Rallycrossovým králem je Sverre Isachsen
Poslední rallycross evropského šampionátu, který se uskutečnil v Sosnové, měl vyřešit tajenku, kdo získá titul v královské divizi 1, zatímco v obou menších divizích bylo rozhodnuto. Nakonec se radoval poprvé v životě Sverre Isachsen z Norska.
Teoreticky se zdálo se, že lepší výchozí pozici má Michael Jernberg se Škodou Fabia, ale ve skutečnosti na tom byl lépe Sverre Isachsen, neboť nemusel škrtat žádné body. Už v rozjížďkách se Nor prezentoval čistou stopou, která se ukázala jako velice rychlá. Obě rozjížďky vyhrál a ve třetí mohl šetřit svůj Ford Focus. Zato Jernbergovi se nedařilo optimálně a musel se smířit s druhou řadou ve finále A. Zakletý byl víkend pro úřadujícího šampiona Kennetha Hansena s Citroënem C4. Už v první rozjížďku pro technickou závadu nedokončil a v těch dalších to byl jen stín slavného Švéda. Postoupil jen do finále B a naděje na postup mezi nejlepší nebyly velké.
Pavel Koutný s Fordem Fiesta se po protrápené sezoně před domácím publikem vyšvihl a potvrdil, že Sosnovou umí. Protlačil se do první řady finále A vedle Isachsena a bylo jasné, že si dojede pro nejlepší výsledek sezony. Větším překvapením byly výkony se stejnou Fiestou jedoucího Brita Liama Dorana, jenž se celého seriálu nezúčastňuje. A do třetice si Henning Solberg dokázal poradit se soupeři ve finále B, čímž si zajistil účast mezi šesticí nejlepších.
Start z pole position proměnil Isachsen v jasné vítězství, přestože ho v první zatáčce Jernberg připravil o zadní nárazník. Koutného handicap se jmenuje start a díky němu ho přespurtoval z druhé řady Jernberg. Náš reprezentant byl dokonce místy rychlejší než švédský pilot Fabie, ale zkušený Seveřan si stříbro v závodě i v ME pohlídal.
Konečné pořadí ME
Divize 1A
Šestnáctistovky sedli Rusům – nejvíce s českou licencí jedoucímu Leganovovi (VW Polo), který si vítězstvím v první a třetí sérii rozjížděk zajistil pole position ve finále A. Vedle něho se postavil už jistý šampion Mats Lysen (Renault Clio) a do druhé řady Rusové Timeržanov a Rachmatulin (oba Renault Clio). Zdeněk Čermák zajel maximum možného a šel na 5. pozici roštu. Na víc ani jeho skvěle disponovaná Fabia ve vražedné konkurenci především špičkových Renaultů Clio nemá. Leganov potvrdil svoji extratřídu finále A vyhrál stylem start-cíl. Už v prvním kole chyboval Čermák a odsoudil se ke kroužení na beznadějně posledním místě. Chybě se nevyhnul ani šampion Lysen, a tak ke stříbru pomohl Rachmatulinovi.
Konečné pořadí 2009
Divize 2
Vozů se zadním pohonem se sešlo 11, což je na letošní poměry rozhodně úctyhodný počet. Svůj mistrovský titul potvrdil Borseth (Ford Fiesta) postavením na pole position a právo startovat z první řady si vyjel také Kenis (BMW 120), což nevěštilo nic dobrého pro Romana Častorala (Opel Astra). Finále pak ozdobil souboj Borsetha s Kenisem, ale mistr Evropy Belgičanovo BMW před sebe nepustil, zatímco Kenis nicméně stříbrem definitivně zhatil naděje Častorala na bronz.
Konečné pořadí 2009
JL, 15.9.2009
Pavel Koutný s Fordem Fiesta se po protrápené sezoně před domácím publikem vyšvihl a potvrdil, že Sosnovou umí. Protlačil se do první řady finále A vedle Isachsena a bylo jasné, že si dojede pro nejlepší výsledek sezony. Větším překvapením byly výkony se stejnou Fiestou jedoucího Brita Liama Dorana, jenž se celého seriálu nezúčastňuje. A do třetice si Henning Solberg dokázal poradit se soupeři ve finále B, čímž si zajistil účast mezi šesticí nejlepších.
Start z pole position proměnil Isachsen v jasné vítězství, přestože ho v první zatáčce Jernberg připravil o zadní nárazník. Koutného handicap se jmenuje start a díky němu ho přespurtoval z druhé řady Jernberg. Náš reprezentant byl dokonce místy rychlejší než švédský pilot Fabie, ale zkušený Seveřan si stříbro v závodě i v ME pohlídal.
Konečné pořadí ME
1.Isachsen | Ford Focus | 141 |
2.Jernberg | Škoda Fabia | 132 |
3.Hansen | Citroën C4 | 110 |
4 Eriksson | Ford Fiesta | 98 |
5.Hunsbedt | Volvo S40 | 84 |
6.Pailler | Peugeot 207 | 83 |
Divize 1A
Šestnáctistovky sedli Rusům – nejvíce s českou licencí jedoucímu Leganovovi (VW Polo), který si vítězstvím v první a třetí sérii rozjížděk zajistil pole position ve finále A. Vedle něho se postavil už jistý šampion Mats Lysen (Renault Clio) a do druhé řady Rusové Timeržanov a Rachmatulin (oba Renault Clio). Zdeněk Čermák zajel maximum možného a šel na 5. pozici roštu. Na víc ani jeho skvěle disponovaná Fabia ve vražedné konkurenci především špičkových Renaultů Clio nemá. Leganov potvrdil svoji extratřídu finále A vyhrál stylem start-cíl. Už v prvním kole chyboval Čermák a odsoudil se ke kroužení na beznadějně posledním místě. Chybě se nevyhnul ani šampion Lysen, a tak ke stříbru pomohl Rachmatulinovi.
Konečné pořadí 2009
1.Lysen | Renault Clio | 141 |
2.Leganov | VW Polo | 115 |
3.Timeržanov | Renault Clio | 114 |
4.Rachmatulin | Renault Clio | 95 |
5.Larsson | Citroën Saxo | 94 |
6 Čermák | Škoda Fabia | 93 |
Divize 2
Vozů se zadním pohonem se sešlo 11, což je na letošní poměry rozhodně úctyhodný počet. Svůj mistrovský titul potvrdil Borseth (Ford Fiesta) postavením na pole position a právo startovat z první řady si vyjel také Kenis (BMW 120), což nevěštilo nic dobrého pro Romana Častorala (Opel Astra). Finále pak ozdobil souboj Borsetha s Kenisem, ale mistr Evropy Belgičanovo BMW před sebe nepustil, zatímco Kenis nicméně stříbrem definitivně zhatil naděje Častorala na bronz.
Konečné pořadí 2009
1.Borseth | Ford Fiesta | 150 |
2.Sterkens | Ford Focus | 128 |
3.Kenis | BMW 120 | 123 |
4.Častoral | Opel Astra | 109 |
5.Mertens | VW Polo | 86 |
6.Mužík | BMW E46 | 75 |
JL, 15.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout