Rally Šumava kořistí Pavla Valouška
Dva ostré starty, dvě vítězství taková je bilance dvojice Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza v letošním českém rally mistrovství. Posádka Škoda Delimax Teamu startující s továrním speciálem Fabia S2000 ovládla po Valašské rally také Rally Šumava a upevnila své vedení v průběžném hodnocení seriálu.
„Tak uklouzanou Šumavu jsem ještě nezažil. Hlavně rychlostní zkoušky v okolí Vimperku byly doslova pokryté zbytky posypového materiálu, takže místy to nebyla asfaltová, ale šotolinová soutěž,“ usmíval se v cíli Pavel Valoušek. Otrokovický pilot vedl už od páteční etapy. Přemožitele našel pouze v jedné rychlostní zkoušce, když se před něj na krátký okamžik dostal Roman Kresta s Peugeotem 207 S2000. Právě souboje mezi Valouškem a Krestou znovu potvrdily, že Česko zažívá jednu z nejvyrovnanějších sezon ve své historii.
„Už od pátku se jelo naplno. Zrychlit moc nešlo, a když ano, tak pod ohromným rizikem karambolu. Pokud si ještě někdo doteď myslel, že kombinace Valoušek – tovární škodovka jsou automatickým receptem na vítězství, pletl se. Roman s námi hraje vyrovnanou hru a boj o titul bude ještě hodně těžký,“ popisuje situaci Zdeněk Hrůza. Rozdíl mezi Valouškem a Krestou se po celou dobu pohyboval v řádech sekund, stejně jako na Valašsku, kdea až do poslední rychlostní zkoušky dělily Valouška, Pecha, Krestu jen desetiny sekundy. Až v posledním měřeném úseku předstihl Valoušek do té doby vedoucího Pecha, jenž se potýkal s technickými problémy, stejně jako na Šumavě. Rozhodně na něj však nesmíme zapomenout.
„Soutěž pro nás začala nezapomenutelnou atmosférou, kterou vytvořili diváci u startovní rampy a následně na zahajovací okruhové zkoušce. Všem jsme se chtěli odměnit podobnými výkony jako na předchozí Valašské rallye, kde jsme s naším produkčním vozem udávali tempo speciálům S2000. Ale už v první etapě jsme začali bojovat se špatnou svorností předního diferenciálu, který nepříznivě ovlivňoval jak akceleraci, tak brzdění. Proto musel být vyměněn. Naši mechanici při jejího výměně předvedli během povolených 20 minut všem přihlížejícím skutečný koncert,“ komentuje úvod Václav Pech jun., kterému v cíli první etapy Rallye Šumava patřila čtvrtá příčka.
Na Vimpersku, kde se posádce Pech – Uhel pravidelně daří a náročný charakter rychlostních zkoušek jim více vyhovuje, bohužel už v úvodní zkoušce zazlobila technika znovu. Z útoku na vedoucí trojici se stal boj o udržení pozice. „Prakticky hned po startu první zkoušky nám v diferenciálu křuplo a my museli celou sekci čtyř rychlostek odjet s pohonem pouze zadních kol. Tím jízda na zbytku zimního posypu byla ze smyku do smyku. Pro diváky sice atrakce, ale pro nás utrpení,“ vysvětluje Václav Pech jun.
Bohužel Tarabus ani Pech se nemohli soustředit pouze na výkony na rychlostních zkouškách, protože oba museli řešit technické problémy svých vozů. Jaromír Tarabus kvůli nim dokonce přijel pozdě do servisu a inkasoval 50sekundovou penalizaci. V poledním servisu tak měly oba týmy plné ruce práce, aby připravily vozy na poslední sekci rychlostních zkoušek. V ní Jaromír Tarabus i přes další technické problémy dokázal udržet nejen část svého náskoku, ale především třetí místo.
„Z naší strany jsem si vědom tří drobnějších chyb, které naštěstí neměly vážnější důsledky. Ale tentokrát, po bezproblémové Valašské rally, nás pozlobila technika. V sobotu ráno uložení kardanu, pak na závěr ještě alternátor, jednou nám spadl klínový řemen. Takže jsme se Rally Šumava trošku protrápili. Problémy jsme neměli jen my, ale také Pech. Mrzí mě, že se nerozhodovalo na tratích, ale bylo to spíš o tom, jak se kdo protrápí do cíle, ale i tak to byl pěkný závod.“
V průběžné klasifikaci MMČR rally vede Pavel Valoušek (93 bodů) před Václavam Pechem (55), Jaromírem Tarabusem (46), Romanem Krestou (39) a Josefem Petákem (18).
20.4.2010
„Už od pátku se jelo naplno. Zrychlit moc nešlo, a když ano, tak pod ohromným rizikem karambolu. Pokud si ještě někdo doteď myslel, že kombinace Valoušek – tovární škodovka jsou automatickým receptem na vítězství, pletl se. Roman s námi hraje vyrovnanou hru a boj o titul bude ještě hodně těžký,“ popisuje situaci Zdeněk Hrůza. Rozdíl mezi Valouškem a Krestou se po celou dobu pohyboval v řádech sekund, stejně jako na Valašsku, kdea až do poslední rychlostní zkoušky dělily Valouška, Pecha, Krestu jen desetiny sekundy. Až v posledním měřeném úseku předstihl Valoušek do té doby vedoucího Pecha, jenž se potýkal s technickými problémy, stejně jako na Šumavě. Rozhodně na něj však nesmíme zapomenout.
„Soutěž pro nás začala nezapomenutelnou atmosférou, kterou vytvořili diváci u startovní rampy a následně na zahajovací okruhové zkoušce. Všem jsme se chtěli odměnit podobnými výkony jako na předchozí Valašské rallye, kde jsme s naším produkčním vozem udávali tempo speciálům S2000. Ale už v první etapě jsme začali bojovat se špatnou svorností předního diferenciálu, který nepříznivě ovlivňoval jak akceleraci, tak brzdění. Proto musel být vyměněn. Naši mechanici při jejího výměně předvedli během povolených 20 minut všem přihlížejícím skutečný koncert,“ komentuje úvod Václav Pech jun., kterému v cíli první etapy Rallye Šumava patřila čtvrtá příčka.
Na Vimpersku, kde se posádce Pech – Uhel pravidelně daří a náročný charakter rychlostních zkoušek jim více vyhovuje, bohužel už v úvodní zkoušce zazlobila technika znovu. Z útoku na vedoucí trojici se stal boj o udržení pozice. „Prakticky hned po startu první zkoušky nám v diferenciálu křuplo a my museli celou sekci čtyř rychlostek odjet s pohonem pouze zadních kol. Tím jízda na zbytku zimního posypu byla ze smyku do smyku. Pro diváky sice atrakce, ale pro nás utrpení,“ vysvětluje Václav Pech jun.
Bohužel Tarabus ani Pech se nemohli soustředit pouze na výkony na rychlostních zkouškách, protože oba museli řešit technické problémy svých vozů. Jaromír Tarabus kvůli nim dokonce přijel pozdě do servisu a inkasoval 50sekundovou penalizaci. V poledním servisu tak měly oba týmy plné ruce práce, aby připravily vozy na poslední sekci rychlostních zkoušek. V ní Jaromír Tarabus i přes další technické problémy dokázal udržet nejen část svého náskoku, ale především třetí místo.
„Z naší strany jsem si vědom tří drobnějších chyb, které naštěstí neměly vážnější důsledky. Ale tentokrát, po bezproblémové Valašské rally, nás pozlobila technika. V sobotu ráno uložení kardanu, pak na závěr ještě alternátor, jednou nám spadl klínový řemen. Takže jsme se Rally Šumava trošku protrápili. Problémy jsme neměli jen my, ale také Pech. Mrzí mě, že se nerozhodovalo na tratích, ale bylo to spíš o tom, jak se kdo protrápí do cíle, ale i tak to byl pěkný závod.“
V průběžné klasifikaci MMČR rally vede Pavel Valoušek (93 bodů) před Václavam Pechem (55), Jaromírem Tarabusem (46), Romanem Krestou (39) a Josefem Petákem (18).
1.Valoušek – Hrůza | Škoda Fabia S2000 | 1:36.31,8 |
2.Kresta – Gross | Peugeot 207 S2000 | +06,0 |
3.Tarabus – Trunkát | Ford Fiesta S2000 | +2.25,3 |
4.Pech – Uhel | Mitsubishi Lancer | +2.36,4 |
5.Štajf – Dolečková | Subaru Impreza | +4.07,4 |
6.Orsák – Vajík | Mizsubishi Lancer | +4.34,1 |
7.Peták – Benešová | Peugeot 207 S2000 | +5.01,7 |
8.Triner – Achsová | Subaru Impreza | +5.05,7 |
9.Arazim – Gál | Mitsubishi Lanbcer | +5.30,5 |
10.Jakeš – Jakeš | Mitsubishi Lancer | +6.0.6 |
20.4.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout