Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia - Pech porazil Kopeckého, Cvrček v první desítce

Bude? Nebude? Kladli si příznivci rally ještě někdy před měsícem otázku, jestli se pojede Rally Bohemia. Nakonec se uskutečnila v takřka stejném formátu jako v loňské sezoně. Tedy na krásných technických rychlostních zkouškách mezi Libercem a Turnovem.

Z domácí špičky se dostavily na start všechny posádky, některé měly za sebou pouze Mogul Test nebo Travaia Cup či testování. A tak vyrážely do boje za stejných podmínek. Úod obstarala páteční podvečerní show, která se do výsledků nepočítala. Ale bylo povinné ji absolvovat. Zdálo se nám, že pro většinu to bylo nutné zlo, a paralelní „zkoušku“ jen absolvovaly.


Závodit naostro se začalo v sobotu, kdy na posádky čekalo prvních jedenáct zkoušek. Tradiční úvod obstarala městská zkouška, kterou vyhrál Václav Pech s Fordem Focus WRC. Za ním skončili Mareš se Škodou Fabia a Jari Huttonen s Hyundaiem i20 R5, který s vozem připraveným Martinem Vlčkem vyhrál Švédskou rally ve své kategorii. A právě jméno finského soutěžáka se nejvíce skloňovalo během celé soutěže. Vyhrál druhou zkoušku a usadil se na čele až do cíle první etapy. Za ním bojovali Pech, kterého na druhé pozici vystřídal po čtvrté zkoušce Kopecký. Tato trojice si nedarovala ani metr a bojovala ne o sekundy, ale desetinky.


Čtvrtou příčku si s přehledem držel Filipe Mareš před Petrem Semerádem, janem Černým, Simonem Wagnerem, Erikem Caisem, Miroslavem Jakešem a Vojtěchem Štajfem. Takové pořadí bylo po první etapě. Vedoucí místo Huttunena byť s náskokem pouhých 0,6 sekundy na Kopeckého bylo do jisté míry překvapení. U nás dosud startoval pouze v roce 2017 s Opelem Adam na Barum Rally a havaroval. Uskákané české tratě byly pro něho novinkou.


První nedělní zkoušku projel nejlépe Pech, zatímco Huttunen vyvoral na Dubecku předčasně několik řádků brambor a klesl na třetí místo za Pecha a Kopeckého. Následující Chloudov zajel nejlépe Kopecký a dostal se do vedení o 0,3 s před Pecha. Jenže v nejdelší 22 kilometrů dlouhé zkoušce Radostín mu to Pech vrátil i s úroky a vedl o 6,2 sekundy. Do cíle zbývaly tři klasické zkoušky a městská. A příznivci kolem tratě si mohli položit další otázku. Udrží Pech náskok nebo vyhraje Kopecký. Nebudeme vás napínat Václav Pech s Petrem Uhlem náskok udrželi a s Fordem Focus WRC, pronajatým od Jana Dohnala a roku výroby 2006 vyhráli v tzv.jámě lvové, což se od roku 2008 nepodařilo nikomu jinému než značce Škoda.


"V sobotu byl začátek pomalejší a uklouzanější, a mohl jsem mohl dostat víc auto do ruky, než při velké přilnavosti ve druhé sekci a dnes. Postupné zrychlování mi určitě pomohlo.“Neděle byla hodně fyzicky náročná. V tempu, jaké jedete, fyzičku prostě musíte mít a nebudu tvrdit, že ji mám lepší než Honza. Malinko víc jsem tedy trpěl, ale na zkouškách jsem se tak tříkajíc kousnul a trpěl jsem potom na přejezdech. Všechno klapalo jak mělo, těší především to, že jsme jeli tak vyrovnaný závod a jeli s Honzou v desetinách, hrotili tempo a vydrželi to až do cíle bez chyby. Byla to bitva a i Honza říkal, že nepamatuje, že bychom jeli tolik rychlostních zkoušek ve vteřině. Byly to desetiny sem, desetinky tam, „ přiznal v cíli šťastný Václav pech, který po tolika letech přerušil vítěznou řadu škodovky v domácím prostředí.


Šestinásobný vítěz Jan Kopecký dojel s Janem Hlouškem druhý, ale jejich souboj byl ozdobou rally. Třetí místo vybojoval Jari Huttonen, i přes půlminutovou ztrátou, kterou nabral při prvním průjezdu Radostína. Také si stěžoval, že nastavení vozu pro druhou etapu nebylo právě optimální. Čtvrtý Filip Mareš ztrácel minutu, ostatní v pořadí pak mnohem víc.


Pořadí na dalších místech se už neměnilo, pouze z páté příčky odstoupil po havárii dvě zkoušky před cílem Petr Semerád. Přemíra snahy byla bohužel korunována poničením vozu, stejně jako na Pražském rallysprintu.


V druhé etapě s přibývajícími ostrými kilometry se zrychloval Věroslav Cvrček, který se po roce objevil na startu rally a poprvé se Škodou Fabia R5, resp rally2 Evo. V konkurenci absolutní špičky okořeněnou Huttonenem, Wagnerem nebo Kasperzykem se dostal až do první desítky, když za sebou zanechal mj.Odložilíka, Vlčka, Trojana, Trněného nebo Poláka Kasperzyka. Škoda, že nemá finance, aby si mohl dovolit jet celou sezonu.



Máme za sebou úvodní soutěž Sonax Mistrovství ČR, za tři neděle se budou o další body bojovat na Valašské rally. Doufejme, že tom u tak bude a vir se v Moravskoslezském kraji už neobjeví.




1.Pech – UhelFord Focus RS WRC 06 1:29:59,5 h
2.Kopecký – HloušekŠKODA FABIA Rally2 evo+6,4 s
3.Huttunen – LukkaHyundai i20 R5+49,8 s
4.Mareš – BuchaŠKODA FABIA Rally2 evo+1:04,7
5.Černý – ČernohorskýVW Polo GTI+1:54,7
6.Wagner – WinterŠKODA FABIA Rally2 evo+1:58,3
7.jakeš – MachůŠkoda Fabia R5+2:22,6
8.Cais – ŽákováFord Fiesta R5+2:29.9
9.Štajf – RajnohaVW Polo GTi R5+3:14.9
10. Cvrček – ProkorátŠkoda Fabia Rally2 evo+3:46.6







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar