Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

První rallycross pro Larssona s Fabií

Prvními dvěma závody v Portugalsku a ve Francii začal desetidílný evropský šampionát v rallycrossu, který zakončí koncem září finálový závod v Sosnové. Úvodní podniky přinesly nejen vyrovnané souboje, ale také úspěch českým barvám.

Hunsbedt, Larsson, Jernberg

Hunsbedt, Larsson, Jernberg

Hunsbedt, Jernberg

Hunsbedt, Jernberg

Hunsbedt, Jernberg

Hunsbedt, Jernberg

Larsson

Larsson

Hansen

Hansen

Eriksson

Eriksson

Isachsen

Isachsen

Hunsbedt

Hunsbedt

Třináctinásobný šampion Kenneth Hansen a vicemistr 2006 si postavil přes zimu nový Citroën C4, zatímco loňský prodal Rustanu Minnikhanovi, ministerskému předsedovi autonomní republiky Tatarstan. Také Ford Focus Michaela Jernberga putoval na východ, k Ayratu Shaymievi, který je pro změnu synem prezidenta. Jak je vidět, tato republika je automobilovému sportu, zvláště pak autokrosu a nyní i rallycrossu, doslova zaslíbená.
Na sezonu si rovněž skvěle připravil Ford Fiesta ST 4x4 Andreas Eriksson, jenž už vloni při premiéře velice rychlé Fiesty ST vystrkoval drápky. Ten se také postaral o největší překvapení už v kvalifikaci prvního závodu. První jízdu vyhrál před Isachsenem a Larssonem, ve zbývajících dvou skončil vždy druhý, jednou za Hansenem, podruhé za Larssonem. Jenže ve finále se mu už tolik nedařilo a po problémech byl klasifikován sice jako pátý, ale potvrdil, že se s ním musí na přední příčky počítat. Vítězství si v úvodním závodě vybojoval úřadující šampion Lars Larsson se Škodou Fabia 4x4 před Ludvigem Hunsbedtem, jenž se na rallycrossové tratě vrátil se špičkovým Volvem S40 4x4, třetí skončil Kenneth Hansen.
Ještě vyrovnanější se ukázala první divize o týden později ve Francii, kde se o prvenství v rozjížďkách postarali hned tři jezdci a to Hansen (2.Pailler, 3. Eriksoon), Jernberg (2. Anne, 3. Hansen) a Isachsen (2. Jernberg, 3. Eriksson). Tyto výsledky vynesly do první řady Jernberga a Hansena, do druhé Erikssona a Isachsena. Takže opět jasná převaha seveřanů. Zatímco Larsson a Hunsbedt skončili své účinkování ve finále B po vzájemné kolizi, šest nejlepších doplnil Per Eklund se Saabem 9-3ASS. Ve finále nenechal Michael Jernberg nikoho na pochybách, že stále patří k absolutní špičce, když porazil dvojici jezdců s Citroëny C4, řízené Hansenem a domácím jezdcem Anne. Právě Francouz už vloni prohlašoval, že letos chce startovat v celém evropském šampionátu, a tak se nechme překvapit. Určitě by jeho starty byly oživením. Ve Francii se poprvé objevil Pavel Koutný, ovšem nikoliv s Fabií, ale vrátil se k osvědčenému Focusu (12. místo). Naopak s Fabií se poprvé představil Fin Janni Paasonen, ale s 18. a 17. časem příliš neoslnil.

Portugalsko-Francie-
1.LarssonŠkoda Fabia 4x41.JernbergFord Focus 4x4
2.HunsbedtVolvo S40 4x42.HansenCitroën C4 4x4
3.HansenCitroën C4 4x43.AnneCitroën C4 4x4
4.EklundSaab 9-3ASS4.EklundSaab9-3 ASS
5.ErikssonFord Fiesta 4x45.IsachsenFord Focus 4x4
6.IsachsenFord Focus 4x46.ErikssonFord Fiesta ST 4x4


Průběžné pořadí D1: 1. Hansen (32), 2. Jernberg (30), 3. Larsson (28), 43. Eklund (26), 5. Hunsbedt (24)

V dalších dvou divizích si naši jezdci vedli velice dobře a přivezli celkem čtyři věnce. V divizi 1A vyhrál v Portugalsku Zdeněk Čermák se Škodou Fabia, který byl také nejrychlejší v obou kvalifikačních jízdách, takže do třetí již ani nenastoupil. Jeho největší soupeř Belgičan Michael De Keersmaecker dojel s Opelem Corsa druhý a body si za pěkné čtvrté místo připsal ještě Pavel Vimmer. Ve Francii však Belgičan oplatil našemu jezdci porážku i s úroky, když Čermák skončil až šestý. Také vloni vstoupil De Kersmaecker do sezony takřka stejným způsobem, ale pak se vytratil. A tak uvidíme, zda letos pojede všech deset závodů. Pro zkvalitnění této divize by to bylo určitě dobře. Dost jistá se zdá být účast Oliviera Bossarda, jenž v obou závodech obsadil třetí místo. Ve Francii začal sezonu také Jaroslav Kalný, který s Peugeotem 206 vybojoval stříbro, jeho dcera Michaela byla třináctá, jedno místo za Bílkem s Fabií

Portugalsko-Francie-
1.ČermákŠkoda Fabia1.De KeersmaeckerOpel Corsa
2.De KeersmaeckerOpel Corsa2.KalnýPeugeot 206
3.BossardCitroën Saxo3.BossardCitroën Saxo
4.VimmerPeugeot 2064.PetrakovitsSEAT Ibiza
5.VingerhoetsPeugeot 2065.GustafssonPeugeot 206
6.LeganovVW Polo Gti6.ČermákŠkoda Fabia


Průběžné pořadí D 1A: 1. De Keersmaecker (37), 2. Čermák (31), 3. Bossard (30), 4. Vimmer (21), 5. Vingerhoets (19)

V druhé divizi sériových vozů do 2 litrů se zatím nejvíce daří Tomáši Kotkovi s Hondou Civic R-Type, který první závod vyhrál, v druhém skončil těsně druhý za domácím jezdcem Tertraisem se stejným automobilem. Těmito dvěma výsledky se také dostal do čela průběžné klasifikace. Vstup do sezony se zatím moc nezdařil obhájci titulu Romanu Častoralovi, jenž s Opelem Astra nasbíral body jen za 5. resp. 4.místo.

Portugalsko-Francie-
1.KotekHonda Civic R1.TertraiHonda Civic R
2.BarrosOpel Astra2.KotekHonda Civic R
3.PadgurskisRenault Clio3.QuinceHonda Civic R
4.KozakRenault Clio4.ČastoralOpel Astra
5.ČastoralOpel Astra5.DebinHonda Civix
6.HallmanRenault Clio6.PadgurskisRenault Clio


Průběžné pořadí D2: 1. Kotek (37), 2. Padgurskis (26), 3. Častoral (25), 4. Tertrais (20), 5. Barros (17)

Mistrovství Evropy pokračuje dvojzávodem v Maďarsku (2.6.) a v rakouském Greinbachu o týden později.

Jindřich Lasík, 15.5.2007
Foto: www.erc24.com

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar