Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia z pohledu Pecha a Prokopa

Jak prožívaly Rally Bohemii posádky Václav Pech s Petrem Uhlem a Martin Prokop s Janem Tománkem, kteří obsadili druhou a třetí příčku? Dozvíte se v následujících řádcích.

V duchu neuvěřitelně těsného souboje o vítězství se odehrávala Rally Bohemia. Posádka, v níž Václav Pech jun.a Petr Uhel skončili na druhém místě, ale byli spokojeni.
„Jsem opravdu rád za druhé místo, byl to nejtěžší závod, jaký jsme zatím jeli. Hned od začátku jsme se přetahovali o vteřinky s Romanem Krestou, ale nikoho nenapadlo, že budeme celý víkend zajíždět takřka shodné časy i na těch nejdelších rychlostkách. Jeli jsme naplno, v každém cíli sledovali čas soupeře, ale situace byla taková, že jsme sami nevěřili desetinovým rozdílům, které nás na třicetikilometrových zkouškách dělily. Po prvním dnu jsme na druhém místě ztráceli pouze 3,7 s. V neděli Kresta svůj náskok lehce navýšil především na navarovské zkoušce o délce 40 km, přesto jsme bojovali do samotného závěru. Devatenáctisekundový rozdíl na takto dlouhé soutěži je důkazem. Díky druhému místu na Bohemii jsme se již stali absolutními vítězi Mistrovství Evropy Central. Navíc stále vedeme Mezinárodní mistrovství České republiky v rallye,“ říká Václav Pech jun.
Klíčová na celé Bohemii byla volba pneumatik. Tento úkol měl jako obvykle na starosti Pech sen., který v roli managera a zároveň stratéga druhy pneu vybíral a vždy přesně. ,,To ano, ale měl jsem z toho pořádně zamotanou hlavu. Muselo se vždy obout na dvě rychlostky najednou, a ty od sebe ležely většinou dost daleko a ještě na jiném kopci. Například na jedné přestalo pršet a asfalt začínal osychat, na druhé bylo mokro a pořád mrholilo. Pokud by se přijelo na 30 km vložku na mokrých pneu a byla suchá, tak po 5-8 kilometrech by z nich nic nezbylo a ztráta by byla obrovská. Pokud by se přijelo na suchých a vložka byla mokrá nebo na ni ještě pršelo, nemuselo by se závodní auto do cíle vůbec dostat. Vše bylo ztížené tím, že servis ležel dalších 25 km a muselo se obouvat na 2 až 3 hodiny dopředu. Jsem rád že se mi vždy podařilo trefit správné obutí, ale ty nervy bych nikomu nepřál,“ říká Václav Pech sen. s úsměvem.
Václav Pech jun., který jede s podporou Matadoru, absolvoval celou soutěž na jejich pneumatikách, které používá již druhým rokem a byl s nimi spokojen. „Z tohoto pohledu šlo na bohemce vlastně o souboj mezi Matadorem a Michelinem, když na „michelinkách“ jela většina jezdců z přední části startovního pole. Myslím, že druhé místo a těsný souboj o vítězství, je důkazem, že Matador v současné době produkuje sportovní pneumatiky srovnatelné se světovou konkurencí.“

Text a faroslav Štauber
www.RallyeJournal.cz



Martin Prokop na stupních vítězů

Posádka Jipocar Racing Teamu Martin Prokop – Jan Tománek obhájila na jRally Bohemia loňské třetí místo v absolutní klasifikaci. Nad její síly byla pouze dvojice produkčních Mitsubishi Romana Kresty a Václava Pecha.
Jejich prioritou zůstává juniorský šampionát a na domácích tratích se v posledních letech objevují jen zřídka. Stejně jako loni nechyběli na startu Rally Bohemia, která je optimální přípravou pro asfaltovou část sezony.
Na rozdíl od loňska měla posádka odjeta na asfaltu mnohem méně (pouze lednovou Rally Monte Carlo), neboť další závody absolvovala na šotolině.
Soutěž tradičně začínala na autodromu v Sosnové, kde se proti nim v paralelním duelu postavil úřadující domácí šampión Josef Peták. Jihlavský pilot ho dokázal pokořit, a třetí čas znamenal dobrou výchozí pozici do náročné sobotní etapy.
Její průběh však výrazně ovlivnil déšť. Handicap „dvoukolky“ na mokru je všeobecně znám, což se potvrdilo. Jejich Citroën figuroval po 4 zkouškách na pátém místě absolutní klasifikace. „Za daných podmínek se nedalo nic moc vymýšlet. Snažili jsme se jet co nejlépe, ale na vodě to není s Citroënem optimální. Těžko hledám limit, proto docházelo ke zbytečným časovým ztrátách. Několikrát jsem nedobrzdil do odbočení, deset až patnáct sekund jsem ztratil po hodinách. Přesto jsme se drželi na předních příčkách a doufali jsme, že se podmínky umoudří a postupně se prokoušeme na třetí příčku za Krestu a Pecha,“ přiznal Martin Prokop.
Osychající trať znamenala pro posádku posun výsledkovou listinou a odstartování série třetích časů v řadě. Stejné umístění patřilo Prokopovi také v absolutní klasifikace a vydrželo až do cíle v Mladé Boleslavi. V nedělní etapě Prokop zaostal za vítězným Romanem Krestou jen o 21.9 sekundy.
„Kdyby se od začátku jelo na suchu, tak věřím, že bych s Krestou a Pechem dokázal jezdit podobné časy. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že produkční vozy proti loňsku hodně zrychlily, hodně jim pomohly zejména 18“ pneumatiky. Ale mohl to být z naší strany mnohem zajímavější závod, i když asi těžko bychom je dokázali porazit,“ uvedl jihlavský pilot.
„Bohemia má v českém měřítku nadprůměrné tratě. Navíc se pořadatelům podařilo zajistit jejich výtečný stav, takže bylo minimum defektů a osobně se mi svezení velmi líbilo. Zejména sobotní zkoušky byly extrémně náročné, z mého pohledu zcela zastínily navarovskou čtyřicítku. Ta byla spíše rychlejšího charakteru a proti Sardinii či Řecku to byla procházka růžovým sadem. Celkově jsem s výsledkem maximálně spokojen. Velmi se mi líbí liberecké zázemí v okolí zdejší arény, dokázal bych si tam představit celé dění soutěže. Osobně jsem příznivě nakloněn i divácké zkoušce na autodromu v Sosnové,“ řekl Martin Prokop.

JL, 20.6.2007


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar