Rally Dakar - skvělý Macík s Liazem
Dramatický průběh má letos i kategorie kamionů, nadvláda ruských Kamazů je najednou ta tam, ale bohužel naše dvě největší naděje – Aleš Loprais a Martin Kolomý jsou už mimo hru. Naopak vynikající čtvrté místo drží Martin Macík a překvapuje nováček Martin Šoltys
Aleš Loprais s Tatrou vyhrál prolog, v druhé etapě zajel třetí čas, ve třetí měl menší problém a skončil na 16.místě, další den byl po technických problémech klasifikován jako jednadvacátý se ztrátou 21 hodin. Tím jeho vystoupení skončilo.
Dobře začal i Martin Kolomý, pak ale ve třetí speciálce uvízl pár desítek kilometrů před cílem v dunách. Do bivaku musel být odtažen a ztráta narostla na sedm a půl hodiny. Co naplat, že v dalších zkouškách si počínal opět skvěle, třetí, šestý a druhý čas, znamenaly posun jen na 14.celkové místo s více než osmihodinovou ztrátou. Ale nevzdává se, i když ví, že dostat se dopředu s tak velkou ztrátou nebude jednoduché.
„Během volného dne dorazila do zázemí týmu TATRA Buggyra Racing početná skupina kamazáků v čele s několikanásobným dakarským vítězem Vladimirem Čaginem. Kluci mi přišli poděkovat za to, že jsem jim v páté etapě vytáhl z duny vedoucího Nikolajeva. Nevím, pro mě to nic zázračného nebylo a asi by to udělal každý. Ale bylo to pěkné gesto, které mě potěšilo. Od Nikolaeva jsme dokonce dostali modely Kamazů jako dárek“ řekl překvapený Kolomý.
Dakar si užívá i jeho kolega Martin Šoltys, který jede Dakar vůbec poprvé, ale na sedadla navigátora má velkou legendu – Josefa Kalina a jak sám přiznává, při překonávání dun těží z jeho obrovských zkušeností. Ve třetí a čtvrté etapě zajel osmý čas a celkově je na 12.místě.
Nejvýše se z českých posádek dostal Martin Macík, který stejně jako Prokop střídá výborné okamžiky s těmi horšími. V polovině soutěže mu patří čtrnáctá příčka se ztrátou více než tří hodin.
Kamazy zatím vyhrály tři speciálky (Nikolajev – 2, Mardějev), zbývají pak Loprais a Villagra. V minulosti jsme zbývali zvyklí, že Kamzaům patřily prakticky první tři místa v pořadí, letos pouze první, o které se zasloužil Nikolajev, i když měl namále. Druhý Kamaz je až pátý (Sotnikov), sedmý Mardějev, třináctý Shibalov. Vzhledem k velkým časovým ztrátám, „sborná“ pojede v druhé polovině závodu už jen na vítězství Nikolajeva. Vede sice s takřka hodinovým náskokem na Villagru s Ivecem, ale ten se určitě jen tak nevzdá, stejně jako třetí Viazovich s Manem.
JL 13.1.2018
Dobře začal i Martin Kolomý, pak ale ve třetí speciálce uvízl pár desítek kilometrů před cílem v dunách. Do bivaku musel být odtažen a ztráta narostla na sedm a půl hodiny. Co naplat, že v dalších zkouškách si počínal opět skvěle, třetí, šestý a druhý čas, znamenaly posun jen na 14.celkové místo s více než osmihodinovou ztrátou. Ale nevzdává se, i když ví, že dostat se dopředu s tak velkou ztrátou nebude jednoduché.
„Během volného dne dorazila do zázemí týmu TATRA Buggyra Racing početná skupina kamazáků v čele s několikanásobným dakarským vítězem Vladimirem Čaginem. Kluci mi přišli poděkovat za to, že jsem jim v páté etapě vytáhl z duny vedoucího Nikolajeva. Nevím, pro mě to nic zázračného nebylo a asi by to udělal každý. Ale bylo to pěkné gesto, které mě potěšilo. Od Nikolaeva jsme dokonce dostali modely Kamazů jako dárek“ řekl překvapený Kolomý.
Dakar si užívá i jeho kolega Martin Šoltys, který jede Dakar vůbec poprvé, ale na sedadla navigátora má velkou legendu – Josefa Kalina a jak sám přiznává, při překonávání dun těží z jeho obrovských zkušeností. Ve třetí a čtvrté etapě zajel osmý čas a celkově je na 12.místě.
Nejvýše se z českých posádek dostal Martin Macík, který stejně jako Prokop střídá výborné okamžiky s těmi horšími. V polovině soutěže mu patří čtrnáctá příčka se ztrátou více než tří hodin.
Kamazy zatím vyhrály tři speciálky (Nikolajev – 2, Mardějev), zbývají pak Loprais a Villagra. V minulosti jsme zbývali zvyklí, že Kamzaům patřily prakticky první tři místa v pořadí, letos pouze první, o které se zasloužil Nikolajev, i když měl namále. Druhý Kamaz je až pátý (Sotnikov), sedmý Mardějev, třináctý Shibalov. Vzhledem k velkým časovým ztrátám, „sborná“ pojede v druhé polovině závodu už jen na vítězství Nikolajeva. Vede sice s takřka hodinovým náskokem na Villagru s Ivecem, ale ten se určitě jen tak nevzdá, stejně jako třetí Viazovich s Manem.
1.Nikolajev | Kamaz | 19:27.27 |
2.Villagra | Iveco | +52.40 |
3.Viazovich | MAN | +2:44.42 |
4.Macík | Liaz | +3:14.10 |
5.Sotnikov | Kamaz | +3:55.13 |
6.Sugawara | Hino | +4:05.01 |
7.Mardějev | Kamaz | +4:10.1 |
8.Genugten | Iveco | +4:28.59 |
9.Ardavičus | Iveco | +4:41.59 |
10.Heuvel | Scania | +5:25.58 |
12.Šoltys | Tatra | +5:44.36 |
14.Kolomý | Tatra | +8:35.03 |
JL 13.1.2018
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout