Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Rajd Polski - první Kuzaj, Basso až čtvrtý

Třetí podnik evropského šampionátu Rajd Polski, mimochodem jedné z nejstarším soutěží na našem kontinentě, se letos odehrával převážně na šotolinových cestách v kraji Mazurských jezer. Nevyhrál ani Solowow ani Basso, ale nakonec Leszek Kuzaj.

 

Kuzaj - Szcepaniak

Kuzaj - Szcepaniak

Svedlund - Nillson

Svedlund - Nillson

Solowow - Baran

Solowow - Baran

Basso - Dotta

Basso - Dotta

Kris Meeke

Kris Meeke

Hned od začátku se na čele usadila pětice jezdců, která se nejčastěji objevovala ve výsledcích rychlostních zkoušek. Vedle domácího tria - Solowow, Dytko (oba Mitsubishi Lancer) a Kuzaje (Subaru Impreza) to byl ještě Švéd Svedlund (Subaru Impreza) a vedoucí muž průběžné klasifikace Ital Basso s továrním Fiatem Punto S2000.

První  zkoušku vyhrál Solowow,  ve druhé prohrál jen se Svedlundem a v třetí byl opět nejrychlejší, tak se dostal do vedení. Zbývající tři zkoušky první etapy si rozdělili Švéd a dvakrát Kuzaj, který se tak k vedoucímu Solowowovi přiblížil na pouhé 6,9 sekundy. Třetí Svedlund, který byl jako správný Seveřan na šotolině jako doma, ztrácel 18 sekund. Ital Basso překvapivě zaostával už takřka o minutu a bylo vidět, že prašného cesty jeho Fiatu, byť patří do skupiny A a má pohon 4x4, příliš nesvědčí.

Druhou etapu začal opět nejlépe Solowow, který nechtěl nic ponechat náhodě a zvýšil náskok na Kuzaje na 20 sekund. Naopak Basso prorazil pneumatiku, čímž ztratil takřka dvě minuty a byl z boje o stupně vítězů vyřazen. Ale nebyl sám. Dosud vedoucí Solowow přehnal hned v následující zkoušce svoji dravost, havaroval, poškodil levou stranu svého Lanceru a ztratil půl druhé minuty. A bylo rozhodnuto. Příležitosti se chytl Kuzaj a kromě jedné (Solowow) vyhrál další čtyři zkoušky a s přehledem zvítězil. Polský podnikatel Solowow ač se snažil sebevíc, tak musel druhé místo přenechat Svedlundovi. Z dalších známých tváří skončil Kuchar se Subaru Impreza sedmý a u nás dobře známý Fryc s Fiatem Punto 1600 na 12. místě. Celkovou desátou příčku vybojoval Kris Meeke, účastník juniorského světového šampionátu, který přijel do Polska odzkoušet nový Citroën C2 R2 s výkonem 185 k a pětistupňovou sekvenční převodovkou. Polská soutěž posloužila Citroënu k otestování nového soutěžního vozu, postaveného podle předpisů pro rok 2008.

 

1. Kuzaj - Szcepaniak

Subaru Impreza

2:15.23,6

2. Svedlund - Nillson

Subaru Impreza

+0.51,5

3. Solowow - Baran

Mitsubishi Lancer

+1.25,6

4. Basso - Dotta

Fiat Punto S2000

+2.49,1

5. Dytko - Dytko

Mitsubishi Lancer

+4.13,6

 

Aleš Hodouš, 12.6.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar