Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Hustopeče - Václav Pech prolomil pech

První dvě mistrovské soutěže vyhrál Jan Kopecký, když jeho největší soupeř Václav pech ani jednu nedokončil. Teprve třetí start proměnil ve zlato stylem start-cíl. S navigátorem Petrem Uhlem vyhráli v Hustopečích počtvrté, letos s Fordem Focus WRC. Druhá příčka patří Janu Kopeckému, třetí dokončil „rally mezi vinicemi“ Filip Mareš.

Pech s Uhlem vévodí první etapě „rally mezi vinicemi“

Tři nejrychlejší časy ze čtyř pátečních zkoušek zajistily vedení po první etapě Václavu Pechovi s Petrem Uhlem. Na Jana Kopeckého měli náskok 4,5 sekundy, na třetím místě byl Filip Mareš s více než dvacetisekundovou ztrátou. Stabilní časy zajistily čtvrtou příčku Janu Černému, desetisekundová penalizace za předčasný start odsunula Romana Odložilíka za mladíky Adama Březíka a Dominika Stříteského
Ohlasy z cíle první etapy (4 RZ):



Václav Pech:
"Druhý průjezd bývá vždycky rychlejší, pokud se na trať nevytahá moc binec. Organizace je bohužel 'fantastická', takže nám na trať nepustili špióny. Jeli jsme bez upraveného rozpisu a trošku jsem se bál kde nám to uklouzne. Vytahuje se dost písku, ale holt jsme se na to vykašlali a letěli. Nevím, jestli je v Hustopečích výhoda být první na trati. Myslím, že první jezdci v prachu musí malinko 'čuchat' kde zabrzdí a kde ne. Takže i ty Honzovy pomalejší časy na prvních dvou zkouškách jsem dával za vinu tomu, že jsme naopak viděli my jeho brzdné stopy. Uvidíme, jak na tom zítra budeme my. Dnes jsme v tom horku museli hodně dochlazovat auto, hlavně kvůli turbu potřebuje WRC víc chladit než 'jednašestky' a chce to víc času."


Jan Kopecký:
"Večer nám vyšel skvěle. Silnice už byly čistější, dali jsme tvrdší pneumatiky a to zafungovalo skvěle. Před námi je jen Vašek, dnes jsme nebyli schopni udělat více. Nejrychlejší čas na trojce byl i dílem charakteru vložky, střídaly se tam rytmy, jelo se v lese po úzkém, po techničtější šotolině, prostě ta vložka se mi moc líbila. Zítra pojedeme druzí, možná by to mohla být pro nás i výhoda. Venca bude trošku ´čistit´, což zkusíme využít v náš prospěch."


Filip Mareš:
„Na trojce jsme ztratili na Honzu s Vaškem přes deset vteřin, což se v tak těsných soubojích těžko stahuje. Sice jsem tam probrzdil jednu odbočku, ale to byly dvě tři vteřiny, ne tak moc. Tím jsme s nimi ztratili kontakt. Teď si na to sedneme s naším inženýrem, zásadní bude zamyslet se i nad volbou pneumatik. Proti první sekci jsme jeli měkčí směs, asi to byla dobrá volba. Co se týká noci, mám ji moc rád, ale tentokrát jsem si ji moc neužil. První erzeta byla spíše ještě za světla, tma byla jen místy v lesích. Bohužel se i hodně prášilo. A to, co bylo na poslední, to jsem snad nikdy nezažil. Takové pološero, svit rampy v tom občas nebyl ani vidět. Ale jinak je noční závodění moc hezké a kdyby se jezdilo více erzet, byl bych jenom rád.“


Jan Černý:
"Očekávali jsme, že souboj s Filipem bude těsnější. Jako na Šumavě. Určitě nejsem úplně spokojený. V první sekci jsem věděl, proč to tak bylo. I proto jsme změnili nastavení i pneumatiky, večer však časy nikde. Máme celou noc se nad tím zamyslet, rozebrat, co musíme do zítřka zlepšit. Grip se teď v druhých průjezdech neskutečně zlepšil, navíc tady není moc míst, kde se tahají nečistoty z krajnic. Změna byla vidět i na Honzovi, který se normálně tolik nezrychluje. Tady si dal na zkoušce třináct vteřin, což je úlet."


Miroslav Jakeš:
"Druhá sekce byla víceméně podobná první, tedy skoro bez problémů. Jen na RZ 3 jsem trefil trošku víc antikat, ráfek prasknul, ale kolo naštěstí vydrželo. Měli jsme štěstí. Zítra nečekám nic jiného než dnes, možná bude jen problém s volbou pneumatik. Asi ale zůstaneme u toho co jsme jeli dnes, nechci jít do rizika."


Adam Březík:
"Na trojce jsem z toho měl dobrý pocit, ale když jsem v cíli viděl čas Honzy s Vaškem, tak mi spadla brada. Držíme se ale aspoň 'zbytku světa'. Na RZ 4 jsme se zrychlili o deset vteřin, bylo tam i větší nasazení, takže mi to udělalo radost. Zítra pojedeme stejné nastavení a pneu jako dneska, nebudeme nic vymýšlet. Dost se těšíme, bude to náročné, ale pro všechny stejné."


Dominik Stříteský:
"Noc jsme odjeli v pořádku. Poprvé s tímto autem, navíc po delším čase, zvládli jsme to bravurně. Do druhé sekce jsme zvolili střední směs. Sbíráme zkušenosti, zvykáme si na tomto povrchu, snažíme se zlepšovat a posouvat dopředu. Je to tady hodně na prachu. Ztráta na kluky tady sice je, letí vpředu neskutečně. A i když je větší, než na předchozích závodech, to k rally patří. Ne vždy to člověku sedne, je potřeba se k tomu postavit a do příště to zlepšit.“


Roman Odložilík:
"Jsme spokojení. Pro nás jsou důležité i body do slovenského mistrovství. Hustopeče mi jdou, protože se tu nejede tolik v lese mezi stromy, co si budeme povídat. Nemám tu prostě takový strach. Měli jsme jen ten problém s antikatem v první sekci, auto už je ale v pořádku a funguje nádherně. Těšíme se na ráno."


Věroslav Cvrček:
"S výsledkem jsem relativně spokojen, s jízdou moc ne. Ale jsme v desítce, což je fajn. Sice jsem chtěl trochu menší ztrátu, ale kdo tady jede poprvé, třeba jako Dominik, na takové specifické soutěži, je potřeba si na ty podmínky zvyknout. Noc bych neřekl, že byla těžká, spíše krásná. Jen na jednom místě byl trochu problém s prachem, ale to měli všichni. To k soutěžím patří, nemůže se jet furt naplno. V rally se taky musí improvizovat."


Martin Vlček:
"Už to bylo trošku lepší. Upravili jsme nastavení a hlavně obuli správné pneumatiky, které tady trošku fungují. Takže spokojení. Zítra je třeba jet od začátku naplno a v závěru zrychlit (smích)."



V Hustopečích není o ničem rozhodnuto

Nejdelší rychlostka AGROTEC Petronas rally - Hustopečsko s délkou 22,86 km ukázala, že není o ničem rozhodnuto. Jan Kopecký byl v sobotu poprvé nejrychlejší, zároveň umazal z náskoku Václava Pecha (vyhrál první dvě dopolední zkoušky) na průběh závodu zásadní 4,6 vteřiny. Před poslední sekcí dělily oba jezdce 4 sekundy. O "zábavu" je postaráno. Druhý čas, tedy nejlepší průběžný výsledek v Hustopečích, zajel Dominik Stříteský, čímž se přiblížil Mirkovi Jakešovi a naopak mírně odskočil Adamu Březíkovi. Rychle jel i Filip Mareš, s přehledem si držící třetí místo. Trable s předním tlumičem bude teď v servisní pauze řešit Jan Černý.

Ohlasy po RZ7:

Václav Pech:
„Dlouhá rychlostka nám tolik nevyšla, možná jsem i malinko zvolnil, aby až do konce vydržely gumy a asi to bylo moc. Ale věděl jsem, že jedu pomaleji, říkal jsem hned ve stopce Petrovi, že něco dostaneme a dostali jsme. Ale zatím je to z naší strany dobré, po dnešku jsme s Honzou stále tak nějak v nule. Na prvních dvou jsme na něj něco najeli, tady Honza něco stáhnul. Takže souboj bude pokračovat dál.
Tím, že jedeme první, malinko v některých místech, i na šotolině, čucháme, jaký je grip, kde se dá brzdit. Není to úplně o nějakém čištění, ale spíše o čtení stopy, co tam bude.“


Jan Kopecký:
"Zkouším to na Václava od rána. Tempo jsem nezměnil, ale Vašek dal asi podstatně měkčí pneumatiky než já, nejsou za ním vidět skoro žádné brzdné stopy. Snažíme se ho nahánět, ale zatím marně. Nechci to moc rozebírat, ale auto jsme měli nastavené spíš na poslední erzetu a ve finále jsme na ní stáhli zpátky ten čas z prvních dvou. Není tak rychlá, má nějaký rytmus, střídá se široké, úzké, šotolina a minimum odoboček. Za mě je to spolu s Němčičkami nejhezčí zkouška z Hustopečí."


Filip Mareš:
„S touto sekcí jsem relativně spokojený, i když jsem si teďka na poslední erzetě zanadával. Asi to byla moje chyba, ale byl jsem přesvědčený o tom, že máme defekt. Nějaké dva tři kilometry, včetně jednoho sjezdu, jsem se necítil, auto vibrovalo, ale asi zůstal jen někde zaseknutý kámen, asi mezi brzdou a ráfkem. Štve mě to, snažíme se jet se špičkou, ale tyto věci nás sráží. Ale to taky k rally patří a musíme se z toho poučit. Po včerejší zkušenosti jsme dali střední směs „dvacítku“, neboť tvrdá v prvních průjezdech nefungovala. A byla to dobrá volba. I když na některých místech to šíleně klouzalo a vozilo.“


Jan Černý:
"Filip dnes letí neskutečně, stejně jako Honza s Vaškem. Do toho nás trošku zlobí technika, máme nějaký problém, ale musíme to analyzovat. Poslední dlouhá zkouška se mi moc líbí, klidně by mohla být jednou tak dlouhá. Jsou tam nádherné pasáže. Mrzí mě, že nám to nejde, jak bychom chtěli. Trápíme se i s nastavením auta, jsme jinde, než jsme očekávali."


Miroslav Jakeš:
„Zvolili jsme pro dopoledne tvrdou směs. Nemělo smysl něco jiného vymýšlet. Navíc poslední erzeta byla hodně dlouhá, je ještě větší vedro než včera. Proto jsem obul takto. A myslím si, že to bylo v pohodě, kdybychom neměli na poslední dlouhé problém, nešlo řadit bez spojky nahoru. Takže jsem celou erzetu mačkal spojku, pouštěl plyn, tím jsem něco ztratil.
V plánu bylo teď trochu zatáhnout, ale s tím problémem to nešlo. Honza Černý nám tak po vteřince ujíždí, spíše to vypadá, že si budeme muset hlavně hlídat kluky za námi.“


Adam Březík:
„Jedeme úplnou jistotu. První Starovická se mi vůbec nepovedla, když mě to na začátku párkrát vystrašilo, neboť to hodně klouzalo. Ze Šitbořic už jsem měl lepší pocit, ale stále to bylo dost opatrné. Nechci to tady nechat. Nejdelší zkoušku jsme si užili v pohodovém tempu, žádné riskování.
Naštěstí po pozastavení Šitbořic po havárii jsme teď jeli po dvou minutách, takže podmínky byly super. Kdybychom jeli po minutě, asi by toho prachu bylo mnohem více. Upřímně si to moc neumím představit. Co se týká gum, jedeme střední směs, sedmičky, nemá smysl na tom prachu jet tvrdou gumu, protože by to klouzalo stejně, ne-li více.“


Dominik Stříteský:
„Poslední mi určitě sedla. Byla to dlouhá erzeta a spíše jsem čekal, že to bude můj nejslabší článek v této „Poslední mi určitě sedla. Byla to dlouhá erzeta a spíše jsem čekal, že to bude můj nejslabší článek v této sekci, ale dopadlo to dobře. Snad už jsem se to tady na těch uklouzaných asfaltech naučil. Co se týká volby směsi, to si raději nechám pro sebe, ještě nejsme v cíli.“ (navigátor Jirka Hovorka pak přiznal i drobný výlet z trati)


Roman Odložilík:
"Jede se opravdu extrémně rychle a rozestupy jsou malé. Na Šitbořicích jsme chybovali a byli na louce, ale jenom chvilku. Ta dlouhá erzeta byla pěkná, všechno vyšlo. Jen nás nakopnul jeden horizont, tak jsme tam letěli po čumáku, ale naštěstí jsem to pochytal. Zkusíme zatlačit na Adama. Budeme se snažit jet líp, dáme tvrdší kola. Ta včerejší penalizace mě mrzí, ale jinak mě to baví a je to pěkný závod."


Věroslav Cvrček:
"Je to náročné, pokud se podívám na výsledky a časy trošku s tím bojujeme, ale snažíme se zlepšovat. Pocitově je to ale nádherné, užíváme si to. Teď jsme zase trošku zrychlili, z čehož mám radost. Aspoň nějaký pokrok. Nebudeme nic měnit, rezervy jsou ve mně. Popřemýšlíme jen nad pneumatikami."


Martin Vlček:
"V podstatě od poloviny druhé zkoušky jedeme bez ALS. Kvůli horku se nám všechno vypnulo. Zkusíme v servisu vyměnit mapu nebo s tím něco provést. Všude mám tak vysoké teploty, že jedeme jako bychom neměli turbo. Po deseti kilometrech erzety se bohužel nedá jet."




Vítězi AGROTEC Petronas rally Pech s Uhlem

Stylem start-cíl opanoval 16. ročník AGROTEC Petronas rally Václav Pech. S navigátorem Petrem Uhlem vyhráli v Hustopečích počtvrté, letos s vozem Ford Focus WRC. Druhá příčka patří Janu Kopeckému, třetí dokončil „rally mezi vinicemi“ Filip Mareš. Za čtvrtým Janem Černým až poslední rychlostka určila jezdce na páté příčce, devět desetin měl k dobru Dominik Stříteský před Miroslavem Jakešem.

Ohlasy z cíle AGROTEC PETRONAS rally 2021:

Václav Pech:
"Letošní Hustopeče byly jako vždy těžké, bylo velké horko, ale rychlostní vložky tradičně moc hezké. Štvou mě ty protikaty, je to dost nebezpečné. Každý, kdo si o ně jen trochu 'lízne' má po závodě. A hlavně by tam měl být pořadatel, který je případně vrátí zpět na místo. Včera vypadlo několik aut jen kvůli tomu, že tam v prvním průjezdu chyběl a ve druhém už tam zase byl. To jediné asi budu všem vytýkat. Jinak jsem nadšený, je to rally jak má být. Mění se rytmus, klouže to, skáče to, jsou tu šotoliny. Za mě tedy tak jak to má být. Souboj s Honzou byl krásný, musíš jet od začátku naplno a nemáš čas taktizovat, jestli někde pojedeš míň nebo víc. Buď to vyjde nebo ne a nám to teď vyšlo."


Jan Kopecký
"Pro nás to prakticky skončilo na druhých Starovicích. Kilometr před cílem byl ve stopě vyhozený hodně ostrý kámen, jel jsem tam na pětku a nemohl jsem se mu vyhnout. Trefil jsem ho, díra v pneumatice, a kolo bylo okamžitě prázdné. Tam jsme nechali těch sedm vteřin, jinak myslím, že bychom erzetu jeli s Vaškem a bylo by to o něčem jiném. Ale i tohle patří k rally. Na jednu stranu jsem rád, že se Vašek přiznal, že to měl čisté a ten kámen vyhodil při katování, ale mrzí mě, že si u toho zabouchal na prsa jako King Kong. Nebrečím, ale tohle mi přijde trochu nesportovní. Další dvě vložky jsem musel trochu víc koukat na cestu, abych ještě něco netrefil, ale snažili jsme se. Soutěž končí až v cíli. Vašek byl každopádně dobře připravený, tvrdil tempo od první vložky. My jsme to zkoušeli, ale nevyšlo to. Tak snad na příštím závodě. Sezóna bude letos dlouhá."


Filip Mareš:
"Jsem rád, že jsme dneska v dílčích erzetách dokázali porazit buď Vaška Pecha nebo Honzu Kopeckého a v etapě skončili čtyři vteřiny za Honzou, což není moc. Určitě bych to někde našel. Nesedla mi tu jedna erzeta, kde jsem ztratil hodně, pak už bych ty desetinky hledal v drobných chybách, které Honza nedělá. Jsem schopný probrzdit jednu nebo dvě odbočky, udělat smyk a v tomhle tempu to pak jsou třeba dvě vteřiny. S dneškem jsem tedy spokojený a určitě i to třetí místo jsme si vybojovali. V této konkurenci to nebylo jednoduché a musíme být spokojení. Určitě to bylo náročné na pneumatiky, ale hlavně nám trošku motalo hlavu to horko s prachem. Ale fyzicky jsme byli připravení a věděl jsem, že z toho tentokrát můžeme těžit."


Dominik Stříteský:
"Jsme rádi, že se nám na poslední zkoušce podařilo přeskočit o těch devět desetin Mirka Jakeše. Hustopeče se mi moc líbily. Na jednu stranu to pro mě bylo hodně těžké, jsem vyznavač spíš hladkých asfaltů a tady to bylo na prachu a mezi vinicemi. Musel jsem si na to celý první den zvykat a byl to takový křest ohněm. Ale myslím, že naše výkony už dneska nebyly vůbec ostudou."


Jan Dohnal:
"Bylo horko, krásně jsme se vysaunovali, ale bylo to příjemné. Byl to zajímavý závod, pěkný sport a jsem rád, že se nám povedl takovýto výsledek. Včera nám ještě odešel úplně nový startér, bylo to nepříjemné. V servisu ho kluci naštěstí vyměnili. Dnes to bylo už bez komplikací a celý den jsme si hezky zazávodili. Snažil jsem se udržet koncentraci, protože mě to včera hned potrestalo. Neflákali jsme se a jeli, co umíme a zřejmě nám to sedlo víc než soupeřům."


1. Pech Václav / Uhel Petr (Ford Focus WRC) 1:16:54.0
2. Kopecký Jan / Hloušek Jan (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 6.1
3. Mareš Filip / Bucha Radovan (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 27.1
4. Černý Jan / Černohorský Petr (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 1:07.5
5. Stříteský Dominik / Hovorka Jiří (Škoda Fabia R5) + 1:20.3
6. Jakeš Miroslav / Machů Petr (Škoda Fabia R5) + 1:21.2
7. Březík Adam / Krajča Ondřej (Škoda Fabia R5) + 1:44.8
8. Odložilík Roman / Tureček Martin (Škoda Fabia Rally2 Evo) + 1:56.8
9. Cvrček Věroslav / Prokorát Tomáš (Škoda Fabia R5) + 3:13.7
10. Vlček Martin / Jugasová Karolína (Hyundai i20 R5) + 3:22.4


Tomáš Plachý, Jan Vaškovič 20.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar