Rally Japan - Hirvoen první, Loeb mistrem světa
Třetím místem v předposlední soutěži světového šampionátu si pojistili již pátý titul mistrů světa za sebou Sébastien Loeb a Daniel Elenay, čímž přepsali historii automobilového soutěžního sportu. Tento tandem kraluje od roku 2004, nejprve na voze Citroën Xsara, později na C4 WRC.
Stejně jako v roce 2005 dosáhli na korunu v Japonsku, nyní ovšem ještě jeden podnik před samotným závěrem šampionátu. Opona se zatáhne za tři týdny ve Walesu na Britské rallye, kde se Francouzi společně se španělskou dvojicí Dani Sordo – Marc Martí pokusí vybojovat korunu pro Citroën v Poháru konstruktérů.
Ačkoli pro finálový den Rallye Japonsko naordinovali pořadatelé jen 96 kilometrů do devíti rychlostních zkoušek, všem z týmu Citroën Total Sport připadal neskutečně dlouhý. Loeb stejně jako v pátek a sobotu se nenechal vyprovokovat svými soupeři k bodům za ippon, tedy k unáhleným útokům na vítězství. V mokrých a blátivých podmínkách by to mohlo znamenat konec nadějí. Nicméně dojel na třetím místě, které mu zabezpečoval pátý titul ze šesti startů v mistrovství světa. První dvě místa patřila Fordům – pořadí Hirvonen, Latvala, kteří udávali tón po celou dobu soutěže a čekali na chybu Loeba. Statistika zařadila Loeba před jezdce jako byl Tommi Mäkinen, jenž získal čtyři tituly v řadě v rozmezí let 1996 až 1999.
„Je to fantastický pocit. Spolu s Danielem a všemi v týmu jsme si řekli, že chceme vyhrát korunu i letos. Jsem ohromně spokojený, že to přišlo právě nyní v Japonsku. Přál jsem si titul získat už nyní, abychom mohli jet na poslední soutěž do Walesu s volnější myslí. Víkend to byl hodně dlouhý a psychicky vysilující a vůbec mi nepřipadal moc zábavný,“ říkal v cíli Loeb a dodal „Nemohu říci, zda je právě letošní titul nejhezčím ze všech. Zvláštní vzpomínky mám samozřejmě na náš vůbec první titul mistrů světa a nechci tvrdit, že už je to něco, nač si člověk zvykne. Každý z titulů přinesl zvláštní pocit. Jedno ovšem zůstává stejné pořád a pro všechna prvenství - společná radost všech v týmu.“
Španělský pilot pokazil závěr Japonské rallye. Po pátečních problémech chtěli v Citroën týmu, aby soutěž ukončili a získali možnost nasadit na Rallye Wales nový motor. To předpisy umožňují.
Fordy vítězí
Skvělého výsledku dosáhl tým BP Ford Abu Dhabi, když Hirvonen a Lehtinen se ujali vedení hned v páteční úvodní rychlostní zkoušce a po třech dnech si dojeli pro letošní třetí vítězství. Týmoví kolegové Latvala a Anttila potvrdili dominanci Fordu a skončili druzí, 31,1 sekundy za svými krajany.
Tovární tým Fordu dosáhl dvojnásobného vítězství letos potřetí, po Švédsku a Turecku. Díky tomuto výsledku se odsouvá finálová bitva o titul mistra světa v hodnocení značek až na závěrečný podnik šampionátu ve Velké Británii začátkem prosince.
Soutěž se odehrávala na nejsevernějším japonském ostrově Hokkaido a její základnou byl moderní sportovní stadion Sapporo Dome. Většina zkoušek vedla šotolinovými lesními cestami, v pátek byly užší a klikaté, po další dva dny se jejich charakter změnil na širší a rychlejší. Čtyři zkoušky byly zrušeny, dvě kvůli sněhu a dešti a dva po havárii.
Průběžné pořadí
JL, 4.11.2008
Ačkoli pro finálový den Rallye Japonsko naordinovali pořadatelé jen 96 kilometrů do devíti rychlostních zkoušek, všem z týmu Citroën Total Sport připadal neskutečně dlouhý. Loeb stejně jako v pátek a sobotu se nenechal vyprovokovat svými soupeři k bodům za ippon, tedy k unáhleným útokům na vítězství. V mokrých a blátivých podmínkách by to mohlo znamenat konec nadějí. Nicméně dojel na třetím místě, které mu zabezpečoval pátý titul ze šesti startů v mistrovství světa. První dvě místa patřila Fordům – pořadí Hirvonen, Latvala, kteří udávali tón po celou dobu soutěže a čekali na chybu Loeba. Statistika zařadila Loeba před jezdce jako byl Tommi Mäkinen, jenž získal čtyři tituly v řadě v rozmezí let 1996 až 1999.
„Je to fantastický pocit. Spolu s Danielem a všemi v týmu jsme si řekli, že chceme vyhrát korunu i letos. Jsem ohromně spokojený, že to přišlo právě nyní v Japonsku. Přál jsem si titul získat už nyní, abychom mohli jet na poslední soutěž do Walesu s volnější myslí. Víkend to byl hodně dlouhý a psychicky vysilující a vůbec mi nepřipadal moc zábavný,“ říkal v cíli Loeb a dodal „Nemohu říci, zda je právě letošní titul nejhezčím ze všech. Zvláštní vzpomínky mám samozřejmě na náš vůbec první titul mistrů světa a nechci tvrdit, že už je to něco, nač si člověk zvykne. Každý z titulů přinesl zvláštní pocit. Jedno ovšem zůstává stejné pořád a pro všechna prvenství - společná radost všech v týmu.“
Španělský pilot pokazil závěr Japonské rallye. Po pátečních problémech chtěli v Citroën týmu, aby soutěž ukončili a získali možnost nasadit na Rallye Wales nový motor. To předpisy umožňují.
Fordy vítězí
Skvělého výsledku dosáhl tým BP Ford Abu Dhabi, když Hirvonen a Lehtinen se ujali vedení hned v páteční úvodní rychlostní zkoušce a po třech dnech si dojeli pro letošní třetí vítězství. Týmoví kolegové Latvala a Anttila potvrdili dominanci Fordu a skončili druzí, 31,1 sekundy za svými krajany.
Tovární tým Fordu dosáhl dvojnásobného vítězství letos potřetí, po Švédsku a Turecku. Díky tomuto výsledku se odsouvá finálová bitva o titul mistra světa v hodnocení značek až na závěrečný podnik šampionátu ve Velké Británii začátkem prosince.
Soutěž se odehrávala na nejsevernějším japonském ostrově Hokkaido a její základnou byl moderní sportovní stadion Sapporo Dome. Většina zkoušek vedla šotolinovými lesními cestami, v pátek byly užší a klikaté, po další dva dny se jejich charakter změnil na širší a rychlejší. Čtyři zkoušky byly zrušeny, dvě kvůli sněhu a dešti a dva po havárii.
| 1.Hirvonen – Lehtinen | Ford Focus | 3:25:03 h |
| 2.Latvala – Anttila | Ford Focus | + 0.31,1 |
| 3.Loeb – Elena | Citroën C4 | + 2:30,6 |
| 4.Atkinson – Prevot | Subaru Impreza | + 3:42,4 |
| 5.Andersson – Andersson | Suzuki X4 | + 5:12,9 |
| 6.Gardemeister – Tuominen | Suzuki X4 | + 6:09,4 |
| 7.Wilson – Martin | Ford Focus | + 7:05,3 |
| 8.Solberg – Mills | Subaru Impreza | + 13:19,9 |
| 9.Villagra –Pérez-Companc | Ford Focus | + 15:40,8 |
| 10.Hänninen – Markkula | Mitsubishi Lancer | + 18:27,4 |
Průběžné pořadí
| Jezdci | Značky | ||
| 1.Loeb | 112 | 1.Citroën | 175 |
| 2.Hirvonen | 102 | 2.Ford | 164 |
| 3.Sordo | 59 | 3.Subaru | 93 |
| 4.Atkinson | 4.Stobart Ford | 64 | |
| 5.Latvala | 50 | 5.Suzuki | 28 |
JL, 4.11.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















