Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia - dramatický závěr pro Kopeckého s Hlouškem

Krásné časy Rallye Škoda/Bohemia jsou zřejmě nenávratně pryč a nám pamětníkům zbudou jen vzpomínky na krásnou soutěž. Snad ještě nikdy nestartovalo pouze 65 posádek, v minulosti jsme bývali zvyklí na mnohem početnější účast včetně zahraničních posádek. A to nemluvím o skladbě zkoušek. Taky třeba třicet, každá jiná včetně nočních.

Kopecký-Hloušek

Kopecký-Hloušek

Wagner-Winter

Wagner-Winter

Stříteský-Hovorka

Stříteský-Hovorka

Semerád-Persein

Semerád-Persein

Březík-Krajča

Březík-Krajča

Jirásek-Machů

Jirásek-Machů

Cvrček - Šálek

Cvrček - Šálek

Mikkelsen-Eriksen

Mikkelsen-Eriksen

Pech-Uhel

Pech-Uhel

Jirovec-Baďurová

Jirovec-Baďurová

Pohled do startovní listiny nepřinesl prakticky žádné překvapení. Bylo jasné, že o první místo se utkají Jan Kopecký se Škodou Fabia a Václav Pech s Fordem Focus WRC, v domácím prostředí se chtěl blýsknout Filip Mareš a loňské druhé místo zopakovat Dominik Stříteský. Za černého koně jsme považovali rakouského jezdce Simona Wagnera a nezklamal (všichni se škodovkami). Oživením byl i Peugeot 306 Maxi s nímž startoval Jan Dohnal.


Úvod obstarala polookruhová zkouška v Sosnové, kterou vyhrál Stříteský před Semerádem a Kopeckým. Sobotní etapu začala opět polokruhová zkouška, tentokrát Mladé Boleslavi. Tady byl nejrychlejší Wagner o sekundu před Kopeckým a půldruhé sekundy před Pechem. Wagner šel do vedení, ale na skok.


Pak ale začala přetahování o každou desetinu. Tři vítězství zaznamenal Jan Kopecký a stejný počet nejrychlejších časů si připsal Václav Pech. Do předposlední erzety vedl s náskokem necelých 4 sekund Kopecký, v závěrečném druhém průjezdu Radostínem zvítězil Pech, který přenocoval na prvním místě, s náskokem 0,7 sekundy. Na dalších místech se srovnali Mareš, Wagner a Stříteský.


„Nás příjemně překvapuje, že jsme po tolika letech stále schopni jet na každém závodě takhle vyrovnaně s Honzou. Zítra začínáme od nuly, půjdeme se na to vyspat a uvidíme, co nám přichystá počasí. Těšíme se, ale předesílám, že bych to nerad někde přehnal, protože se jede totální doraz. Dneska jsme šli do rizika, ono se nedá říci, že bych do něj zítra nešel. Můžu sice tvrdit, že nechci, ale jak se odstartuje, pojedeme zase naplno,“ svěřil se v cíli první etapy Václav Pech.


„Dopolední sekce byla celá na suchu, mnohem náročnější bylo predikovat počasí a vybrat ideální pneumatiky do druhé části, protože dešťové přeháňky přešly i přes rychlostní zkoušky. Podle fotek, které jsme měli k dispozici, to bylo poměrně hodně mokré, ale netušili jsme, jak rychle bude trať osychat. Převážná část byla nakonec suchá, něco jsme ztratili na Radostíně, ale zatím to nic neznamená. Zítra se uvidí,“ popsal své dojmy Jan Kopecký.


Nedělní etapa začala městskou zkouškou, ale už pouze klasickou a v ní se podařilo Pechovo navýšit náskok na pět sekund. Naopak Kopecký zvolil pro první sekci nevhodné gumy a ztrácet. Takřka 35 kilometrů musel přežít na suché trati na měkkém obutí. Tato zkouška byla také pro Pecha poslední, když musel odstoupit pro technickou závadu. Vedení se ujal Mareš a začal se Kopeckému vzdalovat až na 8,6 sekundy po jedenácté zkoušce. Kopecký se ale nechtěl vzdát, a ztrátu stahovat až na 2,3 sekundy před posledním úsekem.


Jak se říká soutěž končí až v cíli. To se předloni potvrdilo na Barum Rally, kdy po havárii přišel o první místo pár kilometrů před cílem Cais. Teď si černého Petra vytáhl Mareš a musel odstoupit pro poruchu převodovky.


Druhé místo mohl v cíli slavit Wagner a třetí příčku Stříteský, kterému ovšem otrnulo v jedenácté zkoušce po defektu. Tam ztratil na nejrychlejšího Mareše skoro minutu. Ale pořadí si udržel.
Po delší přestávce, vyplněné úspěchy na okruhu, se na startu objevil Petr Semerád na čtvrtém místě.
„Ještě teď jsem z toho špatný. Zvolil jsem úplně nevhodné pneumatiky do první rundy. To je po všech mých zkušenostech obrovská chyba a doufám, že už ji nikdy neudělám. Pořádně jsem se vytrestal. Pochopitelně jsem pak tlačil, abych Filipa zdolal, protože Venca odpadl na technickou závadu hned ráno. Filip bohužel odstoupil také, ale i tak to byl boj až do posledního kilometru,“ prohlásil před cílovou rampou vítězný Jan Kopecký.


Skupinu 2WD vyhrál Tarabus s Peugeotem 208 Rally4, absolutně na 16.místě a vítěz Peugeot Rally Cupu. Pro největšího soupeře Jana Dohnala skončila soutěž po jedenácté zkoušce pro technickou závadu. Cíl neviděl bohužel ani Jakub Jirovec s Alpine po havárii. Ale soutěž od soutěže jede lépe a lépe a nechával za sebou i Nešetřila s Porsche.
Dalším ze smolařů byl skvěle jedoucí Věroslav Cvrček, pro kterého je bohemka vrcholem sezony. Vždyť řada zkoušek se jede doslova "za barákem" a není snad nikoho, kdo mu tam nefandil. Proražený chladič bohužel v desáté zkoušce ukončil naděje na pěkné umístění. V tu dobu bojoval o sedmou příčku.

Asi největší rallye byl ovšem Andreas Mikkelsen, který v roli předjezdce představil novou Škodu Fabia RS rally2. A byla to jízda hodná mistra světa.


1.Kopecký – HloušekŠKODA FABIA Rally2 evo1:31:04,0
2.Wagner – Winter ŠKODA FABIA Rally2 evo+ 30,8
3.Stříteský – HovorkaŠKODA FABIA Rally2+ 1:23,8
4.Semerád – PerseinŠKODA FABIA Rally2 evo+ 1:37,3
5.Březík – KrajčaŠKODA FABIA Rally2+ 2:04,8
6. Jirásek – MachůŠKODA FABIA Rally2+ 4:49,7
7.Trojan – JůrkaŠKODA FABIA Rally2+ 5:44,1
8.Vlček – Skripová Hyundai i20 N Rally2+ 6:12,0
9.Tomek – ŠvecŠKODA FABIA Rally2 evo+ 7:35,0
10.Soldát – WinzigŠKODA FABIA Rally2+ 8:08,2





Text a foto Jaroslav Skokan 11.7.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar