Race Touareg startuje na Baja 500
Po čtyřměsíční pauze opět vyráží do bojů soutěžní vozy VW Race Touareg, a to hned na dvou frontách. V Portugalsku bojují o body do Světového poháru Carlos Sainz a Carlos Souza, v Severní Americe pak Mark Miller a Giniel de Villiers.
Zatímco v Rallye Transiberico obhajují Race Touaregy loňské vítězství de Villierse, závod Baja 500, který je „menší sestrou“ už čtyřicet let pořádané Baja 1000, je pro VW velkou neznámou. I když počátky Baja 1000 byly velice úzce spojeny s první generací vozů buggy s technikou VW.
„Soutěž je ideální příležitostí demonstrovat schopnosti technologie VW TDI před značným publikem. Také pořadatelé americké offroadové série SCORE měli velký zájem, aby zde tovární Touaregy startovaly. Jde nám o to, abychom pro nás v neznámém terénu podali dobrý výkon“, říká Kris Nissen, šéf sportovního oddělení VW Motorsport.
Mark Miller má na Baja 500 za sebou už deset startů na motocykly i s těžkým truckem (americké velké pikapy). Ale na první účast s Touaregem se pětinásobný vítěz této soutěže nesmírně těší. „Americké trucky budou díky svému výkonu a většímu zdvihu pružin určitě na rychlých a rovných pistách ve výhodě, ale dobrý podvozek kompaktního a ovladatelnějšího Touaregu určitě předvede své kvality v technických partiích. Očekávám napínavou rallye, „říká Miller.
Na 800 km dlouhé soutěži v severním Mexiku platí poměrně volné předpisy. „Například jeden z týmu může soutěžní vozidlo doprovázet ve vrtulníku a podávat jezdci důležité informace. Velké trucky ani buggy nemají zpětná zrcátka, a nejsou ani vybaveny systémem Sentil, aby mohly upozornit pomalejší vozidlo před sebou. Proto jezdci jednoduše zaklepou, tedy lehce najedou na pomalejší vozidlo, aby mu jeho řidič umožnil předjetí. S poměrně plochým Touaregem to nebude jednoduché, protože spíš zajedeme pod vysoký truck, než bychom na něj zaťukali“, vysvětluje Miller.
Pro jeho spolujezdce Raplha Pitchforda i druhou posádku de Villiers a von Zitzewitz půjde o vůbec první start v severoamerickém závodě. „Baja 500 je vlastně dlouhý offroadový sprint. Tvrdé cesty plně děr budou určitě extrémně namáhavé pro lidi i materiál. Měly by údajně vypadat jako dakarské úseky v severním Maroku. Zkušenosti jsou na této rallye k nezaplacení, protože některé úseky se často opakují. Nevíme co nás čeká, ale rádi bychom dojeli do 5. místa. Víc ani nemůžeme proti americkým specialistům očekávat. Oproti Dakaru si tady můžeme trať předem projet, čehož využijeme, abychom si připravili rozpis jako při klasických rallye. Díky našemu pětiválcovému turbodieselu nemusíme na rozdíl od trucků během rallye tankovat. Chtěli bychom celou vzdálenost ujet na jednu nádrž“, vysvětluje Giniel de Villiers.
Ve startovním poli 450 automobilů včetně kompletní americké offroadové elity, se objeví také buggy s osmiválcem o výkonu 700 k s níž pojedou soutěžní jezdci Armin Schwarz a Mattias Kahle, kteří několik let startovali s vozy Škoda.
Jindřich Lasík, 1.6.2006
„Soutěž je ideální příležitostí demonstrovat schopnosti technologie VW TDI před značným publikem. Také pořadatelé americké offroadové série SCORE měli velký zájem, aby zde tovární Touaregy startovaly. Jde nám o to, abychom pro nás v neznámém terénu podali dobrý výkon“, říká Kris Nissen, šéf sportovního oddělení VW Motorsport.
Mark Miller má na Baja 500 za sebou už deset startů na motocykly i s těžkým truckem (americké velké pikapy). Ale na první účast s Touaregem se pětinásobný vítěz této soutěže nesmírně těší. „Americké trucky budou díky svému výkonu a většímu zdvihu pružin určitě na rychlých a rovných pistách ve výhodě, ale dobrý podvozek kompaktního a ovladatelnějšího Touaregu určitě předvede své kvality v technických partiích. Očekávám napínavou rallye, „říká Miller.
Na 800 km dlouhé soutěži v severním Mexiku platí poměrně volné předpisy. „Například jeden z týmu může soutěžní vozidlo doprovázet ve vrtulníku a podávat jezdci důležité informace. Velké trucky ani buggy nemají zpětná zrcátka, a nejsou ani vybaveny systémem Sentil, aby mohly upozornit pomalejší vozidlo před sebou. Proto jezdci jednoduše zaklepou, tedy lehce najedou na pomalejší vozidlo, aby mu jeho řidič umožnil předjetí. S poměrně plochým Touaregem to nebude jednoduché, protože spíš zajedeme pod vysoký truck, než bychom na něj zaťukali“, vysvětluje Miller.
Pro jeho spolujezdce Raplha Pitchforda i druhou posádku de Villiers a von Zitzewitz půjde o vůbec první start v severoamerickém závodě. „Baja 500 je vlastně dlouhý offroadový sprint. Tvrdé cesty plně děr budou určitě extrémně namáhavé pro lidi i materiál. Měly by údajně vypadat jako dakarské úseky v severním Maroku. Zkušenosti jsou na této rallye k nezaplacení, protože některé úseky se často opakují. Nevíme co nás čeká, ale rádi bychom dojeli do 5. místa. Víc ani nemůžeme proti americkým specialistům očekávat. Oproti Dakaru si tady můžeme trať předem projet, čehož využijeme, abychom si připravili rozpis jako při klasických rallye. Díky našemu pětiválcovému turbodieselu nemusíme na rozdíl od trucků během rallye tankovat. Chtěli bychom celou vzdálenost ujet na jednu nádrž“, vysvětluje Giniel de Villiers.
Ve startovním poli 450 automobilů včetně kompletní americké offroadové elity, se objeví také buggy s osmiválcem o výkonu 700 k s níž pojedou soutěžní jezdci Armin Schwarz a Mattias Kahle, kteří několik let startovali s vozy Škoda.
Jindřich Lasík, 1.6.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout