Rally Švédsko - Ogier před Paddonem, VW před Hyundaiem
Volkswagen dosáhl již čtvrtého vítězství v řadě v jediné zimní soutěži mistrovství světa v rallye FIA WRC.V Rallye Švédsko zvítězili Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), třetí úspěch ve čtyřech posledních ročnících této klasické rallye a 34. triumf celkově. Ale také přišel o řidičák.
Cesta k vítězství vyžadovala od trojnásobného mistra světa vynaložení obrovského úsilí, které bylo odměněno jedenáctým triumfem pro tým Volkswagen v řadě a 36. vítězstvím v 41 soutěžích. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) dokončili domácí soutěž na čtvrté pozici. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila se museli vzdát svých nadějí na čtvrté vítězství v Rallye Švédsko již v pátek, a sice kvůli prasklé hnací hřídeli.
Před švédskou rallye panovala obleva s dlouhotrvajícími dešti, a tak bylo devět zkoušek zrušeno. Během rallye převzalo sněžení doprovázené teplotami pod bodem mrazu. Účastníci proto museli bojovat s proměnlivými a náročnými podmínkami. Během seznamovacích jízd byla na tratích rychlostních zkoušek měkká jílovitá půda a bláto, při rallye se jelo na ledu a čerstvě napadaném sněhu.
Podle zkráceného časového plánu musel jet Ogier na 93 procentech trasy jako první – a zejména na sobotních rychlostních zkouškách odmeta sypkou vrstvu sněhu pro následující posádky. Trať tak umožňovala pro každý následující soutěžní vůz zajíždění rychlejších časů.
Jediný, kdo s ním držel krok byl Paddon s Hyundaiem, jenž půlminutovou ztrátu dokázal stáhnout na 17 sekund, ale v cíli oba jezdce dělilo půl minuty.
Jari-Matti Latvala se musel vyrovnat s několika nezdary. Hned na první rychlostní zkoušce „Torsby“ je zbrzdila prasklá hnací hřídel. S hendikepem pohonu jen zadních kol sice bojoval, ale v závěrečné páteční rychlostní zkoušce vzdal kvůli prasklému závěsu kola. A druhý den pro ně začal poškozením pneumatiky. Teprve pak mohl Latvala prokázat svůj potenciál, který jim v minulosti přinesl tři vítězství ve švédské rallye. V sobotu zajeli ve zbývajících čtyřech rychlostních zkouškách tři nejlepší časy a jednou druhý nejrychlejší čas.
Sébastien Ogier:„Je to neuvěřitelný pocit opět vyhrát ve Švédsku. Tuto rallye jednoduše miluji. Na začátku týdne byly podmínky po oblevě a četných deštích všelijaké, jen ne ideální. O to krásnější je, že jsme se nakonec dočkali skutečně dobrého zimního Rallye Švédsko. Včera jsme však museli podstoupit zřejmě největší riziko v naší kariéře, abychom zvítězili. To se vyplatilo. Jsem zkrátka šťastný.“
Hyundai opět stříbrný
V druhém podniku sezóny WRC skončil tým Hyundai Motorsport na stříbrné pozici, když Novozélanďan Hayden Paddon zaostal jen necelých třicet vteřin za vítězem.
Španělský jezdec Dani Sordo dojel šestý a Belgičan Thierry Neuville čtrnáctý. Všechny nasazené nové speciály i20 WRC tak náročnou rallye dokončily. Pro Paddona jde o zopakování doposud nejlepšího výsledku z rallye na Sardinii z minulé sezóny.
„Je to fantastický výsledek pro mě i pro celý tým. Doufali jsme, že to nebudou takové nervy, ale měli jsme problémy s unikající vodou z chladiče poté, co jsem najel do dřevěného sloupku. Naštěstí jsme byli schopni provést nejnutnější opravy a dovézt vůz do cíle na druhém místě.“ poznamenal Hayden Paddon.
JL16.2.2016
Před švédskou rallye panovala obleva s dlouhotrvajícími dešti, a tak bylo devět zkoušek zrušeno. Během rallye převzalo sněžení doprovázené teplotami pod bodem mrazu. Účastníci proto museli bojovat s proměnlivými a náročnými podmínkami. Během seznamovacích jízd byla na tratích rychlostních zkoušek měkká jílovitá půda a bláto, při rallye se jelo na ledu a čerstvě napadaném sněhu.
Podle zkráceného časového plánu musel jet Ogier na 93 procentech trasy jako první – a zejména na sobotních rychlostních zkouškách odmeta sypkou vrstvu sněhu pro následující posádky. Trať tak umožňovala pro každý následující soutěžní vůz zajíždění rychlejších časů.
Jediný, kdo s ním držel krok byl Paddon s Hyundaiem, jenž půlminutovou ztrátu dokázal stáhnout na 17 sekund, ale v cíli oba jezdce dělilo půl minuty.
Jari-Matti Latvala se musel vyrovnat s několika nezdary. Hned na první rychlostní zkoušce „Torsby“ je zbrzdila prasklá hnací hřídel. S hendikepem pohonu jen zadních kol sice bojoval, ale v závěrečné páteční rychlostní zkoušce vzdal kvůli prasklému závěsu kola. A druhý den pro ně začal poškozením pneumatiky. Teprve pak mohl Latvala prokázat svůj potenciál, který jim v minulosti přinesl tři vítězství ve švédské rallye. V sobotu zajeli ve zbývajících čtyřech rychlostních zkouškách tři nejlepší časy a jednou druhý nejrychlejší čas.
Sébastien Ogier:„Je to neuvěřitelný pocit opět vyhrát ve Švédsku. Tuto rallye jednoduše miluji. Na začátku týdne byly podmínky po oblevě a četných deštích všelijaké, jen ne ideální. O to krásnější je, že jsme se nakonec dočkali skutečně dobrého zimního Rallye Švédsko. Včera jsme však museli podstoupit zřejmě největší riziko v naší kariéře, abychom zvítězili. To se vyplatilo. Jsem zkrátka šťastný.“
Hyundai opět stříbrný
V druhém podniku sezóny WRC skončil tým Hyundai Motorsport na stříbrné pozici, když Novozélanďan Hayden Paddon zaostal jen necelých třicet vteřin za vítězem.
Španělský jezdec Dani Sordo dojel šestý a Belgičan Thierry Neuville čtrnáctý. Všechny nasazené nové speciály i20 WRC tak náročnou rallye dokončily. Pro Paddona jde o zopakování doposud nejlepšího výsledku z rallye na Sardinii z minulé sezóny.
„Je to fantastický výsledek pro mě i pro celý tým. Doufali jsme, že to nebudou takové nervy, ale měli jsme problémy s unikající vodou z chladiče poté, co jsem najel do dřevěného sloupku. Naštěstí jsme byli schopni provést nejnutnější opravy a dovézt vůz do cíle na druhém místě.“ poznamenal Hayden Paddon.
| 1.Ogier – Ingrassia | VW Polo-R WRC | 1:59:47.4 |
| 2.Paddon – Kennard | Hyundai i20 WRC | +0:29.8 |
| 3.Østberg - Floene | Ford Fiesta RS WRC | +0:55.6 |
| 4.Mikkelsen – Jaeger | VW Polo-R WRC | +1:10.8 |
| 5.Tanak – Molder | Ford Fiesta RS WRC | +1:50.7 |
| 6.Sordo – Marti | Hyundai i20 WRC | +2:24.0 |
| 7.Solberg – Minor | Ford Fiesta RS WRC | +2:40.0 |
| 8.Breen – Martin | DS 3 WRC | +2:44.6 |
| 9.Evans – Parry | Ford Fiesta R5 | +5:17.0 |
| 10. Suninen – Markkula | Škoda Fabia R5 | +5:31.6 |
JL16.2.2016
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















