Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

 

Rallycrossový dvouzávod pro Larssona a Paillera

Evropský rallycrossový šampionát pokračoval tradičními dvěma závody během jednoho týdne v belgickém Maasmechelenu a holandském Valkenswaardu. Ani v jednom z nich se nepodařilo zvítězit Hansenovi ani Isachsenovi, takže závěr bude ještě hodně dramatický.

 

Jean Luc Pailler

Jean Luc Pailler

Lars Larsson

Lars Larsson

Michael Jernberg

Michael Jernberg

Sverre Isachsen

Sverre Isachsen

Jaroslav Kalný

Jaroslav Kalný

V Maasmechelenu, kde se uskutečnilo ME poprvé v roce 1973, byl na programu už 330. podnik ME. V tréninku zajel výborně Hansen, jenž se na 980 metrů dlouhé trati dostal společně s Isachsenem pod 40 sekund.

Také v první sérii byl Hansen s Citroënem C2 nejrychlejší před Larssonem s Fabií a Paillerem s Peugeotem, zatímco Isachsen a Rustad se z 9., resp.12. času moc neradovali. V druhé sérii vyhovovala navlhlá trať Larssenovi, který pokořil Hansena i Paillera, Isachsen s Rustad si polepšili  (5. a 6.čas), když Jernberg dostal 123 trestných sekund za předčasný start a vynechání tzv. Jokeru lapu. Nejlepším časem v třetí sérii si Larsson jen pojistil pole-position pro finále, v němž se vedle něho postavil Hansen, který poslední jízdu nedokončil pro poruchu zapalování. Druhá řada patřila Paillerovi a Bermingrudovi, třetí Annemu a vítězi B-finále Kuypersovi, kterému však v samém závěru explodoval motor, a tak si o účasti v poslední jízdě dne mohl jen zdát. Po startu vyrazil jako střela Larsson, sledovaný Paillerem a v tomto pořadí také projeli cílem. Druhé letošní Larssenovo vítězství přineslo snížení bodové ztráty na Hansena.

V D1A předvedli pěkný souboj Kalný a Groblewski, než našemu jezdci „odešel" motor jeho Peugeotu. Divize 2 byla opět ve znamení souboje Častorala (vyhrál obě jízdy) a Thörjessona. Jako první zajel do Joker lapu Častoral, čímž se dostal do vedení jeho švédský soupeř. Když si role vyměnili, tak se opět měnilo i pořadí a Častoral vyhrál.

 

Holandsko

Od otevření Eurocircuitu ve Valkeswaardu uplynulo už 35 let a kromě let 97 a 98 se zde jezdí ME pravidelně. Měřený trénink vyhrál tentokrát Isachsen s Focusem před Jernbergem s Focusem a Paillerem. Ale to byl pro Nora také vrchol víkendu.

Po startu první jízdy se dostal Isachsen mimo trať, kde se převrátil, čímž si nejlepší čas připsal Pailler před Eklundem se Saabem. Přes noc sice mechanici Isachsenův Ford pospravili, aby mohl pokračovat v závodě. V druhé jízdě se mu však rozsypala převodovka, přičemž nejrychlejší čas zopakoval Pailler před Bermingrudem a Annem. Třetí čas v poslední sérii za Rustadem a Jernbergem zajistil Isachsenovi alespoň pole-position pro C-finále. Cestu do hlavního finále mu zajišťovala pouze vítězství v obou předposledních jízdách. Po výhře v C-finále výborně odstartoval také do B-finále, kde se hned v první zatáčce ujal vedení. V zápalu boje však přehnal svoji snahu a s defektem obou zadních kol skončil mimo trať. Postup si zajistil Eriksson s Fordem Fiesta.

Na nejlepší startovní pozici A-finále se postavil Pailler, vítěz dvou jízd, společně s Bermingrudem, druhá řada připadla Rustadovi a Jernbergovi, posledním přímým postupujícím byl Hansen. V polovině jízdy začal trať zkrápět déšť, což byla voda na mlýn Paillerovi, který vsadil na mokré gumy a s náskokem 250 metrů suverénně vyhrál. Do poloviny závodu si držel druhé místo Eriksson, ale pak musel svoji pozici přenechat Rustadovi. Jako poslední byl klasifikován Hansen, kterému od první zatáčky fungoval motor na tři válce a několik metrů před cílem se zastavil úplně. Ale protože Larsson skončil až jedenáctý za Isachsenem, upevnil si třináctinásobný mistr Evropy své vedení v ME. V divizi 1A zopakoval prvenství z Belgie Groblewski, když Kalnému zkolaboval v třetí jízdě náhradní motor. Podobný průběh měla i druhá divize, Častoral opět vyhrál dvě jízdy i finále, přičemž jeho největší soupeř Thörjesson dojel až čtvrtý.

 

Belgie

 

Divize 1

1. Larsson Lars

Škoda Fabia T16 4x4

2. Pailler Jean Luc

Peugeot 206 T16 4x4

3. Bermingrud Morten

Citroën Xsara T16 4x4

4. Hansen Kenneth

Citroën C2

5. Anne Olivier

Citroën C2

6. Kuypers Jos

Ford Focus T16 4x4

 

Divize 1A

1. Groblewski Krzysztof

VW Polo

2. Veverka Václav

Peugeot 206

3. Jespersen Morten

Peugeot 106

4. Pinomäki Jussi

Renault Clio

5. Hansen Magnus

Citroën C2

6. Kalný Jaroslav

Peugeot 206

 

Divize 2

1. Častoral Roman

Opel Astra OPC

2. Thörjesson Mattias

Opel Astra OPC

3. Slastad Tommy

Opel Astra OPC

4. Snoeijers Marcel

Renault Clio

5. Kasse Ko

Opel Astra IOPC

6. Kotek Tomáš

Honda Civic TR-Type

 

 

Holandsko

Divize 1

1. Pailler Jean Luc

Peugeot 206 T16 4x4

2. Rustad Tommy

Ford Focus T16 4x4

3. Eriksson Andreas

Ford Fiesta T16 4x4

4. Jernberg Michael

Ford Focus T16 4x4

5. Bermingrud Morten

Citroën Xsara T16 4x4

6. Hansen Kenneth

Citroën C2 T16 4x4

 

Průběžné pořadí: 1. Hansen (111), 2. Larsson (103), 3. Bermingrud (98), 4. Rustad (93), 5. Isachsen (89), 6. Kuypers (83)

 

Divize 1A

1. Groblewski Krzyszof

VW Polo

2. Vingerhoets Peter

Peugeot 206

3. Pinomäki Jussi

Renault Clio

4. Krijger Jos

Opel Corsa

5. Jespersen Morten

Peugeot 106

6. Martin Andy

VW Polo

 

Průběžné pořadí: 1. Groblewski (121), 2. Kalný (102), 3. Jespersen (93), 4. Pinomäki (93), 5. Veverka (80), 6. Čermák (75)

 

Divize 2

1. Častoral Roman

Opel Astra OPC

2. Kotek Tomáš

Honda Civic R-Type

3. Slastad Tommy

Opel Astra OPC

4. Thörjesson Mattias

Opel Astra OPC

5. Rousse Denis

Renault Clio

6. Snoeijers Marcel

Renault Clio

 

Průběžné pořadí: 1. Častoral (131), 2. Thörjesson (119), 3. Kotek (89), 4. Slastad (76), 5. Snoeijers (67), 6. Ericsson (63)

 

JL, 25.8.2006

Foto: erc24

 

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar