Rallycrossový dvouzávod pro Larssona a Paillera
Evropský rallycrossový šampionát pokračoval tradičními dvěma závody během jednoho týdne v belgickém Maasmechelenu a holandském Valkenswaardu. Ani v jednom z nich se nepodařilo zvítězit Hansenovi ani Isachsenovi, takže závěr bude ještě hodně dramatický.
Také v první sérii byl Hansen s Citroënem C2 nejrychlejší před Larssonem s Fabií a Paillerem s Peugeotem, zatímco Isachsen a Rustad se z 9., resp.12. času moc neradovali. V druhé sérii vyhovovala navlhlá trať Larssenovi, který pokořil Hansena i Paillera, Isachsen s Rustad si polepšili (5. a 6.čas), když Jernberg dostal 123 trestných sekund za předčasný start a vynechání tzv. Jokeru lapu. Nejlepším časem v třetí sérii si Larsson jen pojistil pole-position pro finále, v němž se vedle něho postavil Hansen, který poslední jízdu nedokončil pro poruchu zapalování. Druhá řada patřila Paillerovi a Bermingrudovi, třetí Annemu a vítězi B-finále Kuypersovi, kterému však v samém závěru explodoval motor, a tak si o účasti v poslední jízdě dne mohl jen zdát. Po startu vyrazil jako střela Larsson, sledovaný Paillerem a v tomto pořadí také projeli cílem. Druhé letošní Larssenovo vítězství přineslo snížení bodové ztráty na Hansena.
V D1A předvedli pěkný souboj Kalný a Groblewski, než našemu jezdci „odešel" motor jeho Peugeotu. Divize 2 byla opět ve znamení souboje Častorala (vyhrál obě jízdy) a Thörjessona. Jako první zajel do Joker lapu Častoral, čímž se dostal do vedení jeho švédský soupeř. Když si role vyměnili, tak se opět měnilo i pořadí a Častoral vyhrál.
Holandsko
Od otevření Eurocircuitu ve Valkeswaardu uplynulo už 35 let a kromě let 97 a 98 se zde jezdí ME pravidelně. Měřený trénink vyhrál tentokrát Isachsen s Focusem před Jernbergem s Focusem a Paillerem. Ale to byl pro Nora také vrchol víkendu.
Po startu první jízdy se dostal Isachsen mimo trať, kde se převrátil, čímž si nejlepší čas připsal Pailler před Eklundem se Saabem. Přes noc sice mechanici Isachsenův Ford pospravili, aby mohl pokračovat v závodě. V druhé jízdě se mu však rozsypala převodovka, přičemž nejrychlejší čas zopakoval Pailler před Bermingrudem a Annem. Třetí čas v poslední sérii za Rustadem a Jernbergem zajistil Isachsenovi alespoň pole-position pro C-finále. Cestu do hlavního finále mu zajišťovala pouze vítězství v obou předposledních jízdách. Po výhře v C-finále výborně odstartoval také do B-finále, kde se hned v první zatáčce ujal vedení. V zápalu boje však přehnal svoji snahu a s defektem obou zadních kol skončil mimo trať. Postup si zajistil Eriksson s Fordem Fiesta.
Na nejlepší startovní pozici A-finále se postavil Pailler, vítěz dvou jízd, společně s Bermingrudem, druhá řada připadla Rustadovi a Jernbergovi, posledním přímým postupujícím byl Hansen. V polovině jízdy začal trať zkrápět déšť, což byla voda na mlýn Paillerovi, který vsadil na mokré gumy a s náskokem 250 metrů suverénně vyhrál. Do poloviny závodu si držel druhé místo Eriksson, ale pak musel svoji pozici přenechat Rustadovi. Jako poslední byl klasifikován Hansen, kterému od první zatáčky fungoval motor na tři válce a několik metrů před cílem se zastavil úplně. Ale protože Larsson skončil až jedenáctý za Isachsenem, upevnil si třináctinásobný mistr Evropy své vedení v ME. V divizi 1A zopakoval prvenství z Belgie Groblewski, když Kalnému zkolaboval v třetí jízdě náhradní motor. Podobný průběh měla i druhá divize, Častoral opět vyhrál dvě jízdy i finále, přičemž jeho největší soupeř Thörjesson dojel až čtvrtý.
Belgie
Divize 1
1. Larsson Lars | Škoda Fabia T16 4x4 |
2. Pailler Jean Luc | Peugeot 206 T16 4x4 |
3. Bermingrud Morten | Citroën Xsara T16 4x4 |
4. Hansen Kenneth | Citroën C2 |
5. Anne Olivier | Citroën C2 |
6. Kuypers Jos | Ford Focus T16 4x4 |
Divize 1A
1. Groblewski Krzysztof | VW Polo |
2. Veverka Václav | Peugeot 206 |
3. Jespersen Morten | Peugeot 106 |
4. Pinomäki Jussi | Renault Clio |
5. Hansen Magnus | Citroën C2 |
6. Kalný Jaroslav | Peugeot 206 |
Divize 2
1. Častoral Roman | Opel Astra OPC |
2. Thörjesson Mattias | Opel Astra OPC |
3. Slastad Tommy | Opel Astra OPC |
4. Snoeijers Marcel | Renault Clio |
5. Kasse Ko | Opel Astra IOPC |
6. Kotek Tomáš | Honda Civic TR-Type |
Holandsko
Divize 1
1. Pailler Jean Luc | Peugeot 206 T16 4x4 |
2. Rustad Tommy | Ford Focus T16 4x4 |
3. Eriksson Andreas | Ford Fiesta T16 4x4 |
4. Jernberg Michael | Ford Focus T16 4x4 |
5. Bermingrud Morten | Citroën Xsara T16 4x4 |
6. Hansen Kenneth | Citroën C2 T16 4x4 |
Průběžné pořadí: 1. Hansen (111), 2. Larsson (103), 3. Bermingrud (98), 4. Rustad (93), 5. Isachsen (89), 6. Kuypers (83)
Divize 1A
1. Groblewski Krzyszof | VW Polo |
2. Vingerhoets Peter | Peugeot 206 |
3. Pinomäki Jussi | Renault Clio |
4. Krijger Jos | Opel Corsa |
5. Jespersen Morten | Peugeot 106 |
6. Martin Andy | VW Polo |
Průběžné pořadí: 1. Groblewski (121), 2. Kalný (102), 3. Jespersen (93), 4. Pinomäki (93), 5. Veverka (80), 6. Čermák (75)
Divize 2
1. Častoral Roman | Opel Astra OPC |
2. Kotek Tomáš | Honda Civic R-Type |
3. Slastad Tommy | Opel Astra OPC |
4. Thörjesson Mattias | Opel Astra OPC |
5. Rousse Denis | Renault Clio |
6. Snoeijers Marcel | Renault Clio |
Průběžné pořadí: 1. Častoral (131), 2. Thörjesson (119), 3. Kotek (89), 4. Slastad (76), 5. Snoeijers (67), 6. Ericsson (63)
JL, 25.8.2006
Foto: erc24
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout