Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza
Alcar 3D Konfigurátor kol

Rally Roma: juniory vyhráli Mareš a Černý, absolutně Bouffier

Po úspěchu na Barum Rally se kompletní ACCR CZECH TEAM vydal na Rally di Roma Capitale, další díl seriálu mistrovství Evropy, s cílem navázat na úspěšná vystoupení na předchozích soutěžích. Jan Černý a Filip Mareš dokázali zvítězit v rámci svých juniorských kategorií.

Na tratě na východ od Říma zavítaly posádky mistrovství Evropy poprvé, pro všechny účastníky tak byly tratě úplně nové. Obě etapy se od sebe navíc charakterově hodně lišily, do průběhu soutěže navíc zasáhlo i proměnlivé počasí. Náročné tratě hrály do noty českým posádkám, které se v Itálii rozhodně neztratily.


Na šestém místě absolutně dojeli Jan Černý s Petrem Černohorským se Škodou Fabia R5. V předchozích soutěžích ME se jim až na domácí barumku nepodařilo dosáhnout na lepší výsledek, při Rally di Roma Capitale dokázali navázat na výkon z domácí soutěže a byli za to odměněni nejen body za šesté místo absolutně, ale hlavně vítězstvím v rámci ERC Junior U28. Musím se přiznat, že jsem nečekal, jak těžké a náročné rychlostní zkoušky kolem Říma budou. Jednotlivé etapy se dost lišily a jedna byla podobná tomu, co jsme kdysi zažili na Rally MilleMiglia a druhá etapa se zase trochu podobala barumce. Bohužel, zrovna v porovnání se skvěle připravenou a zorganizovanou barumkou to v Římě byl docela slušný chaos od přejímek až do cíle. Celou soutěž jsme neměli jediný problém s autem. Jeli jsme bez zbytečného rizika, které by nám v poslední naší letošní soutěži už nic nepřineslo. Bez závažnějších chyb a krizovek jsme soutěž nakonec dokončili. Celá sezóna v ME se nám letos moc nedařila, ale tady jsme dokázali vyhrát mezi juniory, což byl cíl, se kterým jsme sem jeli,“ ohodnotil své italské vystoupení Jan Černý, který se již poslední soutěže nezúčastní.


Největší výsledek kariéry se podařil zajet dvojici Filip Mareš-Jan Hloušek s Peugeotem 208 R2. Po celou soutěž se pohybovali na předních příčkách klasifikace dvoukolek i juniorů U27 a i přes velký tlak soupeřů se jim podařilo vybojovat prvenství, když porazili i tovární jezdce Opelu Jari Huttunena a Chrise Ingrama. Za svůj výkon byli po zásluze odměněni prestižní cenou Colin McRae Flat Out Trophy, vítězstvím v Itálii se navíc dostali do čela hodnocení ERC Junior U27.
„Jsem velice šťastný, že se nám podařilo zvítězit. Byla to hodně těžká soutěž, Jari s Chrisem na mě tlačili, ale podařilo se nám první příčku udržet. Obdržená cena Colin McRae Flat Out Trophy je pak třešničkou na dortu. Pořád si ještě pořádně neuvědomuju, čeho jsme tu dosáhli,“ neskrýval emoce Filip Mareš, který k finálovému souboji o titul na začátku října v Lotyšsku dodal: „Na šotolině nemám mnoho zkušeností, ale během celé letošní sezóny jsme předvedli velký progres, takže věřím, že budu schopen podat dobrý výkon. Uvidíme.“


Třetím do party byl Dominik Brož s Petrem Těšínským. Opět usedli do Peugeotu 208 R2, obdobně jako na předchozích soutěžích je však provázely technické problémy. Už v první etapě jelo auto jen na tři válce. Bohužel, ani po opravě se posádce nepodařilo najet moc kilometrů naplno, když je již v sedmé zkoušce zradil motor.


Úspěšné vystoupení v Itálií bylo korunováno vítězstvím ACCR CZECH TEAMu v hodnocení týmů, čímž se čeští reprezentanti posunuli na druhou příčku. Jestli se útok na prvenství v hodnocení týmů i v rámci ERC Junior U27 podaří, uvidíme na začátku října, kdy se o všem rozhodne na šotolinové Rally Liepaja v Lotyšsku.



Z následující tabulky je dobře vidět, jak se měnilo pořadí na prvním místě, a než Lukyanuk urazil kolo. Před poslední zkouškou vedl Kajetanowicz o pět desetin sekundy, ale nakonec prohrál o tři desetinky. Tak vyrovnaná byla římská rallye. Filip Mareš dojel na celkovém třináctém místě.



SS1: Nikolay Gryazin
SS2: Alexey Lukyanuk
SS3: Bryan Bouffie
SS4-5: Alexey Lukyanuk
SS5: Bryan Bouffier
7-9: Kajetan Kajetanowicz
SS10: Bryan Bouffier
SS11: Kajetan Kajetanowicz
SS12: Bryan Bouffier


1.Bouffier – PanseriFord Fiesta R52:02.16.0
2.Kajetanowicz – BaranFord Fiesta R5+0.3
3.Magalhães – MagalhãesŠKODA Fabia R5+57.9
4.Grzyb – WrobelŠKODA Fabia R5+1:18.3
5.Tempestini – ItuCitroën DS3 R5+1:55.4
6.Černý – ČernohorskýŠKODA Fabia R5+2:10.4
7.Habaj – DymurskiFord Fiesta R5+2:25.5
8.Gryazin – FedorovŠKODA Fabia R5+2:55.6
9.Consani – SalmonCitroën DS3 R5+3:17.2
10.Di Cosimo – FrancescucciŠKODA Fabia R5 +4:21.9




PR a JL 20.9.2017




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar