Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia - veni, vidi, vici pro Loixe

Ačkoliv za Škoda Motorosport startoval v minulosti nejeden špičkový zahraniční jezdec, tak jen málokomu se podařilo zvítězit hned napoprvé. Jedním z takových je Freddy „Fast“ Loix z Belgie, který během týdne dokázal vyhrát v Ypres rally a Rally Bohemia.

A také se jen málokdy podaří, aby se na stupních vítězů setkaly hned tři závodnické generace. Za Freddy Loixem (41) dojeli Pavel Valoušek (32) a Václav Arazim (56), jenž zraje jako víno. Aktuální lídr seriálu IRC Freddy Loix, týden po svém rekordním sedmém vítězství na belgické Ypres Rally, stanul na místě nejvyšším i na Rally Bohemia, která je součástí Mezinárodního mistrovství České republiky.
Rally začala páteční městskou superspeciálkou a početné množství diváků sledovalo od začátku vyrovnaný souboj trojice Loix, Kresta (oba Škoda Fabia S2000), Valoušek (Peugeoet 207 S2000). Pravé závodění začalo v sobotu, kdy na jezdce čekalo devět rychlostních zkoušek. Po celý den diktoval tempo Roman Kresta na privátní Fabii Super 2000, s nepatrnou ztrátou jej stíhal Loix.
Vítězství na osmi sobotních rychlostních zkouškách, které byly odpoledne ztíženy proměnlivým počasím a deštěm, si rozdělili Roman Kresta a Freddy Loix v poměru 5:3 pro našeho jezdce. Také v celkové klasifikaci vedl Kresta o 17,7 s před belgickým pilotem s továrním vozem Škoda Fabia Super 2000. Pavel Valoušek, obhájce titulu, se držel na místě třetím.
O čtvrté místo svádí po více než devadesáti kilometrech rychlostních zkoušek souboj Václav Arazim a Jan Dohnal, které dělily pouhé 3,4 s ve prospěch Arazima. Jen s malým odstupem za nimi byla vyrovnaná skupina pěti jezdců vedených Martinem Semerádem, kterou dělí zhruba dvanáct vteřin, a patří do ní Dan Běhálek, Jan Šlehofer, Wojciech Chuchala a Jan Sýkora, jenž zazářil druhým nejrychlejším časem v Sosnové.
Dvoukolkám po celou první etapu vládnul Andrea Crugnola. Vyhrál rovnou polovinu sobotních měřených testů a vede svou kategorii s náskokem bezmála půl minuty.
Prvním nešťastníkem byl Václav Pech, který musel své Mitsubishi odstavit pro poruchu poloosy hned několik metrů za startem první sobotní zkoušky. Během dne jej následovali mj. Odložilík (převodovka), Peták (setrvačník), Orsák (havárie) nebo Vladimír Berger, který se na Rally Bohemia po 23 letech opět sešel v jednom automobilu se svým dávným spolujezdcem Zdeňkem Peterou.
Neděle přichystala pro jezdce deštivé počasí se silnými přívalovými srážkami, proudy vody se valily z oblohy po celý den. Ještě před první nedělní erzetou odstoupil ze soutěže její dosavadní lídr Roman Kresta pro poruchu elektroinstalace vozu. Tím k očekávanému souboji na zbývajících šesti zkouškách bohužel nedošlo. Vzhledem k tomu, že se jedná o jedny z nejtěžších úseků v ČR, mohl být jejich souboj na vodě možná ještě hodně dramatický. Loix se tak posunul do vedení a v něm zůstal po zbylých šest rychlostních zkoušek. Svůj premiérový start na rally Bohemia přetavil v prvenství a stal se v pořadí pátým belgickým vítězem Rally Bohemia. V cíli měl Loix náskok 35 sekund na druhého Valouška na Peugeotu a čtyř minut na třetího Arazima na Mitsubishi.
V cíli pak řekl: „Z jezdeckého pohledu byla Bohemka krásná a náročná soutěž, musím říci, že také o dost těžší než Ypres. První erzety jsme se nestačili divit, jakou rychlostí se řítíme vesničkami a úzkými pasážemi mezi stromy. Strašně mě to však nabíjelo adrenalinem. Neděle byla místy až děsivá, co dnes panovalo za počasí, bylo neuvěřitelné. Bylo to hodně ošidné, ale věděli jsme, že o vítězství nebude rozhodovat jen rychlost, ale také rozvaha a bezpečné dojetí do cíle.“
Po odstoupení Kresty se Valoušek soustředil hlvaně na dojetí do cíle, aby získal co nejvíce bodů do domácího šampionátu, což se mu povedlo na sto procent a boj o titul zůstává otevřený. „Celá soutěž byla velice náročná, ale podmínky panující v neděli, byly doslova extrémní. Tolik vody na rychlostních zkouškách jsem už dlouho neviděl. Kvůli odstoupení Romana Kresty, nám druhé místo tak trochu spadlo do klína, ale na to se historie neptá. Nebodoval zde ani jeden z našich přímých konkurentů v boji o titul, získali jsme plný počet bodů a díky tomu jsme se vrátili do bojů o první místo v celkovém hodnocení, konstatuje Pavel Valoušek na cílové rampě Rally Bohemia.
Letitá zkušenost a rozvaha přinesly štěstí Václavu Arazimovi, který nepřetržitě závodí od osmdesátých let. Třetí místo bude patřit k jeho největším životní,m úspěchům. O čtvrté místo přišel na poslední zkoušce Martin Semerád, když u svého Mitsubishi Lancer urazil o kolo, ale ještě před tím opustil trať. Ještě před ním se z výsledkové listiny vytratil Jan Dohnal kvůli technickým potížím svého Peugeoetu 207 S2000.
Rally Bohemia, která se jela jako aplikační soutěž pro zařazení do mistrovství světa se vydařila po všech stránkách, a to i přes nepřízeň počasí. Ani jednou nemusela být přerušena nebo zrušena nějaká rychlostní zkouška. Všechno probíhalo hladce, ani s diváky nebyli problémy. Co víc si může trio hlavních organizátorů – Pavel Dušánek, Jan Mochan a Standa Kafka přát.

1.Loix – MiclotteŠkoda Fabia S2000 02:00:25.1
2.Valoušek – HrůzaPeugeot 207 S2+00:00:35.2
3.Arazim – GálMitsubishi Lancer Evo IX+00:04:07.3
4.Šlehofer – SingerSubaru Impreza STI+00:04:55.8
5.Chuchała – HellerSubaru Impreza STI+00:05:18.8
6.Štajf – ŘihákováSubaru Impreza STI+00:05:40.7
7.Burkart – LimbachFord Fiesta S2000+00:06:36.4
8.Crugnola – MomettiCitroën DS3 R3T+00:10:03.9
9.Tarabus – NorekŠkoda Fabia R2+00:10:36.2
10.Černý – KohoutŠkoda Fabia R2+00:10:58.6



Průběžné pořadí MR ČR

1.KrestaŠkoda Fabia S2000122
2.ValoušekPeugeoet 207 S2000119
3.KopeckýŠkoda Fabia S2000100
4.PechMitsubishi Lancer81
5.ArazimMitsubishi Lancer63



J.Lasík, 4.7.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar