Rally Bohemia 2008 - druhá etapa
Druhá etapa Rally Bohemia zavede účastníky tradičně severně od Mladé Boleslavi. Rychlostní zkoušky sobotní části proběhnou mezi Turnov, Železným Brodem, Tanvaldem a Jabloncem nad Nisou.
Zatímco úvodní etapa je situována přímo do Mladé Boleslavi, tak po nočním odpočinku, který soutěžní vozy stráví na letišti v Hoškovicích, vyrazí v sobotu posádky severním směrem. Čeká je téměř 160 km druhé etapy složené z osmi rychlostních zkoušek. Již běžný výpočet napovídá, že půjde o dlouhé a bezpochyby náročné měřené úseky, tak jak je v poslední době na Rally Bohemia zvykem. Nejradikálnější změnou je vypuštění zkoušky Nová Ves – Plavy s průjezdem Smržovky, což je daň za přesun servisního areálu do Hoškovic, která je ale vyvážena větší kompaktností soutěže a menšími přejezdy
RZ7 a RZ13 Sychrov – Malá Skála (27,80 km)
Jeden z klenotů Rally Bohemia. I proto byla zařazena na začátek druhé etapy a současně na závěr, kdy spolu s Navarovem bude tvořit finálovou dvojici měřených rychlostních testů o délce dosahující téměř 60 ostrých kilometrů. Letos se pojede téměř ve stejné podobě, jako v roce minulém. Mírné změny doznal pouze průjezd Hodkovicemi, ale o atraktivní zatáčku na kostkách náměstí diváci ani tak nepřijdou.
RZ8 a RZ11 Líšný – Dlouhý (7,46 km)
Nejkratší rychlostní zkouška loňského ročníku si svůj primát ponechala i letos. O její náročnosti bezpochyby hovoří nejnižší jízdní průměr ze všech klasických rychlostních zkoušek v minulém roce. Posádky si ani na tak krátké vložce v žádném případě nebudou mít příležitost vydechnout.
RZ9 a RZ12 Železný Brod – Splzov (13,60 km)
„Další varianta průjezdu známými lokalitami, jejichž variabilním pospojováním může vzniknout několik různých a přitom stejně náročných rychlostních zkoušek. Letos si jistě oddychnou někteří jezdci, jejichž auta v minulých ročnících předčasně skončila soutěž v rokli poblíž zrádného sjezdu ze Bzí do Splzova, který jsme vynechali,“ řekl Petr Pavlát, jeden z největších znalců většiny místních silnic a silniček.
RZ10 a RZ14 Železný Brod – Tanvald (30,70 km)
„Letos opět nejdelší zkouška a vrchol soutěže. Vyhověli jsme hlasům volajícím po zkrácení a hlavně vypuštění několika leteckých úseků a spojili jsme to nejkrásnější z Navarova a loňského Šumburku. Zachovali jsme i umístění na samém konci soutěže a držíme se tak zásady – nejlepší na konec. Tato zásada bude platit i pro posádky, protože náročnost, byť zkráceného Navarova, nikomu nedovolí žádné taktizování a bude se muset závodit až do posledních metrů tak, jak to na správných soutěžích má být,“ vysvětlil Petr Pavlát.
Časový harmonogram
Pátek 4. července
Sobota 5. července
JL, 27.6.2008
RZ7 a RZ13 Sychrov – Malá Skála (27,80 km)
Jeden z klenotů Rally Bohemia. I proto byla zařazena na začátek druhé etapy a současně na závěr, kdy spolu s Navarovem bude tvořit finálovou dvojici měřených rychlostních testů o délce dosahující téměř 60 ostrých kilometrů. Letos se pojede téměř ve stejné podobě, jako v roce minulém. Mírné změny doznal pouze průjezd Hodkovicemi, ale o atraktivní zatáčku na kostkách náměstí diváci ani tak nepřijdou.
RZ8 a RZ11 Líšný – Dlouhý (7,46 km)
Nejkratší rychlostní zkouška loňského ročníku si svůj primát ponechala i letos. O její náročnosti bezpochyby hovoří nejnižší jízdní průměr ze všech klasických rychlostních zkoušek v minulém roce. Posádky si ani na tak krátké vložce v žádném případě nebudou mít příležitost vydechnout.
RZ9 a RZ12 Železný Brod – Splzov (13,60 km)
„Další varianta průjezdu známými lokalitami, jejichž variabilním pospojováním může vzniknout několik různých a přitom stejně náročných rychlostních zkoušek. Letos si jistě oddychnou někteří jezdci, jejichž auta v minulých ročnících předčasně skončila soutěž v rokli poblíž zrádného sjezdu ze Bzí do Splzova, který jsme vynechali,“ řekl Petr Pavlát, jeden z největších znalců většiny místních silnic a silniček.
RZ10 a RZ14 Železný Brod – Tanvald (30,70 km)
„Letos opět nejdelší zkouška a vrchol soutěže. Vyhověli jsme hlasům volajícím po zkrácení a hlavně vypuštění několika leteckých úseků a spojili jsme to nejkrásnější z Navarova a loňského Šumburku. Zachovali jsme i umístění na samém konci soutěže a držíme se tak zásady – nejlepší na konec. Tato zásada bude platit i pro posádky, protože náročnost, byť zkráceného Navarova, nikomu nedovolí žádné taktizování a bude se muset závodit až do posledních metrů tak, jak to na správných soutěžích má být,“ vysvětlil Petr Pavlát.
Časový harmonogram
Pátek 4. července
| Start | Mladá Boleslav | 13.30 |
| RZ 1 | Vinec – Skalsko | 15.38 |
| RZ 2 | Skramouš – Bezdědice | 16.13 |
| RZ 3 | Sosnová | 17.15 |
| RZ 4 | Mladá Boleslav | 20.08 |
| RZ 5 | Vinec – Skalsko | 20.30 |
| RZ 6 | Skramouš – Bezdědice | 21.05 |
| Cíl | Hoškovice | 22.50 |
Sobota 5. července
| Start | Hoškovice | 8.00 |
| RZ 7 | Sychrov – M.Skála | 8.43 |
| RZ 8 | Líšný – Dlouhý | 9.24 |
| RZ 9 | Železný Brod – Splzov | 9.48 |
| RZ 10 | Železný Brod – Tanvald | 11.50 |
| RZ 11 | Líšný – Dlouhý | 13.01 |
| RZ 12 | Železný Brod – Splzov | 13.21 |
| RZ 13 | Sychrov – M.Skála | 15.07 |
| RZ 14 | Železný Brod – Tanvald | 15.58 |
| Cíl | Mladá Boleslav | 18.15 |
JL, 27.6.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












