Rallycross ve Švédsku - Isachsen před Hansenem
Několik stovek obyvatel žije v malé vísce Höljes na norsko-švédských hranicích po celý rok poklidným životem. Až na jeden víkend. Když se zde jede jeden ze závodů evropského šampionátu v rallycrossu.
V druhé sérii připadla sedmá příčka naopak Isachsenovi, když čelní pozice opanovali Jernberg, Hansen a Rustad, V poslední sérii byl Viking opět na vrcholu před Larssonem a Bermingrudem, čímž si zajistil pole position. Poslední jízdu Hansen nedokončil pro technické problémy s plynovým pedálem svého Citroënu C4. Tím se musel spokojit s druhou řadou za Isachsenem a Jernbergem. Šestici doplnil ještě Rustad, který v B-finále porazil švédskou legendu Per Eklunda, slavícího právě na této trati 60. narozeniny. V závěrečné jízdě dne měli tak obě severské země na startu stejný počet jezdců.
Finále se vyznačovala řadou překvapení. Jernberg se v druhé zatáčce po startu ujal sice vedení, ale v polovině musel vzdát pro poškozený závěs levého předního kola. V tu dobu už byl mimo hru Larsson se Škodou Fabia. Sverre Isachsen měl tak před sebou volnou cestu, aby vybojoval druhé letošní vítězství, těsně následován Hansenem, který po tvrdém souboji ztratil přední kapotu. Po pěti závodech mají oba na kontě dvě vítězství, zbývající jeden úspěch připadá Larssenovi.
Jedno postupové místo chybělo tentokrát Pavlu Koutnému, který s Fabií obsadil v jednotlivých jízdách 14., 12. a 17.místo. Ale na C-finále to nevydalo.
Do divize 1A se po delší odmlce vrátil Magnus Hansen, evropský šampion skupiny N z roku 99 a synovec Kennetha. Se zbrusu novým Citroënem C2 zajel v rozjížďkách dva páté časy a po vítězství v B-finále postoupil mezi nejlepších šest. Tam jej z boje o stupně vítězů vyřadil už v druhém kole Dán Jespersen, vítěz dvou sérií. V dramatické jízdě se radoval nakonec Jaroslav Kalný, který prakticky pouze jako jediný viděl šachovnicovou vlajku.
V divizi 2 ukázal, stejně jako vloni, všem záda domácí Hagström s Hondou Civic, když porazil oba hlavní protagonisty této divize Thörjessona a Častorala, který se musel do hlavního finále probojovat až po vítězství v B-finále.
Příští závod se uskuteční koncem července poprvé na maďarské trati v Nyirádu.
Divize 1
1. Isachsen Sverre | Ford Focus T16 4x4 |
2. Hansen Kenneth | Citroën C4 T16 4x4 |
3. Bermingrud Morten | Citroën Xsara T16 4x4 |
4. Rustad Tommy | Ford Focus T16 4x4 |
5. Jernberg Michael | Ford Focus T16 4x4 |
6. Larsson Lars | Škoda Fabia T16 4x4 |
Průběžné pořadí: 1. Hansen (87), 2. Larsson (77), 3. Bermingrud (69), 4. Kuypers (61), 5. Rustad (60), 6. Isachsen (55)
Divize 1A
1. Kalný Jaroslav | Peugeot 206 |
2. Čermák Zdeněk | Škoda Fabia |
3. Farsbo Jimmi | Ford Fiesta ST |
4. Pinomäki Jussi | Renault Clio |
5. Jespersen Morten | Peugeot 106 |
6. Hansen Magnus | Citroën C2 |
Průběžné pořadí: 1. Kalný (76), 2. Groblewski (71), 3. de Keersmaecker (64), 4. Čermák (62), 5. Jespersen (59), 6. Pinomäki (58)
Divize 2A
1. Hagström Niklas | Honda Civic R-Type |
2. Thörjesson Mattias | Opel Astra OPC |
3. Častoral Roman | Opel Astra OPC |
4. Ericsson Magnus | Honda Civic R-Type |
5. Hanström Peter | Honda Civic R-Type |
6. Johansson David | Peugeot 206 |
Průběžné pořadí: 1. Thörjesson (89), 2. Častoral (86), 3. Ericsson (63), 4. Kotek (44), 5.Snoejers (38), 6. Slastad (31)
Jindřich Lasík, 6.7.2006
Foto: erc24
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout