Rally Bohemia 2008 - první etapa
Pořadatelé letošní 35. Rally Bohemia se při přípravě jubilejního ročníku rozhodli k návratu ke kořenům Rallye Škoda a Rally Bohemia. Důkazem je zejména první etapa a pět rychlostních zkoušek v Mladé Boleslavi a blízkém okolí.
Návrat rychlostních zkoušek do okolí Mladé Boleslavi, je reakcí na přání nejen příznivců rallye a posádek, ale i poděkováním vedení města Mladá Boleslav, které je spolu s Českou Lípou, Severočeským a Středočeským krajem, významným partnerem.. Podívejme se proto v krátkosti na stručné představení rychlostních zkoušek první etapy, která měří celkově bezmála 300 km, včetně měřených 60 km. Historické automobily pojedou všechny následující zkoušky pouze jednou, ostatní pak první dvě dvakrát, ale už za tmy.
RZ1 a RZ5 Vinec – Skalsko (17,10 km)
Boleslavská klasika nabízející téměř vše, co může soutěžní posádka na trati očekávat. Když zaprší, je postaráno o další dobrodružství. Ostatně, nejeden z aktivních, nebo nedávno aktivních špičkových jezdců, by mohl poutavě vyprávět více či méně hororové příběhy, které na úseku mezi viaduktem ve Vinci a vlakovým nádražím ve Skalsku zažil. Pro diváky je zkouška přitažlivá i množstvím přístupů k trati, takže na své si přijde milovník pomalejších průjezdů i ten, který preferuje úseky s projížděné vysokou rychlostí.
RZ2 a RZ6 Skramouš – Bezdědice (10,67 km)
„Původní Březovickou erzetu jsme museli upravit, protože již nevyhovovala současným trendům a posádky na ní dosahovaly vysokých jízdních průměrů, přesahujících 120 km/h. Vypustili jsme nejrychlejší pasáže v okolí Doubravice. Start bude na návsi v obci Skramouš a cíl za levou vracečkou na začátku Bezdědic. Věříme, že se nám touto úpravou podaří snížit rychlostní průměr do přijatelných mezí,“ vysvětlil důvod změny autor tratě Petr Pavlát.
RZ3 Sosnová (2,40 km)
V dobách dřívějších bývala Superspeciální rychlostní zkouška hojně navštíveným prologem, která program Rally Bohemia zahajovala. Soutěž samotná se pak díky tomu bohužel natahovala na tři dny. Na přání soutěžících, ale i diváků a v zájmu snížení jejich nákladů spojených s účastí na rallye, byla letos paralelní rychlostní zkouška na autodromu zařazena do harmonogramu první etapy. Samozřejmostí bude letos i bohatý doplňkový program, který spolu se zázemím nabízí dostatek zábavy na celé odpoledne a podvečer pro diváky i manažery a partnery soutěžících posádek a týmů.
RZ4 Mladá Boleslav (5,02 km)
„Po loňském prvním pokusu o rychlostní zkoušku v ulicích Mladé Boleslavi, jsme čelili připomínkám ze strany místních prodejců a obchodníků, kterým uzavření Staroměstského náměstí omezilo přístup jejich zákazníků. Slyšeli jsme i reakce chválící zařazení městské erzety, a proto jsme hledali řešení uspokojující obě strany. Nejprve jsme přesunuli start do večerních hodin páteční etapy a také jsme posunuli místo startu přímo před vjezd do Boleslavského hradu. Odpadla tedy i někdy kritizovaná dvojitá zatáčka na parkovišti. Diváky bych rád pozval do diváckého místa na parkovišti u Zimního stadionu a k odbočení na místní komunikaci k letišti v Neuberku,“ popsal změny Petr Pavlát a pootevřel výhled do budoucnosti: „V případě rychlostních zkoušek v okolí Mladé Boleslavi očekáváme reakce jezdců na to, zda odpovídají současnému trendu snižování rychlostních průměrů a zvyšování bezpečnosti. Následky havárií v rychlosti kolem 200 km/h jsou zcela jistě jiné, než v 90 km/h. Pokud bude reakce negativní, museli bychom je definitivně opustit. Bezpečnost všech účastníků rally je pro organizační tým prioritou číslo jedna! Pokud se tyto úseky osvědčí, mám v hlavě několik možných vylepšení, ovšem jejich realizace není možná bez součinnosti s městem a bez úprav některých částí, které dnes slouží jen pro pěší.“
Pokračování zítra. Info www.rallybohemia.cz
JL, 26.6.2008
RZ1 a RZ5 Vinec – Skalsko (17,10 km)
Boleslavská klasika nabízející téměř vše, co může soutěžní posádka na trati očekávat. Když zaprší, je postaráno o další dobrodružství. Ostatně, nejeden z aktivních, nebo nedávno aktivních špičkových jezdců, by mohl poutavě vyprávět více či méně hororové příběhy, které na úseku mezi viaduktem ve Vinci a vlakovým nádražím ve Skalsku zažil. Pro diváky je zkouška přitažlivá i množstvím přístupů k trati, takže na své si přijde milovník pomalejších průjezdů i ten, který preferuje úseky s projížděné vysokou rychlostí.
RZ2 a RZ6 Skramouš – Bezdědice (10,67 km)
„Původní Březovickou erzetu jsme museli upravit, protože již nevyhovovala současným trendům a posádky na ní dosahovaly vysokých jízdních průměrů, přesahujících 120 km/h. Vypustili jsme nejrychlejší pasáže v okolí Doubravice. Start bude na návsi v obci Skramouš a cíl za levou vracečkou na začátku Bezdědic. Věříme, že se nám touto úpravou podaří snížit rychlostní průměr do přijatelných mezí,“ vysvětlil důvod změny autor tratě Petr Pavlát.
RZ3 Sosnová (2,40 km)
V dobách dřívějších bývala Superspeciální rychlostní zkouška hojně navštíveným prologem, která program Rally Bohemia zahajovala. Soutěž samotná se pak díky tomu bohužel natahovala na tři dny. Na přání soutěžících, ale i diváků a v zájmu snížení jejich nákladů spojených s účastí na rallye, byla letos paralelní rychlostní zkouška na autodromu zařazena do harmonogramu první etapy. Samozřejmostí bude letos i bohatý doplňkový program, který spolu se zázemím nabízí dostatek zábavy na celé odpoledne a podvečer pro diváky i manažery a partnery soutěžících posádek a týmů.
RZ4 Mladá Boleslav (5,02 km)
„Po loňském prvním pokusu o rychlostní zkoušku v ulicích Mladé Boleslavi, jsme čelili připomínkám ze strany místních prodejců a obchodníků, kterým uzavření Staroměstského náměstí omezilo přístup jejich zákazníků. Slyšeli jsme i reakce chválící zařazení městské erzety, a proto jsme hledali řešení uspokojující obě strany. Nejprve jsme přesunuli start do večerních hodin páteční etapy a také jsme posunuli místo startu přímo před vjezd do Boleslavského hradu. Odpadla tedy i někdy kritizovaná dvojitá zatáčka na parkovišti. Diváky bych rád pozval do diváckého místa na parkovišti u Zimního stadionu a k odbočení na místní komunikaci k letišti v Neuberku,“ popsal změny Petr Pavlát a pootevřel výhled do budoucnosti: „V případě rychlostních zkoušek v okolí Mladé Boleslavi očekáváme reakce jezdců na to, zda odpovídají současnému trendu snižování rychlostních průměrů a zvyšování bezpečnosti. Následky havárií v rychlosti kolem 200 km/h jsou zcela jistě jiné, než v 90 km/h. Pokud bude reakce negativní, museli bychom je definitivně opustit. Bezpečnost všech účastníků rally je pro organizační tým prioritou číslo jedna! Pokud se tyto úseky osvědčí, mám v hlavě několik možných vylepšení, ovšem jejich realizace není možná bez součinnosti s městem a bez úprav některých částí, které dnes slouží jen pro pěší.“
Pokračování zítra. Info www.rallybohemia.cz
JL, 26.6.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












