Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallycrosová Evropa skončí v Sosnové

Do konce evropského rallycrossového šampionátu zbývají již jen dva závody, a to v Polsku a v Sosnové (12. a 13. září) . Právě v nich se bude rozhodovat o letošních mistrech Evropy ve všech divizích.

Druhou polovinu seriálu zahájil závod ve Švédsku, po němž následovala Belgie a netradičně Německo, které mnoho let ME uzavíralo. Ve Švédsku překvapivě zvítězil domácí Walfridsson (Renault Clio) před Hunsbedtem (Volvo S40), Smerudem (Citroën Xsara) a Hennigem Solbergem s Fordem Fiesta ST týmu Andrease Erikssona. Vloni se s tímto vozem objevil třikrát Marcus Grönholm, letos si do rallycrossu odskočil H. Solberg, který přislíbil účast také v Sosnové. Další dva závody vyšly už nejlépe Sverre Isachsenovi (Ford Focus), přičemž na dalších místech dojeli Michael Jernberg (Škoda Fabia) a Kenneth Hansen (Citroën C4), v druhém případě pak Eriksson (Ford Fieasta) a opět Jernberg, který také vede průběžné hodnocení v divizi 1. Stejně jako v první polovině ME, tak i v druhé se bude nejhorší výsledek škrtat. Dosavadní průběh šampionátu ukazuje, že o titul se utkají Jernberg a Isachsen, spíše už jen teoretickou šanci mají „král rallycrossu“ Hansen, jemuž se letos vůbec nedaří, a zatím zvítězil pouze jednou, a také Ludvig Hunsbedt.

Henning Solberg do Sosnové

Finále ozdobí norská hvězda světových rallye Henning Solberg, bratr úspěšnějšího sourozence Pettera (mistra světa z roku 2003). Už několik let patří k širší světové špičce. Po devíti podnicích světového šampionátu je zatím pátý, jednu příčku před bratrem. Je tak vlastně nejlépe postaveným mimotovárním pilotem, když úspěšnější jsou pouze tovární jezdci Citroënu a Fordu. Už třetím rokem jede v barvách týmu Stobart s oranžovým Fordem Focus WRC. Letos si vyzkoušel také evropský rallycross a nevedlo se mu špatně. Ve finále obsadil čtvrté místo, přičemž zůstal věrný značce Ford i oranžové barvě, jen z Focusu přesedl do menší Fiesty. Tu mu připravil tým předního evropského rallyekrosaře Andrease Erikssona. Jde o špičkový speciál divize 1, s nímž Eriksson vyhrál poslední závod sezony 2008 v Německu a v ME skončil pátý. Pamětníci vědí, že pro sympatického Henninga Solberga to není první zkušenost s rallycrossem. Právě v této disciplíně začínal svoji kariéru. Nejprve v norském mistrovství, ale třeba v sezoně 1995 odjel několik závodů ME s Fordem Escort RS Cosworth skupiny N. Zdá se, že jezdci WRC našli v rallycrossu zalíbení. Kromě Solberga si jej loni zkusil také dvojnásobný mistr světa Marcus Grönholm a Belgičan Francois Duval dokonce zvažuje účast v kompletním ME 2010.


Průběžné pořadí
D1: Jernberg (Škoda Fabia, 109 bodů), Isachsen (Ford Focus, 108), Hansen (Citroën C4, 95), Hunsbedt (Volco S40, 84), Eriksson (Ford Fiesta ST, 68), Pailler (Peugeot 207, 64)


D1A: Lysen (Renault Clio, 118), 2. Leganov (VW Polo, 95), 3. Timerzyanov (Renault Clio, 91)


D2: Borseth (Ford Fiesta, 130), 2. Sterkens (Ford Focus, 102), 3. Častoral (Opel Astra, 86) a Kenis (BMW 120, 86)



JL,27.8.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar