Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallycrossovým králem je Sverre Isachsen

Poslední rallycross evropského šampionátu, který se uskutečnil v Sosnové, měl vyřešit tajenku, kdo získá titul v královské divizi 1, zatímco v obou menších divizích bylo rozhodnuto. Nakonec se radoval poprvé v životě Sverre Isachsen z Norska.

Teoreticky se zdálo se, že lepší výchozí pozici má Michael Jernberg se Škodou Fabia, ale ve skutečnosti na tom byl lépe Sverre Isachsen, neboť nemusel škrtat žádné body. Už v rozjížďkách se Nor prezentoval čistou stopou, která se ukázala jako velice rychlá. Obě rozjížďky vyhrál a ve třetí mohl šetřit svůj Ford Focus. Zato Jernbergovi se nedařilo optimálně a musel se smířit s druhou řadou ve finále A. Zakletý byl víkend pro úřadujícího šampiona Kennetha Hansena s Citroënem C4. Už v první rozjížďku pro technickou závadu nedokončil a v těch dalších to byl jen stín slavného Švéda. Postoupil jen do finále B a naděje na postup mezi nejlepší nebyly velké.
Pavel Koutný s Fordem Fiesta se po protrápené sezoně před domácím publikem vyšvihl a potvrdil, že Sosnovou umí. Protlačil se do první řady finále A vedle Isachsena a bylo jasné, že si dojede pro nejlepší výsledek sezony. Větším překvapením byly výkony se stejnou Fiestou jedoucího Brita Liama Dorana, jenž se celého seriálu nezúčastňuje. A do třetice si Henning Solberg dokázal poradit se soupeři ve finále B, čímž si zajistil účast mezi šesticí nejlepších.
Start z pole position proměnil Isachsen v jasné vítězství, přestože ho v první zatáčce Jernberg připravil o zadní nárazník. Koutného handicap se jmenuje start a díky němu ho přespurtoval z druhé řady Jernberg. Náš reprezentant byl dokonce místy rychlejší než švédský pilot Fabie, ale zkušený Seveřan si stříbro v závodě i v ME pohlídal.


Konečné pořadí ME
1.IsachsenFord Focus141
2.JernbergŠkoda Fabia132
3.HansenCitroën C4110
4 ErikssonFord Fiesta98
5.HunsbedtVolvo S4084
6.PaillerPeugeot 20783



Divize 1A

Šestnáctistovky sedli Rusům – nejvíce s českou licencí jedoucímu Leganovovi (VW Polo), který si vítězstvím v první a třetí sérii rozjížděk zajistil pole position ve finále A. Vedle něho se postavil už jistý šampion Mats Lysen (Renault Clio) a do druhé řady Rusové Timeržanov a Rachmatulin (oba Renault Clio). Zdeněk Čermák zajel maximum možného a šel na 5. pozici roštu. Na víc ani jeho skvěle disponovaná Fabia ve vražedné konkurenci především špičkových Renaultů Clio nemá. Leganov potvrdil svoji extratřídu finále A vyhrál stylem start-cíl. Už v prvním kole chyboval Čermák a odsoudil se ke kroužení na beznadějně posledním místě. Chybě se nevyhnul ani šampion Lysen, a tak ke stříbru pomohl Rachmatulinovi.


Konečné pořadí 2009
1.LysenRenault Clio141
2.LeganovVW Polo115
3.TimeržanovRenault Clio114
4.RachmatulinRenault Clio95
5.LarssonCitroën Saxo94
6 ČermákŠkoda Fabia93




Divize 2

Vozů se zadním pohonem se sešlo 11, což je na letošní poměry rozhodně úctyhodný počet. Svůj mistrovský titul potvrdil Borseth (Ford Fiesta) postavením na pole position a právo startovat z první řady si vyjel také Kenis (BMW 120), což nevěštilo nic dobrého pro Romana Častorala (Opel Astra). Finále pak ozdobil souboj Borsetha s Kenisem, ale mistr Evropy Belgičanovo BMW před sebe nepustil, zatímco Kenis nicméně stříbrem definitivně zhatil naděje Častorala na bronz.


Konečné pořadí 2009

1.BorsethFord Fiesta150
2.SterkensFord Focus128
3.KenisBMW 120123
4.ČastoralOpel Astra109
5.MertensVW Polo 86
6.MužíkBMW E4675



JL, 15.9.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar