Rally Bohemia s Flodinem i Brynildsenem
Všichni favorité Rally Bohemia jsou již na místě, včetně Patrika Flodina, nad jehož startem visel po havárii při Rallye Akropolis otazník. Pilně trénuje i norský mladík Eyvind Brynildsen.
Již v úterý se prezentovala většina posádek přihlášených do letošní soutěže. Mezi nimi nechyběli ani vítězové devíti předchozích ročníků, tedy Pech s Uhlem (2006), Štajf – Černoch (2005), Peták – Benešová (2004), čtyřnásobný vítěz Kresta s Grossem (2000-2003), Triner – Achsová (1999) a také rekordman v počtu startů na Rally Bohemia Ladislav Křeček (1996 a 1998), kterého při jubilejním třicátém startu bude ve voze Mitsubishi Lancer navigovat Tomáš Drásta.
Podklady k seznamovacím jízdám si vyzvedl i jeden černých koňů soutěže, teprve devatenáctiletý Eyvind Brynildsen (na snímku) z Norska s velice zkušeným spolujezdcem Denisem Giraudetem. Norsko-francouzská posádka již včera představila v české premiéře vůz kategorie S2000. První svezení s vozem Fiat Punto S2000 Abarth připraveným týmem Automeca absolvoval Brynildsen za pozorného přihlížení svého patrona Jonnyho Hauglanda, trojnásobného vítěze Rallye Škoda z let 1977, 1979 a 1980.
Dorazil i Patrik Flodin, na jehož stíhací jízdu v minulém roce se dodnes vzpomíná. Po poruše převodovky v Sosnové tehdy inkasoval pětiminutovou penalizaci a přestože jel svou první asfaltovou soutěž, dokázal se propracovat z 86. pozice na konečné 11. místo. Bez penalizace by jistě nechyběl na stupních vítězů.
Pořadatelům docházejí také omluvenky, a to bohužel i v kategorii Historic Show. Diváci bohužel neuvidí Haralda Demutha, vítěze z roku 82, který měl jet s Audi Quattro po Moutonové. Nepřijedou ani posádky s Mercedesem 450 SLC či BMW 2002. Otázkou však je, zda k nim nepřibudou i další, zvláště s vozy Lancia 037, Lancia Delta, Fiat 124 Abarth, Audi Quattro, Porsche 911 Safari nebo Renault 5 Turbo. John Haugland představí svoji Škodu 120 pouze v Sosnové, Oldřich Horsák by měl se Š 200 RS absolvovat pouze zkoušku v Sosnové a první sobotní v ulicích Mladé Boleslavi.
Brynildsen by chtěl Fabii Super 2000
Testovací úsek v Bělé pod Bezdězem byl místem prvního seznámení mladičké vycházející norské hvězdy Eyvinda Brynildsena s vozem Fiat Punto Super 2000 Abarth. Testu pozorně přihlížel i jeho rádce z nejpovolanějších, Johnny Haugland.
Hned několik premiér je spojeno s tímto jezdcem a jejich vozem. Nejenže uvidíme poprvé u nás vůz kategorie SUPER 2000 ozdobený loňským titulem mistra Evropy, ale i jezdec s ním teprve v úterý absolvoval první kilometry. „V České republice jsem ještě nikdy nejel. Vzpomínám si na soutěž v Polsku v roce 1990 a předpokládám, že charakter Rally Bohemia bude podobný. V Řecku jsem získal mnoho cenných a užitečných informací od Romana Kresty. Zejména ohledně výběru pneumatik a nastavení auta,“ uvedl zkušený Denis Giraudet, jenž v bohaté kariéře navigoval mnoho jezdců světového formátu, mj. Bugalského, Chatriota, Kankkunena, Auriola, Schwarze, Rädstrőma, Carlssona a mnohé další. V roce 2003 byl spolu s Auriolem členem týmu Škoda. Sám nemá přesně spočítáno s kolika jezdci spolupracoval, ale odhaduje jejich počet na 35. Jistě ví však, že Brynildsen je z nich jednoznačně nejmladší. První společnou soutěž absolvovali minulý týden v Norsku a zvítězili ve skupině N.
Po prvních kilometrech, během nichž si devatenáctiletý Nor osahával pro něj zcela novou techniku a zkoušel všechny možné způsoby průjezdu zatáčkou, vystoupil z auta rozzářený jako sluníčko a doslova nadšený z jízdních vlastností. „Je to obrovský rozdíl oproti Mitsubishi, s nímž jsem jezdil doposud. Doslova šokovaný jsem z účinnosti brzd. Rally Bohemia bude pro mne teprve druhou asfaltovou soutěží, ale vypadá dobře. Chtěl bych právě zde ukázat, že dokáži uspět i na asfaltu. Vím, že firma Škoda připravuje vůz Škoda Fabia SUPER 2000 a rád bych s ním jednou startoval,“ řekl Eyvind Brynildsen, vítěz skupiny N při Portugalské rallye a černý kůň Rally Bohemia. V domácím šampionátu bude pokračovat s Mitsubishi, ale zahraniční starty chce až do konce sezony absolvovat s Fiatem.
Více na www.rallybohemia.cz
JL, 14.6.2007
Podklady k seznamovacím jízdám si vyzvedl i jeden černých koňů soutěže, teprve devatenáctiletý Eyvind Brynildsen (na snímku) z Norska s velice zkušeným spolujezdcem Denisem Giraudetem. Norsko-francouzská posádka již včera představila v české premiéře vůz kategorie S2000. První svezení s vozem Fiat Punto S2000 Abarth připraveným týmem Automeca absolvoval Brynildsen za pozorného přihlížení svého patrona Jonnyho Hauglanda, trojnásobného vítěze Rallye Škoda z let 1977, 1979 a 1980.
Dorazil i Patrik Flodin, na jehož stíhací jízdu v minulém roce se dodnes vzpomíná. Po poruše převodovky v Sosnové tehdy inkasoval pětiminutovou penalizaci a přestože jel svou první asfaltovou soutěž, dokázal se propracovat z 86. pozice na konečné 11. místo. Bez penalizace by jistě nechyběl na stupních vítězů.
Pořadatelům docházejí také omluvenky, a to bohužel i v kategorii Historic Show. Diváci bohužel neuvidí Haralda Demutha, vítěze z roku 82, který měl jet s Audi Quattro po Moutonové. Nepřijedou ani posádky s Mercedesem 450 SLC či BMW 2002. Otázkou však je, zda k nim nepřibudou i další, zvláště s vozy Lancia 037, Lancia Delta, Fiat 124 Abarth, Audi Quattro, Porsche 911 Safari nebo Renault 5 Turbo. John Haugland představí svoji Škodu 120 pouze v Sosnové, Oldřich Horsák by měl se Š 200 RS absolvovat pouze zkoušku v Sosnové a první sobotní v ulicích Mladé Boleslavi.
Brynildsen by chtěl Fabii Super 2000
Testovací úsek v Bělé pod Bezdězem byl místem prvního seznámení mladičké vycházející norské hvězdy Eyvinda Brynildsena s vozem Fiat Punto Super 2000 Abarth. Testu pozorně přihlížel i jeho rádce z nejpovolanějších, Johnny Haugland.
Hned několik premiér je spojeno s tímto jezdcem a jejich vozem. Nejenže uvidíme poprvé u nás vůz kategorie SUPER 2000 ozdobený loňským titulem mistra Evropy, ale i jezdec s ním teprve v úterý absolvoval první kilometry. „V České republice jsem ještě nikdy nejel. Vzpomínám si na soutěž v Polsku v roce 1990 a předpokládám, že charakter Rally Bohemia bude podobný. V Řecku jsem získal mnoho cenných a užitečných informací od Romana Kresty. Zejména ohledně výběru pneumatik a nastavení auta,“ uvedl zkušený Denis Giraudet, jenž v bohaté kariéře navigoval mnoho jezdců světového formátu, mj. Bugalského, Chatriota, Kankkunena, Auriola, Schwarze, Rädstrőma, Carlssona a mnohé další. V roce 2003 byl spolu s Auriolem členem týmu Škoda. Sám nemá přesně spočítáno s kolika jezdci spolupracoval, ale odhaduje jejich počet na 35. Jistě ví však, že Brynildsen je z nich jednoznačně nejmladší. První společnou soutěž absolvovali minulý týden v Norsku a zvítězili ve skupině N.
Po prvních kilometrech, během nichž si devatenáctiletý Nor osahával pro něj zcela novou techniku a zkoušel všechny možné způsoby průjezdu zatáčkou, vystoupil z auta rozzářený jako sluníčko a doslova nadšený z jízdních vlastností. „Je to obrovský rozdíl oproti Mitsubishi, s nímž jsem jezdil doposud. Doslova šokovaný jsem z účinnosti brzd. Rally Bohemia bude pro mne teprve druhou asfaltovou soutěží, ale vypadá dobře. Chtěl bych právě zde ukázat, že dokáži uspět i na asfaltu. Vím, že firma Škoda připravuje vůz Škoda Fabia SUPER 2000 a rád bych s ním jednou startoval,“ řekl Eyvind Brynildsen, vítěz skupiny N při Portugalské rallye a černý kůň Rally Bohemia. V domácím šampionátu bude pokračovat s Mitsubishi, ale zahraniční starty chce až do konce sezony absolvovat s Fiatem.
Více na www.rallybohemia.cz
JL, 14.6.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout