Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia - Kopecký po deváté, Stříteský potvrdil talent

Rally Bohemia, dříve Rallye Škoda má za sebou 48 ročníků, které se mohou pochlubit krásnými rychlostními zkouškami. I když Kokořínsko nebo Skuhrov jsou už dávno minulostí, tak je soutěžáci stále řadí mezi ty nej u nás. Také letos dokázal Petr Pavlát postavit zajímavou trať okořeněnou i novými nebo staronovými úseky.

Kopecký

Kopecký

Stříteský

Stříteský

Černý

Černý

Bulacia

Bulacia

Bulacia

Bulacia

Cvrček

Cvrček

Thurn und Taxis

Thurn und Taxis

Kreim

Kreim

Kalista

Kalista

J.Dohnal

J.Dohnal

Je dobře, že se ještě dnes najdou obce, které rally přejí a umožní uzavřít silnice takřka na celý den. Nejvíce diskuzí mezi diváky i jezdci vzbudila úvodní Show v Sosnové, kde startovaly vždy dvě posádky proti sobě. A na závěr se nejrychlejší čtyři ve dvoukolkách i čtyřkolkách utkali v semifinále a ve finále. Nutno dodat, že tato show se do výsledků nepočítá, ale pro posádky je povinná.

Závodit naplno se začalo až v sobotu ráno na městské zkoušce v ulicích Mladé Boleslavi. Kdo přišel určitě nelitoval, protože viděl automobily hned třikrát. Nejlepší čas zajel Jan Kopeckých s Janem Hlouškem se Škodou Fabia ale jen o čtyři desetinky rychleji než Václav Pech s Petrem Uhlem s Fordem Focus WRC.


Po vítězství v Hustopečích chtěl Pech dokázat, že se s ním v boji o titul musí stále počítat a také skalp tří továrních posádek by nebyl k zahození. A dal to náležitě najevo hned v dalších zkouškách. Po první sekci, respektive pěti zkouškách vedl s náskokem 8,5 sekund na Kopeckého. Jenže pak se v servisu objevil problém s únikem hydraulického oleje a Pech musel letos už potřetí odstoupit.

„Hydraulika na Focusu ovládá řazení, ale především slouží pro aktivní diferenciál. Bez toho nejde jet ani trošku rychle. Vypadalo to, že prasknul pouze těsnící kroužek. Mechanici stačili díl vyměnit, systém odvzdušnit a vyzkoušet auto zvednuté na kozičkách, že vše funguje. Bohužel, při odjezdu ze servisu v tankovací zóně vytekl olej znovu a již bylo jisté, že dál pokračovat nemůžeme,“ vysvětluje důvod odstoupení Pech. „Ventily hydrauliky jsme se po Hustopečích rozhodli preventivně vyměnit a v podstatě nový díl z anglického M-Sportu, který měl vydržet do konce sezóny, neujel ani 50 km. Odstoupení z takto rozjetého závodu mě neskutečně mrzí a o to víc, že jsme úspěšně překonali velice zrádné dopolední rychlostky, které po nočním dešti hodně klouzaly a ve vyhroceném tempu na nich bylo k jezdecké chybičce blízko,

Vedení se ujal Jan Kopecký a bylo prakticky rozhodnuto. Od šesté zkoušky vyhrál všech deset následujících a s přehledem vyhrál letos potřetí.

Na druhé příčce se usadil skvěle jedoucí Filip Mareš s Radovanem Buchou s Fabií. V jedenácté zkoušce Mareš chyboval a po kontaktu s obrubníkem si způsobil defekt, ztratil přes půl minuty a klesl na čtvrtou příčku za Dominika Stříteského a Jana Černého. Asi v současné době náš největší talent Dominik Stříteský dostal šanci ukázat svoje kvality v týmu Škoda Motorsport. Příležitost využil jednadvacetiletý jezdec na sto procent. A důvěru Michala Hrabanka, šéfa Škody Motorsport rozhodně nezklamal. Předvedl krásnou jízdu bez chyb, i když byl pod tlakem ostatních jezdců z dealerských týmu.


„Je to dvěma slovy naprostá paráda. V neděli všechno klapalo, chytli jsme krásné tempo a začali bojovat s Honzou Černým. Po defektu k nám spadl ještě Filip, takže to byl nakonec souboj ve třech a je super, že jsme z toho vyšli jako nejlepší. Jsem šťastný, že jsem se továrnímu týmu Škoda Motorsport mohl za tuhle úžasnou nabídku odvděčit druhým místem, obzvlášť v roce stodvacátého výročí týmu,“ zhodnotil krátce Dominik Stříteský.

Třetí příčku po boji s Filipem Marešem vybojoval Jan Černý s Petrem Černohorským, kteří podali vyrovnaný výkon a vyhráli neoficiální interní souboj dealerských týmů. „V sobotu jsme trochu bojovali s nastavením, ale večer ho kluci předělali celkem razantně a ukázalo se, že správným směrem. Od rána nás to s Petrem bavilo, užívali jsme si každou erzetu. Chtěli jsme víc bojovat se Stříťou, ale klobouk dolů, využil naplno potenciál továrního týmu a zhostil se toho na jedničku. Nestačili jsme mu, nicméně s našim výkonem a třetím místem jsem spokojený,“ komentoval průběh soutěže Jan Černý.

Milým překvapením byl start třetí tovární dvojice ve složení Marco Bulacia z Bolívie a Marco der Ohannesian z Argentiny. Jeli vyloženě pro diváky a kilometry naježděné v několika soutěžích mistrovství světa byly znát. Krátkým nedobrovolným výletem mimo trať na třetí zkoušce ztratili půl minuty, klesli ze sedmé příčky na dvanáctou, ale v cíli byli pátí. Jedno místo před Věroslavem Cvrčkem s Tomášem Prokorátem.

Jezdec z Besedic tak prolomil smůlu z minulých let a šestá příčka je jeho nejlepším umístěním na bohemce. V souboji dealerů by obsadil druhou příčku! Rexteam připravující také škodovku pro Filipa Mareše si připsal další pěkný výsledek. Ve všech čtyřech odjetých soutěžích měl oba vozy v první desítce.

Do první desítky se po odpadnutí Pecha zamíchal mezi škodovky Albert von Thurn und Taxis, který tentokrát vyměnil Fabii za Polo R5. Aspoň nějaké zpestření startovního pole. Tolik štěstí už neměl Martin Vlček, který odstoupil po požáru svého Hyundaie i20 R5.

Mezi smolaře, kteří chtěli míchat pořadím, se kromě Miroslava Jakeše zařadili druhý den ještě Adam Březík v jedenácté zkoušce (z 9.místa) a o zkoušku dřív také Petr Semerád (z 5. místa). Všichni havarovali, naštěstí to odnesly jen „plechy“.

Dvoukolky opět ovládl Jan Dohnal s Renaultem Clio (14.abs.) před René Dohnalem s Peugeotem 208 rally4 (16.abs.) a Václavem Stejskalem jun.s Renaultem Clio. „Krásná soutěž s nádhernými tratěmi. Bohemka má z mého pohledu jedny z nejhezčích a nejtechničtějších tratí vůbec. My jsme nakonec i bojovali s padajícím řemenem na alternátoru. Nové rychlostní zkoušky se mně moc líbily, byla tam spousta nádherných rychlých zatáček, kde se to dalo opřít o pneumatiky, a to je adrenalin, který k rally jednoznačně patří,“ uvedl Jan Dohnal.
Hned za ním dojel rakouská jezdec Kevin Reith se Škodou Fabia S2000, který diváky nadchl krásnou jízdou s nádhernými smyky. Za zmínky stojí ještě výkon Jiřího Kalisty, který dovedl Mitsubishi Lancer do cíle na pěkném 13.místě. Jeden z posledních "mohykánů" startující s Mitsubishi, kterými se to před lety u nás jen hemžilo.



1.Kopecký – HloušekŠkoda Fabia Rally2 Evo01:27:15.1
2.Stříteský – HovorkaŠkoda Fabia Rally2 Evo+ 00:01:08.4
3.Černý – ČernohorskýŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:01:21.4
4.Mareš – BuchaŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:01:29.7
5.Bulacia – Der OhannesianŠkoda Fabia Rally2 Evo+ 00:01:56.8
6.Cvrček – Prokorát T.Škoda Fabia R5+00:02:53.1
7.Odložilík- TurečekŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:03:00.9
8.von Thurn und Taxis – EttelVolkswagen Polo Gti R5+00:04:08.0
9 .Trojan – ChlupŠkoda Fabia R5+00:05:57.0
10.Tomek – KopáčekŠkoda Fabia R5+00:06:10.5




JL 12.7.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar