Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Rally Dakar - potřetí v řadě Peugeot a naposled

Po 8793 kilometrech dun, horských průsmyků, kamenitých tratí a nebezpečí všeho druhu na území Peru, Bolívie a Argentiny získala posádka Carlos Sainz/Lucas Cruz pro PEUGEOT 3008DKR Maxi ve 40. Rallye Dakar velkolepé vítězství.

Tento třetí po sobě následující triumf Teamu PEUGEOT Total v nejnáročnější soutěži na světě odráží obchodní úspěch vozu PEUGEOT 3008 SUV, jenž byl zvolen „Autem roku 2017“.

Trasa se ukázala být obzvláště náročná po mechanické stránce. PEUGEOT 3008DKR Maxi nejen vyhrál sedm ze třinácti etap, ale prokázal rovněž pozoruhodnou spolehlivost. Jedinými problémy, které vůz postihly, byly menší potíže s řazením, avšak důvodem pro odstoupení Loeba nebyly technické problémy.
Carlos Sainz a Lucas Cruz neměli v minulých třech Dakarech štěstí, ale vrátili se zpět s maximálním elánem. Od startu soutěže podávali vyrovnaný výkon, vyhraáli dvě speciálky a po maratonské etapě převzali vedení, o které již nepřišli. Do Córdoby dojeli s náskokem 43 min 40 s před dvěma Toyotami s All-Attiyahem a de Villiersem.


„Mr. Dakar“ v nesnázích


Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret, kteří pro Peugeot vyhráli v letech 2016 a 2017, měli dva nešťastné zádrhely. V 7. měřeném úseku museli prudce uhnout, aby zabránili střetu se čtyřkolkou, která zastavila uprostřed cesty. Následkem došlo k poškození levého zadního zavěšení o skrytý kámen. Poté narazili do stromu, o který si poškodili posilovač řízení. V obou případech jim týmoví kolegové Cyril Despres/David Castera pomohli vůz opravit, aby mohli pokračovat. Tyto nešťastné události znamenaly, že přišli nejprve o první a poté o druhé místo v celkovém pořadí.


Despres/Castera, rychle a odpovědně


První posádkou Peugeotu, která vyhrála etapu na Dakaru 2018, byli Cyril Despres a David Castera. Na konci 2. etapy se ujali vedení a dokazovali, že učinili další krok vpřed po stránce výkonnosti. Bohužel ambice dvou bývalých motocyklistů zastavil kámen vystupující z cesty na 180. km ve 4. úseku. Ten zničil pravé zadní zavěšení vozu. S pomocí servisního kamionu se vrátili na trať soutěže, takže mohli pokračovat, ale s velkou ztrátou. Od té chvíle pomáhali svým týmovým kolegům, přičemž dosáhli několika slušných časů v etapách. V důsledku penalizace ve výši 29 hodin byli klasifikováni s velkou ztrátou na pozici, která neodpovídá jejich skutečné výkonnosti.


Loeb zastaven na své cestě


Po dosažení druhého místa v loňském Dakaru zahájili Sébastien Loeb/Daniel Elena letošní ročník s cílem vyhrát. Měli skvělý vstup do soutěže navzdory tomu, že se itinerář průjezdu přes Peru skládal hlavně z dun, což nebylo jejich silnou stránkou. Pak vyhráli 4. měřený úsek v rámci jedné z nejtěžších etap. Bohužel, zatímco pokračovali na druhém místě v celkové klasifikaci, byli nuceni odstoupit v 5. speciálce. Spadli do měkké a písčité díry při vyhýbání se jinému konkurentovi, který zde uvízl. Dopad zlomil Danielu Elenovi kostrč, což mu znemožnilo pokračovat.


Největší rychlost: 195,9 km/h (Despres/Castera SS3)
Největší průměrná rychlost: 108 km/h (Sainz/Cruz SS6)
Největší teplota okolí: 35 °C (SS13)
Nejnižší teplota okolí: 6 °C (SS6)
Nejvyšší nadmořská výška: 4786 m n. m. (SS8, Uyuni-Tupiza)


Carlos Sainz: „Pro mne to byla nesmírně obtížná soutěž. Je to nejspíš nejtěžší Dakar, jakého jsem se zúčastnil, a to včetně těch, co se jely v Africe. Organizátoři nám připravili skutečně náročnou trasu s tolika neskutečně obtížnými etapami. Dokonce i dvě etapy těsně před koncem byly neuvěřitelné a Peru bylo rovněž velmi náročné. Je samozřejmé, že s Lucasem cítíme velké uspokojení, že jsme tak těžkou soutěž vyhráli. A to samé platí pro celý tým Peugeotu, který v rámci celého programu odváděl fantastickou práci. PEUGEOT 3008DKR Maxi je pravděpodobně nejlepším autem, jaké jsem kdy v maratónských soutěžích řídil. Děkuji všem, kteří nás v tomto projektu podporovali, a velké poděkování patří divizi PEUGEOT Sport.“


Peugeot 22.1.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar