Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia - drama až do konce

Letošní Rally Bohemia se zapíše do historie především jednou z nejtěžších ale zároveň i nejkrásnějších tratí a také dramatickým soubojem mezi Romanem Krestou a Václavem Pechem prakticky až do konce.

Kromě paralelní zkoušky v Sosnové a městské v Mladé Boleslavi, které se vymykaly charakteru trati situované do okolí Železného Brodu, připravili stavitelé tratě pět úseků v délce 7,4 km, 16,9 km, 27,9 km, 28,5 km a dokonce 40, 1 km. Délky na naše poměry takřka nevídané, všechny pochopitelně dvakrát. Zvláště čtyřicetikilometrový Navarov se stává perlou Rallye Bohemia. Pokud budete o prázdninách někdo v blízkosti malebného údolí Kamenice, tak ji projeďte. Mohu vřele doporučit, ať víte o čem rallye vlastně je.
Rallye Bohemia také ukázala rozvržení sil mezi jednotlivými jezdci. Absolutorium zasluhují hlavní aktéři Kresta a Pech, kteří si sobotní zkoušky rozdělili v poměru 4:3 a do nedělní etapy nastupoval Kresta s náskokem 3,7 sekund.
V neděli pak nedal Pechovi šanci, vyhrál všechny čtyři úseky a zvýšil náskok na dvacet sekund. Popáté tak zvítězil v Rallye Bohemia, což se zatím nikomu jinému nepodařilo. Jejich souboj byl ozdobou letošního ročníku, který se odehrával za účasti pouhých čtyř zahraničních posádek.
Třetí místo obsadil Martin Prokop s Citroënem C2, na němž se projevila vyježděnost ze světových rallye, Možná by někdo na asfaltových silnicích čekal výše v pořadí, ale s bronzovou příčkou byl spokojen.
Další jezdci s vozy Mitsubishi (Gavlák, Hozák, Votava) nebo Subaru (Štajf, Flodin) měli na vedoucí duo už propastnou ztrátu a jeli si vlastně svoji vlastní soutěž. Naopak museli tvrdě ještě bojovat s jezdci na dvoukolkách – Tarabusem se Suzuki Ignis a Petákem s Renaultem Clio. O jejich umístění rozhodl až poslední průjezd Navarovem, po němž zkušený Peták, který jel opravdu na doraz, prohrál souboj o pátou příčku o neskutečnou jednu desetinu sekundy. Na poslední zkoušku nebude v dobrém vzpomínat ani Votava, který při prvním průjezdu poboural plůtek, a při druhém ztratil tři minuty defektem kola a propadl se ze 4. místa až na deváté.
Černý kůň soutěže Nor Brynildsen, chráněnec Johny Hauglanda, toho bohužel na bohemce mnoho nepředvedl. Při premiéře s Fiatem Punto S2000 sice vyhrál Sosnovou, ale pak poprvé havaroval v třetí, podruhé v šesté zkoušce, což byl definitivní konec jeho vystoupení. Více se také čekalo od Flodina, jehož jízda se zřejmě v duchu nesla ve vzpomínce na havárii při Akropolis rallye. Celkové 13. místo a ztráta téměř 10 minut rozhodně neodpovídá schopnostem Subaru ani jezdce samotného. To samé platí také o Karlu Trojanovi, který ztratil hodně času hned v úvodu technickými problémy a drahocenné minuty už neměl šanci dohnat.
Do cíle nedojel Arazim, který urazil kolo, Semerád zase prorazil olejovou vanu, Triner ohnul rameno Subaru, na startu se neobjevili z předních českých jezdců Valoušek, Kopecký, Vojtěch.
Součástí byla Historic Show, ke které se vrátíme zítra samostatným článkem. Jen musíme konstatovat, že často měli diváci z jejich jízdy větší potěšení než z jezdců hlavního startovního pole (až na pár světlých vyjímek).
Nyní je na programu červencová Horácká rallye a pak už vrchol sezony Barum rallye.

Roman Kresta
„Byl to souboj do posledního kilometru, Venca ještě zkoušel, jestli náhodou nezvolním. Hlídali jsme si to už od rána a neudělali jsme žádnou chybu, o to je to cennější. Byla to velmi zajímavá, pěkná bohemka, na české poměry až extrémně náročná ale o tom to je, je to mistrovství Evropy.“

Václav Pech
„Ještě jsme zkusili jet naplno, kdyby Roman zvolnil, nebo udělal chybu. I tak je to pro nás veliký úspěch, odjeli jsme to celé na Matadorech, které jsou schopny zvládnout tak náročnou soutěž a vyrovnají se Michelinám. Z jezdeckého hlediska to byla asi nejnáročnější soutěž, kterou jsem kdy jel, proto opakuji, že 20 s na Romana beru jako veliký úspěch.“

Martin Prokop
„Bylo sucho až do konce, to nám vyšlo. Chtěli jsme jet ještě rychleji, ale neměl jsem nikoho ani před sebou ani za sebou s kým bych mohl závodit, takže jsem ze sebe nevydal maximum. Tratě byly nádherné, cesty opravené, takže to bylo parádní pro moje auto. Je to nejhezčí závod u nás.“


1.Kresta – GrossMitsubishi Lancer Evo92:30.31,3
2.Pech – UhelMitsubishi Lancer Evo9+19,3
3.Prokop – TománekCitroën C2+2.17,1
4.Štajf – ČernochSubaru Impreza+4.56,7
5.Tarabus – TrunkátSuzuki Ignis+5.48,6
6.Peták – BenešováRenault Clio+5.48,7
7.Gavlák – HůlkaMitsubishi Lancer Evo9+5.57,1
8.Hozák – HršelMitsubishi Lancer Evo9+6.21,8
9.Votava – ChvojkováMitsubishi Lancer Evo+7.13,1
10.Trojan – ŘihákMitsubishi Lancer Evo9+7.32,0


Průběžné pořadí: 1. Pech (84), 2. Trojan (61), 3. Kresta (60), 4. Gassner (48), 5. Arazim (40), 6.Peták (39), 7. Gavlák (32), 8. Votava (31), 9. Tarabus (22), Štajf (22)

JL, 18.6.2007


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar