Rally Azory - Hänninen ani Kopecký nevyhráli
Krásná podívaná po všechny tři soutěžní dny s vynikajícím průběhem pro obě posádky týmu Škoda Motorsport na posledních dvou sobotních erzetách kompletně přetočila pořadí. Prostě jak se říká, každý den není posvícení, a na každého jednou dojde.
V prvních třech zkouškách bojovali o vedení Magalhaes s Peugeoet 207 S2000 a Hänninen se Škodou Fabia S2000, ale po čtvrté využil domácí jezdec znalost tratě a usadil se na čele před Mikkelsenem s Fordem Fiesta S2000, Kopeckým a Hänninenem, v páté zkoušce se Kopecký dostal před Dána a po dvanácté zkoušce bylo pořadí Magalhaes, Hänninen, Kopecký, Mikkelsen, zatímco Brit Meeke s Peugeoet 207 S2000 sledoval jejich napínavý souboj z povzdálí. Po čtrnácté zkoušce byli na prvním místě Magalhaes a Hänninen, ale hned v následující se Fin dostal do vedení s náskokem 21 sekund.
Poté však nastalo nevídané drama. Vedoucí Hänninen v předposlední erzetě prorazil pravou přední pneumatiku, propadl se v pořadí na čtvrté místo, což však v tu chvíli katapultovalo Kopeckého na vedoucí pozici. Ten ale tři kilometry před cílem celé rally vyjel z trati a ze soutěže odstoupil. Hänninen tak obsadil třetí pozici, ale i tak si upevnil si i třetím místem vedení v šampionátu IRC.
Juho Hänninen: „Soutěž pro mě nezačala nejlépe, pak jsem se však postupně zlepšoval a věřil ve vítězství. Smolná chvíle na začátku předposlední erzety v podobě proražené gumy bohužel patří k závodění, jsem samozřejmě zklamaný, že jsme takto ztratili první místo. Když jsem viděl na poslední erzetě Honzu mimo trať, říkal jsem si, že to snad není možné. “
Jan Kopecký: „Situaci nám zkomplikoval před námi jedoucí Mikkelsen, který měl technický problém a když jsme jej dojížděli, prášilo se od jeho vozu tak, že nebylo téměř nic vidět. To nám zkomplikovalo situaci a já trochu znervózněl.“
JL, 19.7.2010
Poté však nastalo nevídané drama. Vedoucí Hänninen v předposlední erzetě prorazil pravou přední pneumatiku, propadl se v pořadí na čtvrté místo, což však v tu chvíli katapultovalo Kopeckého na vedoucí pozici. Ten ale tři kilometry před cílem celé rally vyjel z trati a ze soutěže odstoupil. Hänninen tak obsadil třetí pozici, ale i tak si upevnil si i třetím místem vedení v šampionátu IRC.
Juho Hänninen: „Soutěž pro mě nezačala nejlépe, pak jsem se však postupně zlepšoval a věřil ve vítězství. Smolná chvíle na začátku předposlední erzety v podobě proražené gumy bohužel patří k závodění, jsem samozřejmě zklamaný, že jsme takto ztratili první místo. Když jsem viděl na poslední erzetě Honzu mimo trať, říkal jsem si, že to snad není možné. “
Jan Kopecký: „Situaci nám zkomplikoval před námi jedoucí Mikkelsen, který měl technický problém a když jsme jej dojížděli, prášilo se od jeho vozu tak, že nebylo téměř nic vidět. To nám zkomplikovalo situaci a já trochu znervózněl.“
| 1.Magalhăes B. – Magalhăes C. | Peugeot 207 S2000 | 4 02:34:00.4 |
| 2.Meeke – Nagle | Peugeot 207 S2000 | +01:00.1 |
| 3.Hänninen – Markkula | Škoda Fabia S2000 | +:01:20.7 |
| 4.Mikkelsen – Floene | Ford Fiesta S2000 | +04:45.6 |
| 5.Moura – Eiró | Mitsubishi Lancer Evo IX | +05:22.0 |
JL, 19.7.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












