Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Rally Dakar - skvělý Macík s Liazem

Dramatický průběh má letos i kategorie kamionů, nadvláda ruských Kamazů je najednou ta tam, ale bohužel naše dvě největší naděje – Aleš Loprais a Martin Kolomý jsou už mimo hru. Naopak vynikající čtvrté místo drží Martin Macík a překvapuje nováček Martin Šoltys

Aleš Loprais s Tatrou vyhrál prolog, v druhé etapě zajel třetí čas, ve třetí měl menší problém a skončil na 16.místě, další den byl po technických problémech klasifikován jako jednadvacátý se ztrátou 21 hodin. Tím jeho vystoupení skončilo.


Dobře začal i Martin Kolomý, pak ale ve třetí speciálce uvízl pár desítek kilometrů před cílem v dunách. Do bivaku musel být odtažen a ztráta narostla na sedm a půl hodiny. Co naplat, že v dalších zkouškách si počínal opět skvěle, třetí, šestý a druhý čas, znamenaly posun jen na 14.celkové místo s více než osmihodinovou ztrátou. Ale nevzdává se, i když ví, že dostat se dopředu s tak velkou ztrátou nebude jednoduché.


„Během volného dne dorazila do zázemí týmu TATRA Buggyra Racing početná skupina kamazáků v čele s několikanásobným dakarským vítězem Vladimirem Čaginem. Kluci mi přišli poděkovat za to, že jsem jim v páté etapě vytáhl z duny vedoucího Nikolajeva. Nevím, pro mě to nic zázračného nebylo a asi by to udělal každý. Ale bylo to pěkné gesto, které mě potěšilo. Od Nikolaeva jsme dokonce dostali modely Kamazů jako dárek“ řekl překvapený Kolomý.


Dakar si užívá i jeho kolega Martin Šoltys, který jede Dakar vůbec poprvé, ale na sedadla navigátora má velkou legendu – Josefa Kalina a jak sám přiznává, při překonávání dun těží z jeho obrovských zkušeností. Ve třetí a čtvrté etapě zajel osmý čas a celkově je na 12.místě.


Nejvýše se z českých posádek dostal Martin Macík, který stejně jako Prokop střídá výborné okamžiky s těmi horšími. V polovině soutěže mu patří čtrnáctá příčka se ztrátou více než tří hodin.


Kamazy zatím vyhrály tři speciálky (Nikolajev – 2, Mardějev), zbývají pak Loprais a Villagra. V minulosti jsme zbývali zvyklí, že Kamzaům patřily prakticky první tři místa v pořadí, letos pouze první, o které se zasloužil Nikolajev, i když měl namále. Druhý Kamaz je až pátý (Sotnikov), sedmý Mardějev, třináctý Shibalov. Vzhledem k velkým časovým ztrátám, „sborná“ pojede v druhé polovině závodu už jen na vítězství Nikolajeva. Vede sice s takřka hodinovým náskokem na Villagru s Ivecem, ale ten se určitě jen tak nevzdá, stejně jako třetí Viazovich s Manem.


1.NikolajevKamaz19:27.27
2.VillagraIveco+52.40
3.ViazovichMAN+2:44.42
4.MacíkLiaz+3:14.10
5.SotnikovKamaz+3:55.13
6.SugawaraHino+4:05.01
7.MardějevKamaz+4:10.1
8.GenugtenIveco+4:28.59
9.ArdavičusIveco+4:41.59
10.HeuvelScania+5:25.58
12.ŠoltysTatra+5:44.36
14.KolomýTatra+8:35.03



JL 13.1.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar