Rally Hungary - první Korhonen, Stříteský bez kola
Výsledkem byl vysoký počet technických problémů a nucených odstoupení. Z celkových 94 startujících posádek jich 39 soutěž definitivně opustilo. Mezi nimi bohužel byl i Dominik Stříteský, kterému v průběhu rychlostní zkoušky odletělo kolo. Vítězem závodu v okolí Veszprému se stal Roope Korhonen z Finska.
Výsledkem byl vysoký počet technických problémů a nucených odstoupení. Z celkových 94 startujících posádek jich 39 soutěž definitivně opustilo. Mezi nimi bohužel byl i Dominik Stříteský, kterému v průběhu rychlostní zkoušky odletělo kolo. Vítězem závodu v okolí Veszprému se stal Roope Korhonen z Finska.
„Maďarská rally je technicky velmi náročná, což jsme věděli už před startem. Rychlostní zkoušky jsou nevyzpytatelné. Zemina se postupně vyhrabává a odhaluje další kameny a skály, které ničí techniku. Nejiný byl i tento víkend, kdy “úmrtnost” posádek byla opět veliká. Spousta vozů je zničených, včetně těch z našeho týmu,“ hodnotí průběh soutěže šéf týmu Jaroslav Orsák.
Pro tým znamenala kritický zlom rychlostní zkouška číslo 10, jejíž podmínky byly vůbec nejhorší – s extrémním množstvím volného štěrku a kamení. První problémy se začaly objevovat už na erzetě 8, kdy se na voze projevil defekt tlumiče. Právě na desáté zkoušce tlumič zcela selhal a došlo k uvolnění celého kola, což znamenalo předčasný konec nadějí pro tento závod.
„Dominik Stříteský v nedělní první erzetě poškodil tlumič. Snažil se dojet do servisu, ale zavěšení jeden z horizontů nevydrželo a vyrvalo se celé kolo, takže byl nucen odstoupit,“ dodává Orsák. „Přestože jeho šotolinová premiéra nebyla úspěšně dokončena, ukázal nám, že vůz umí skvěle kontrolovat a jet bez zbytečného risku. Odvedl slušnou práci, ale nováčkovská daň se bohužel opět projevila.“
Dominik Stříteský čelil navíc i nevýhodné startovní pozici. Do sobotní části odstartoval jako druhý, do nedělní dokonce z první pozice – což je na šotolinových tratích velkou nevýhodou. Přední posádky totiž „čistí“ trať pro ty další, čímž se zvyšuje její klouzavost a snižuje přilnavost pneumatik. To se následně promítá do časů a může mít zásadní vliv na výsledek. Dominik se s tím ale velmi dobře popasoval a až do nehody si vedl velmi dobře.
„Závod v Maďarsku úplně nedopadl podle našich představ. Na rychlostní zkoušce v neděli nám vypovědělo službu zavěšení pravého předního kola. Sobotu a nedělní dopoledne jsme ale odjeli bez větších problémů. Pro mě to byla obrovská zkušenost do budoucna, přeci jen to byl první závod na šotolině,“ popsal Stříteský své dojmy ze závodu. Se samotnou nešťastnou situací, kdy mu kolo odletělo ve velké rychlosti, se vyrovnal bravurně a situaci udržel maximálně pod kontrolou, takže se jemu ani spolujezdci Igoru Bacigálovi nic nestalo.
Ani druhá posádka týmu Orsák Rally Sport neměla mnoho důvodů k radosti. „V sobotu havaroval Jaroslaw Koltun, který se třikrát převrátil přes střechu. Ve 160 kilometrové rychlosti měl ve stopě vyhozený obrovský kámen, který mu poškodil řízení a on s tím na úzké silnici v lese už nemohl nic dělat,“ popisuje Jaroslav Orsák.
PR 12.5.2025
Pozn.redakce.
V tiskové zprávě týmu není vůbec zmínka, jak si Dominik Stříteský vedl. Tak tedy. Hned v druhé zkoušce nabral velkou ztrátu, která ho srazila až na 29.místo. Pak se pomalu prokousával výsledkovou listinou, na šesté zkoušce zajal dvanáctý čas a postupně se dostal na 14. příčku absolutního pořadí. V jedenácté zkoušce ze soutěže kvůli upadlému kolu odstoupil.
Od druhé zkoušky vedl Mabellini se Škodou Fabia, po jedenácté jej vystřídal Fin Korhonen s Toyotou s náskokem 0,7 sekundy. V tu chvíli ale ze soutěže pro defekt odstoupil.
JL
„Maďarská rally je technicky velmi náročná, což jsme věděli už před startem. Rychlostní zkoušky jsou nevyzpytatelné. Zemina se postupně vyhrabává a odhaluje další kameny a skály, které ničí techniku. Nejiný byl i tento víkend, kdy “úmrtnost” posádek byla opět veliká. Spousta vozů je zničených, včetně těch z našeho týmu,“ hodnotí průběh soutěže šéf týmu Jaroslav Orsák.
Pro tým znamenala kritický zlom rychlostní zkouška číslo 10, jejíž podmínky byly vůbec nejhorší – s extrémním množstvím volného štěrku a kamení. První problémy se začaly objevovat už na erzetě 8, kdy se na voze projevil defekt tlumiče. Právě na desáté zkoušce tlumič zcela selhal a došlo k uvolnění celého kola, což znamenalo předčasný konec nadějí pro tento závod.
„Dominik Stříteský v nedělní první erzetě poškodil tlumič. Snažil se dojet do servisu, ale zavěšení jeden z horizontů nevydrželo a vyrvalo se celé kolo, takže byl nucen odstoupit,“ dodává Orsák. „Přestože jeho šotolinová premiéra nebyla úspěšně dokončena, ukázal nám, že vůz umí skvěle kontrolovat a jet bez zbytečného risku. Odvedl slušnou práci, ale nováčkovská daň se bohužel opět projevila.“
Dominik Stříteský čelil navíc i nevýhodné startovní pozici. Do sobotní části odstartoval jako druhý, do nedělní dokonce z první pozice – což je na šotolinových tratích velkou nevýhodou. Přední posádky totiž „čistí“ trať pro ty další, čímž se zvyšuje její klouzavost a snižuje přilnavost pneumatik. To se následně promítá do časů a může mít zásadní vliv na výsledek. Dominik se s tím ale velmi dobře popasoval a až do nehody si vedl velmi dobře.
„Závod v Maďarsku úplně nedopadl podle našich představ. Na rychlostní zkoušce v neděli nám vypovědělo službu zavěšení pravého předního kola. Sobotu a nedělní dopoledne jsme ale odjeli bez větších problémů. Pro mě to byla obrovská zkušenost do budoucna, přeci jen to byl první závod na šotolině,“ popsal Stříteský své dojmy ze závodu. Se samotnou nešťastnou situací, kdy mu kolo odletělo ve velké rychlosti, se vyrovnal bravurně a situaci udržel maximálně pod kontrolou, takže se jemu ani spolujezdci Igoru Bacigálovi nic nestalo.
Ani druhá posádka týmu Orsák Rally Sport neměla mnoho důvodů k radosti. „V sobotu havaroval Jaroslaw Koltun, který se třikrát převrátil přes střechu. Ve 160 kilometrové rychlosti měl ve stopě vyhozený obrovský kámen, který mu poškodil řízení a on s tím na úzké silnici v lese už nemohl nic dělat,“ popisuje Jaroslav Orsák.
PR 12.5.2025
Pozn.redakce.
V tiskové zprávě týmu není vůbec zmínka, jak si Dominik Stříteský vedl. Tak tedy. Hned v druhé zkoušce nabral velkou ztrátu, která ho srazila až na 29.místo. Pak se pomalu prokousával výsledkovou listinou, na šesté zkoušce zajal dvanáctý čas a postupně se dostal na 14. příčku absolutního pořadí. V jedenácté zkoušce ze soutěže kvůli upadlému kolu odstoupil.
Od druhé zkoušky vedl Mabellini se Škodou Fabia, po jedenácté jej vystřídal Fin Korhonen s Toyotou s náskokem 0,7 sekundy. V tu chvíli ale ze soutěže pro defekt odstoupil.
1.Korhonen – Viinikka | Toyota GR Yaris Rally2 | 01:50:20.7 |
2.Østberg – Eriksen | Citroën C3 Rally2 | + 00:00:30.1 |
3.Marczyk - Gospodarczyk | Škoda Fabia RS Rally2 | +00:00:31.4 |
4.Reiersen – Gustavsson | Škoda Fabia RS Rally2 | +00:02:41.5 |
5.Német – Németh | Škoda Fabia RS Rally2 | +00:05:17.6 |
14.Vlček – Kunst | Hyundai i20 | +00:12.11.9 |
18.Tomek – Baďura | Škoda Fabia RS Rally2 | +00:13.37.1 |
JL
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout