Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Katalánsko - Rovanperä před Kopeckým

Slunce, šotolina, déšť a mokrý asfalt – Španělská rallye v Katalánsku, která byla předposlední soutěží letošní sezóny mistrovství světa, nabídla všem 20 posádkám, jež soutěžily v kategorii WRC 2, všechny možné podmínky.

Již od startu Španělské rallye v Katalánsku se odehrává napínavý souboj mezi továrními posádkami Volkswagen a ŠKODA.Volkswagen poprvé nasadil do soutěže nový Polo R5 a hned se ukázal jako hodně konkurenceschopný.

Po páteční šotolinové etapě vedla v kategorii WRC 2 s vozem Volkswagen Polo R5 posádka Eric Camilli/Benjamin Veillas. Za nimi byla se ztrátou 11,8 s juniorská posádka ŠKODA ve složení Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen. Petter Solberg a Veronika Gulbæk-Engan byli s druhým Polem na třetí pozici. S odstupem pouhých 0,7 sekundy se za nimi pohybovala druhá tovární posádka ŠKODA s nově korunovanými mistry světa kategorie WRC 2 za volantem ve složení Jan Kopecký/Pavel Dresler.

Během pátečního večerního servisu ve městě Salou došlo k přenastavení vozů ze šotolinového na asfaltový povrch, který byl připraven pro zbytek rallye. Když v sobotu brzy ráno posádky opouštěl y Salou, situované jižně od Barcelony, čekalo na ně sedm rychlostních zkoušek s celkovou délkou více než 121 km. Během noci pršelo, a tak byl asfaltový povrch mokrý, vlhký a kluzký, což jsou podmínky, které nově korunovanému mistru světa kategorie WRC 2 Kopeckému vyhovují. Pro jeho mladého týmového kolegu Kalle Rovanperu ale byly neznámou, protože nikdy dříve vůz ŠKODA FABIA R5 na mokrém asfaltu neřídil. Základem úspěchu v nepředvídatelném počasí byla volba pneumatik. Posádky vybíraly mezi mokrými pneumatikami pro deštivé počasí a měkkými slicky, které fungují lépe na částečně vlhkém povrchu, a především na suchu.

Úvodní rychlostní zkouška třetího dne soutěže, „Savallà“, dlouhá 14,12 km, byla z bezpečnostních důvodů zrušena. Soutěžní vozy v akci chtělo jednoduše vidět více diváků, než bylo možné. Asfaltová etapa proto začala až 21,25 km dlouhým testem „Querol“. Zatímco Jan Kopecký zvolil suché pneumatiky, Kalle Rovanperä, také proto, že má s těmito podmínkami menší zkušenosti, se rozhodl pro konzervativnější „mokrou“ alternativu.


Ale s tím, jak začalo více pršet, se Kalleho volba ukázala jako lepší. Zajel druhý nejrychlejší čas, který jej posunul do čela kategorie WRC 2. Jeho týmový kolega Kopecký nebyl se svojí volbou pneumatik spokojený. I tak ale zajel třetí nejrychlejší čas, který znamenal posun na průběžné třetí místo. Na následující rychlostní zkoušce ale slicky fungovaly lépe a Kopecký zajel nejlepší čas, Rovanperä si přitom stále držel vedení ve své kategorii.

Po servisní zastávce v Salou zbývaly před posádkami další čtyři rychlostní zkoušky. Obě posádky ŠKODA zvolily stejné pneumatiky jako dopoledne. Zatímco jezdec Volkswagenu Camilli musel odstoupit, Kopecký zajel o půl sekundy nejrychlejší čas před stále vedoucím Rovanperou. Jezdce ŠKODA v tento okamžik dělily pouhé tři sekundy. Na zbývajících dvou sobotních rychlostních zkouškách si Kalle Rovanperä a Jan Kopecký drželi své pozice.


Během nedělní etapy rallye pokračovala čtyřmi rychlostními zkouškami s celkovou délkou 61,7 kilometru. Obě posádky pokračovaly bezchybnou jízdou až do konce a svému týmu tak přivezly čtvrté dvojité vítězství v kategorii WRC 2 v letošní sezóně. Zatímco Kalle Rovanperä zde zaznamenal své druhé vítězství v kategorii WRC 2 pro český tovární tým, Jan Kopecký zakončil svoji fantastickou sezónu druhým místem ve své kategorii.



1.Rovanperä –Halttunen ŠKODA FABIA R5, 3:20.47,6 h
2.Kopecký – Dresler ŠKODA FABIA R5, +8,5 s
3.P. Solberg – Engan Volkswagen Polo GTI R5, +1.36,6 min
4.Kajetanovicz – Szczepaniak Ford Fiesta R5, +1.59,6 min
5.Solans - Marti Ford Fiesta R5, +2.59,3 min




Škoda 1.11.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar