Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Dakar - Mirek Zapletal mezi nejlepšími

AKTUALIZOVÁNO Zkušený dakarský harcovník Josef Kalina předvídal, že chleba se bude lámat hlavně v osmé a deváté etapě a měl stoprocentní pravdu. Středeční speciálka, opět zkrácená, přinesla hodně vzruchu. A k naší radosti dal o sobě opět vědět Mirek Zapletal krásným sedmým místem.

Ještě před ní se o něj postaral Peterhansel, respektive na něj podaný protest, že doplňoval palivo do Peugeotu mimo tankovací zonu. Hrozila mu několikahodinová penalizace nebo dokonce vyloučení. V úterý večer byl protest týmu X-raid zamítnut, ale Němci se odvolali, a tak se musíme smířit s tím, že všechny výsledky jsou od této chvíle jen provizorní až do vyřešení celého případu. Tým Peugeot nezastíral, že Peterhansel v daném místě tankoval (místo bylo určené čtyřkolkám a motocyklům). Otázkou je, jestli to bylo v souladu s pravidly. Sportovní ředitel Peugeot Sport, Bruno Famin, ještě před rozhodnutím řekl: „Bylo to absolutně legální, protože tankovací bod byl uveden v roadbooku. Této stížnosti nerozumím, teď čekáme na to, až se dozvíme více.“ X-Raid je ale názoru, že jezdeckém briefingu bylo výslovně řečeno, že během osmé etapy nemohou automobily tankovat.

Celá věc se bude projednávat před odvolacím soudem francouzského národního úřadu pro motorsport, FFSA. Celá záležitost se tak bude pravděpodobně řešit ještě několik dalších týdnů, než bude definitivně rozhodnuto. Ovšem asi jen v případě, že by Peterhansel soutěž dokončil.

Po středeční etapě je suverénně v čele, když jeho týmový kolega Carlos Sainz měl problémy s převodovkou a v tuto chvíli je klasifikován jako poslední s mankem šesti hodin (celkově 19.). Cyril Despres, jenž sice zajel druhý čas se ztrátou více než pěti minut. V průběžném pořadí je bývalý motocyklista šestý (+1.50 h) a je mimo hru, stejně jako devátý Loeb (+2.27 h). Ovšem šanci na obhajobu prvenství dost možná ztratil i Al-Attiyah, který tratil skoro hodinu a ta mu také chybí na Peterhansela, byť si druhou průběžnou příčku udržel.

Skvěle zajel Mirek Zapletal, který se sedmým časem zařadil mezi absolutní elitu, když nechal za sebou nejen Martina Prokopa (22.místo, + 1.53 h), ale například také zmíněného Al-Attiyaha, Gordona, Hirvonena, van Loona, Al-Rajhiho a další jezdce zvučných jmen. A to jeden s minimálním rozpočtem a více méně za své. Klobouk dolů. Škoda, že mu media nevěnují větší pozornost.


Prokop kopal a kopal


O písku a kopání se asi dlouho bude zdát i Martinu Prokopovi, který na Dakaru platí nováčkovskou daň, ale bojuje.„Jestli jsem o předchozí etapě říkal, že to byl očistec, tak dneska to byl dvojitý očistec. Byla to neskutečně písková etapa plná dun. Pro ě poprvé v životě a musím říct, že sbírám zkušenosti za chodu. Je spousta věcí, o kterých nic nevím a nic netuším. Platím za to poctivou nováčkovskou daň. Takže jsme si ji zase „užili“. Hned na začátku jsme na docela dlouho zabloudili a hodně se trápili. Pak jsme v pohodě pokračovali, ale nebyli jsme si moc jistí. Naštěstí jsme se chytili Martina Kolomého. Bohužel jsme za ním uvízli na jednom kopečku. Tam jsme chvíli kopali, a když jsme se konečně rozjeli, tak jsme dojeli auta před námi. Jedno z nich mě nechtělo pustit a v jeho prachu jsme přehlédli feš feš a vjeli do něj. Místo abychom se mu vyhnuli, tak jsme do něj zahučeli plnou parou a zůstali vněm na dlouho. A zase kopali, metr po metru dostávali auto ven, ale jediné řešení bylo počkat na kamion Toyoty, který nás vytáhnul z feš feše ven. Potom jsme přijeli na největší duny, jenže v té chvíli začala písečná bouře, během které se zavály všechny stopy a navigace byla opravdu těžká. Neudělali jsme žádnou velkou chybu, ale zakopali jsme se několikrát, takže se to nasbíralo a musím říct, že tady byla vidět má nezkušenost. Nicméně jsem rád, že jsme v bivaku a stále pokračujeme v soutěži.“


Kolomý čtvrtý


Kategorii kamionu vyhrál k překvapení všech Holanďan de Baar s Renaultem (pokud nejde o chybu ve výsledcích) před de Rooyem (Iveco) o dvě a půl minuty. Třetí příčku získal Mardějev (Kamaz) se ztrátou 26 minut., Hned za ním skončil Martin Kolomý, který se už ovšem věnuje spíše testování komponentů, protože po předchozích technických problémech nemá nejměnší šanci dostat se dopředu. V dobrém, výkonu pokračoval Jaroslav Valtr s Tatrou na třinácté příčce a celkově je osmý o dvě sekundy před Nikolajevem (Kamaz), jenž na trati ztratil skoro čtyři hodiny.



Automobily


1. Peterhansel Peugeot 3:58:32
2. Despres Peugeot +5:40
3. Vasiljev Toyota +12:56
4.Roma Mini +0:14:33
5.LoebPeugeot +0:17:40
7. Zapletal H3 Evo +27:46
21.Prokop Toyota +1:53:18
36.Ouředníček H3 +3:03:48
49.Jerie Toyota +4:0554



Kaminony

1.de Baar Iveco 4:51:41
2.de Rooy Iveco +0:02:36
3.Mardějev Kamaz +0:26:06
4.Kolomý Tatra +0:26:25
5.Stacey MAN +0:27:25
13.Valtr Tatra +1:16:16
19.Macík Liaz +2:16:45
22.Vrátný Tatra +02:33:05



Průběžné pořadí (prov.)


1. Peterhansel Peugeot 32:44:59
2. Al-Attiyah Mini +1:00:00
3. De Villiers Toyota +1:12:31
4.Hirvonen Mini +1:23:51
5.Poulter Toyota +1:33:58
13. Zapletal H3 Evo +4:39:25
16.Prokop Toyota +4:56:37
34.Jerie Toyota +13:49:16
52.Ouředníček H3 +21:21:15



Průběžné pořadí kamiony


1.de Rooy Iveco 33:25:03
2.Mardějev Kamaz +1:15:19
3.Villagra Iveco +1:22:47
4.Stacey MAN +1:48:57
5.van Genugten Iveco +2:16:55
9.Valtr Tatra +3:52:22
15.Macík Liaz +05:13:32
21.Vrátný Tatra +06:11:10
22.Kolomý Tatra +8:04:23




JL 13.1.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar