Rally San Remo vyhrál Neuville s Peugeotem
Ani devátá soutěž seriálu IRC – Rally San Remo se neobešla bez dramatického rozuzlení, tentokrát s tajenkou pro značku Peugeot a Belgičana Thierry Neuvilla. O vítězi opět rozhodovaly desetinky sekundy, respektive 1,5 sekundy na druhého Mikkelsena se Škodou Fabia S2000.
Smolný byl závěr soutěže pro do té doby vedoucího Freddyho Loixe, který havaroval jen 2 RZ před koncem. Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport skončil čtvrtý, nadále však zůstává v čele celého šampionátu.
Slunečné počasí a teploty kolem 28 stupňů – idylické podmínky panovaly v San Remu po celou soutěž. Na jezdce čekalo 13 rychlostních zkoušek a 226 kilometrů – vrcholem byla poslední zkouška první etapy, která se jela v nočních hodinách a měřila 44 kilometrů – nejdelší z celé rally. Po ní se do vedení dostal Freddy Loix jedoucí s Fabií Super 2000, o pouhých 2,7 s před Andreasem Mikkelsenem na další Fabii. Následovali Neuviile (+16,6 s) a Bouffier (+17,7 s) s Peugeoty 207 S2000 a Kopecký (+34,2 s).
Druhá etapa začala mohutným atakem pilotů na vozech Peugeot, kteří dotahovali vedoucí dvojici. Jezdci na prvních třech místech byli seřazeni v pouhých pěti sekundách! V RZ 11 však skončila soutěž pro dosud vedoucího Loixe, který ve vysoké rychlosti havaroval a odstoupil a jeho místo zaujal Mikkelsen. v předposlední RZ jej však o 0.3 sekundy předstihl Neuville a v poslední RZ své vítězství potvrdil.
Thierry Neuville nemusel na svou odvetu čekat příliš dlouho. Vítězství v maďarském Mecsek Rallye mu uteklo o pouhých 8 desetin vteřiny. V San Remu byl scénář obdobný, ovšem se šťastným koncem. Pilot v barvách filiálky Peugeot Belgie-Lucembursko a jeho spolujezdec Nicolas Gilsoul společně vybojovali zlato. „Rozhodně to nebylo jednoduché,“ zdůraznil v cíli. „Předešlý večer jsem kvůli problému s brzdami ztratil patnáct vteřin. V sobotu byl můj Peugeot 207 S2000 naštěstí téměř perfektně vyladěný, takže jsem celou dobu mohl jet na hranici jeho možností.“
Thierry Neuville byl nejrychlejší ve čtyřech z pěti speciálek ve druhé etapě a postupně vyrovnával odstup, aby se v předposledním úseku ujal vedení. Svým vítězstvím se Thierry Neuville vyšvihl na druhé místo v předběžném žebříčku pilotů Challenge IRC. „Spolu se třetím místem, které obsadil Bryan Bouffier a Xavier Panseri, nás Thierryho úspěch vrátil do hry v žebříčku pilotů i v pořadí o pohár konstruktérů,“ hodnotí situaci Frédéric Bertrand, manažer závodních aktivit pro zákazníky divize Peugeot Sport.
Rally San Remo byla poslední soutěží letošního IRC bodovaná standardním systémem. Poslední dvě soutěže budou hodnoceny koeficientem, který představuje násobek získaných bodů do hodnocení šampionátu – Skotsko 1.5x, Kypr 2x. Obě soutěže tedy do celkového pořadí promluví výrazným způsobem.
Stav šampionátu IRC:
JL, 27.9.2011
Slunečné počasí a teploty kolem 28 stupňů – idylické podmínky panovaly v San Remu po celou soutěž. Na jezdce čekalo 13 rychlostních zkoušek a 226 kilometrů – vrcholem byla poslední zkouška první etapy, která se jela v nočních hodinách a měřila 44 kilometrů – nejdelší z celé rally. Po ní se do vedení dostal Freddy Loix jedoucí s Fabií Super 2000, o pouhých 2,7 s před Andreasem Mikkelsenem na další Fabii. Následovali Neuviile (+16,6 s) a Bouffier (+17,7 s) s Peugeoty 207 S2000 a Kopecký (+34,2 s).
Druhá etapa začala mohutným atakem pilotů na vozech Peugeot, kteří dotahovali vedoucí dvojici. Jezdci na prvních třech místech byli seřazeni v pouhých pěti sekundách! V RZ 11 však skončila soutěž pro dosud vedoucího Loixe, který ve vysoké rychlosti havaroval a odstoupil a jeho místo zaujal Mikkelsen. v předposlední RZ jej však o 0.3 sekundy předstihl Neuville a v poslední RZ své vítězství potvrdil.
Thierry Neuville nemusel na svou odvetu čekat příliš dlouho. Vítězství v maďarském Mecsek Rallye mu uteklo o pouhých 8 desetin vteřiny. V San Remu byl scénář obdobný, ovšem se šťastným koncem. Pilot v barvách filiálky Peugeot Belgie-Lucembursko a jeho spolujezdec Nicolas Gilsoul společně vybojovali zlato. „Rozhodně to nebylo jednoduché,“ zdůraznil v cíli. „Předešlý večer jsem kvůli problému s brzdami ztratil patnáct vteřin. V sobotu byl můj Peugeot 207 S2000 naštěstí téměř perfektně vyladěný, takže jsem celou dobu mohl jet na hranici jeho možností.“
Thierry Neuville byl nejrychlejší ve čtyřech z pěti speciálek ve druhé etapě a postupně vyrovnával odstup, aby se v předposledním úseku ujal vedení. Svým vítězstvím se Thierry Neuville vyšvihl na druhé místo v předběžném žebříčku pilotů Challenge IRC. „Spolu se třetím místem, které obsadil Bryan Bouffier a Xavier Panseri, nás Thierryho úspěch vrátil do hry v žebříčku pilotů i v pořadí o pohár konstruktérů,“ hodnotí situaci Frédéric Bertrand, manažer závodních aktivit pro zákazníky divize Peugeot Sport.
Rally San Remo byla poslední soutěží letošního IRC bodovaná standardním systémem. Poslední dvě soutěže budou hodnoceny koeficientem, který představuje násobek získaných bodů do hodnocení šampionátu – Skotsko 1.5x, Kypr 2x. Obě soutěže tedy do celkového pořadí promluví výrazným způsobem.
1.Neuville –Gilsoul | Peugeot 207 S2000 | 02:19:57.8 |
2.Mikkelsen – Floene | Škoda Fabia S2000 | +00:00:01.5 |
3.Bouffier – Panseri | Peugeot 207 S2000 | +00:00:16.0 |
4.Kopecký – Starý | Škoda Fabia S2000 | +00:01:09.1 |
5.Magalhães – Grave | Peugeot 207 S2000 | +00:01:26.0 |
6.Perico – Carrara | Peugeot 207 S2000 | +00:03:47.8 |
7.Scandola – D'Amore | Ford Fiesta S2000 | +00:04:05.9 |
8.Campana – De Castelli | Peugeot 207 S2000 | +00:04:28.0 |
9.Gardemeister – Suominen | Škoda Fabia S2000 | +00:05:24.1 |
10.Basso – Dotta | Proton Satria Neo S2000 | +00:07:26.9 |
Stav šampionátu IRC:
1. Kopecký | Škoda | 128 bodů |
2. Neuville | Peugeot | 103 b. |
3. Loix | Škoda | 103 b. |
4. Hänninen | Škoda | 98 b. |
JL, 27.9.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout