ovšem mužem druhého dne byl Grönholm, který se vynikajícím výkonem dostal z 18.místa až na desáté. „Této etapy jsme využili  k vyzkoušení některých nových dílů na voze, protože jsme už neměli oč závodit".

V další části argentinské rallye se prakticky nic nezměnilo, Loeb si v klidu držel vedení, Solberg se smířil s druhým místem a za nimi se snažil ze všech sil udržet třetí pozici Galli s Peugeotem. O 4.příčku tvrdě bojoval Stohl, který však v úvodu posledního dne zaútočil, vyhrál erzetu a dostal se před Henniga Solberga. Tím dal nejlepší dárek své spolujezdkyni Ince Minorové k 31.narozeninám. Radost mu však pokazila pokuta 10 000 eur, kterou dostali i Loeb, Solberg i Galli za to, že při vjezdu do cíle vykroužili pro diváky a na přání pořadatele několik piruet. Jenže to se nelíbilo FIA.

Kalich hořkosti musel až do dna vypít H.Solberg, kterému se v poslední divácké zkoušce zastavilo Subaru a stadion opouštěl pěšky. S dodatečnou penalizací byl klasifikován sedmý.

Ačkoliv vítězem rallye se stal Loeb, tak nejvíce zkoušek vyhrál Grönholm (7) a Solberg (6), Loeb si připsal pět časů, Stohl dva a po jednom Pons a Wilson. Podrobnější informace o rallye na http://www.ewrc.cz/.

 

 

1. Loeb - Elena

Citroën Xsara WRC

4:06:51,3

2. Solberg - Mills

Subaru Impreza WRC

+0:34,6

3. Galli - Bernacchini

Peugeot 307 WRC

+3:24,3

4. Stohl - Minorová

Peugeot 307 WRC

+3:40,0

5. Sordo - Martin

Citroen Xsara WRC

+5:40,2

6. Atkinson - McNeall

Subaru Impreza WRC

+5:43,8

7. Solberg H. - Menkerud

Subaru ImprezaWRC

+9:31,9

8. Willson - Orr

Ford Focus WRC

+10:34,6

9. Presz - Maria Volta

Ford Focus WRC

+10:52,3

10.Grönholm -Rautiainen

Ford Focus WRC

+14:08,7

 

Průběžné pořadí: 1.Loeb (56), 2. Sordo (23), 3. Solberg P. (18), 4. Stohl (18), 5. Galli (11)

 

Aleš Hodouš, 1.5.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar