Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

První evropský autokros v Bausce vyhrál Tafani

Úvodním závodem v lotyšské Bausce začalo o vkendu Mistrovství Evropy v autokrosu. I když start řady závodníků komplikovala opatření týkající se covidu, nakonec se sešla solidní konkurence. Českým jezdcům se vedlo střídavě.

V kategorii Touring autocross se premiéra nevydařila Petru Šimurdovi. Po výborném čase v tréninku, došlo již v první jízdě k závadě na motoru fabie a vůz tým Václava Fejfara odvezl do domovské dílny k opravě, aby Šimurda mohl odstartovat do druhého závodu v Litvě. Body si připsali Pavel Vávra na čtvrté a Lukáš Červený za páté místo. Vyhrál matador Pleskovas, druhý Ošs, třetí Ouva.


Na skvělý úspěch dosáhli čeští zástupci v Junior Buggy, když vyhrál Ondřej Medlík a hned za ním dojel Daniel Pytloun a třetí Jaspers.

V Buggy 1600 se do finále probojoval pouze Jakub Novotný a obsadil v něm pátou pozici. 1.Pähler, 2.maxian, 3.Schanen.

V Super Buggy dojel na stříbrné příčce a za šestým Petrem Nikodémem skončil šestasedmdesátiletý Jaroslav Hošek! Skvělý výkon. 1.Tafani, 2.Kubíček, 3.Boks, 4.mercier, 5.Grencis.

„Odvážíme si překrásné 2. místo a porci 30 bodů. Od začátku závodu jsem si musel hodně zvykat na nové pneumatiky Cooper. Popsal bych to dvěma slovy – nejistota a nepředvídatelnost chování auta do posledního momentu každé zatáčky. Postupně jsme se zrychlovali a v rozjížďkách jsme dokázali vybojovat dvě 2. místa a jedno 1. V semifinále začal ten pravý souboj o postup do finále! Štěstí stálo na naší straně a ze 4. místa po startu jsem se nakonec těsně před cílem probojoval až na 2. pozici! Do finále jsem šel z první lajny s Flo Tafanim a Péťou Nikodémem. Startoval jsem z venkovní pozice, ale povedlo se mi perfektně odstartovat a v první zatáčce jsem se probojoval na 2. pozici za Tafaniho! Snažil jsem se jet hlavou, na 1. místo jsem úplně neútočil a spíš jsem si hlídal, abych neudělal zbytečnou chybu, jelikož trať už byla hodně rozbitá a případné přetočení o díru by nás stalo pozici a důležité body do šampionátu. Pod šachovnicovou vlajkou jsem nakonec projel DRUHÝ, za což jsme moc spokojeni. V Bausce zůstáváme, zítra budeme servisovat auto, vyřešíme věci, které nás tu potrápili a připravíme ho na další závod mistrovství Evropy, které se jede už příští týden v litevském Vilkyčiai,“ řekl po závodě Jakub Kubíček.

V Evropě následuje druhý závod v litevském městečku Vilkyciai, ale hned poté se zejména domácí jezdci sejdou ve Štikovské rokli u Nové Paky (9. - 11. července).


Na závodišti i v okolí finišují přípravy závodu, před vytištěním je i program, který je opět formou skládanky a nebude v něm chybět seznam přihlášených jezdců, fotografie nebo časový harmonogram. Daleko obsáhlejší program čeká na příznivce motorismu při Mistrovství Evropy, na němž se už také pracuje.

Na závodišti ve Štikovské rokli vrcholí přípravy trati i zázemí mistrovského závodu a počet přihlášených už překročil v deseti kategoriích hranici sto dvaceti jezdců. A z českých favoritů na přední umístění nechybí prakticky nikdo, naopak jim bude konkurovat i několik jezdců ze zahraničí.

Dvacítka jezdců se přihlásila v kategorii Kartcross, ale ani většina dalších divizí „netrpí“ nedostatkem přihlášených - v D2 je třináct, stejně jako v Super Buggy, patnáct v Junior Buggy a v Buggy 1600 dokonce šestnáct zájemců o start.
Ve třech kategoriích Racer buggy zaslalo přihlášky pětadvacet autokrosových nadějí.

Ale i v obou kategoriích Touring Autocross lze očekávat vyrovnané a zajímavé souboje. Ti příznivci, kteří budou chtít sledovat dění ve Štikovské rokli od úplného začátku, si budou muset přivstat, neboť tréninkové jízdy začnou v sobotu již od osmi hodin.

Pavel Vydra + JL


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar