Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Prokop s Tománkem šestí v Mexiku

Ani posádce Martin Prokop a Jan Tománek se nevyhnuly všemožné potíže při Rally Mexiko, nicméně večer po dvou náročných pátečních sekcích mohla být spokojena se sedmým místem a s odstupem necelé jedné vteřiny na kilometr od Ogiera.

Martin Prokop popisuje nejdramatičtější okamžiky páteční etapy Rally Mexico: „Už vstup do soutěže byl pro nás pořádně stresující, když se nám ráno v uzavřeném parkovišti nepodařilo nastartovat auto a museli jsme jej dotlačit do servisu, kde došlo k výměně vadného startéru. Vše se naštěstí stihlo včas opravit a my se mohli vydat vstříc dobrodružství. Hned na druhé dopolední rychlostce jsme se dostali do pořádné krizovky, během které se utrhla zadní lyžina, tedy kryt zadního diferenciálu, což vedlo k postupnému poškozování těchto míst během následujících asi padesáti ostrých kilometrů. Přesto jsme zajížděli slušné časy a na dopolední speciálce v ulicích Leónu byli dokonce jen těsně druzí. V poledním servisu odvedli naši kluci s pomocí mechaniků z M-Sportu výbornou práci a s vyléčenou Fionou jsme se mohli pustit do odpolední sekce, která již proběhla bez problémů a přidali jsme další pěkné třetí místo z poslední erzety pátečního programu. „

V sobotu se Martin Prokop a Jan Tománek posunuli na šestou příčku, když pokračovali ve výborném výkonu. V tu dobu byla mimo hru už řada jezdců, mezi nimi Kubica, Tanäk, Neuville, Meeke apod.

V cíli závodu se rozpovídal Martin Prokop: „V sobotu ráno jsme začali s ohromnou chutí a v parádním tempu, byli jsme jen malý kousek od továrních posádek a užívali si každý metr erzety. Troufnu si říct, že to byly moje nejlepší okamžiky a nejlepší výkon za volantem soutěžního vozu. I přes tuto eufourii a výborný průběh dopolední sekce jsem během odpoledne trochu zvolnil, protože mi bylo jasné, že ani kdybych se přetrhl, dále se již posunout nedokážu. Také nebylo na škodu pošetření techniky, protože auto tady dostávalo extrémně zabrat. Dobré na celém dni bylo, že kombinací naší výborné jízdy a výpadku Latvaly jsme se dokázali posunout na šesté místo. V neděli jsem jel hlavou a zvolil jízdu na jistotu. Fandové chtěli asi vidět krvavý boj o páté místo, ale to již nebylo za dané situace reálné. Dokonce jsme si zažili horké chvilky, když jsme pár stovek metrů před cílem předposlední erzety trefili předchozím autem vyvalený kámen a prasklý ráfek zaseknutý o brzdič nám zablokoval pravé přední kolo. Neřiditelné auto vypadlo ve velké rychlosti z trati mezi velké kameny a já už si říkal, kolik kol jsme asi urazili a loučil se s celou soutěží. Asi při nás stáli všichni mexičtí svatí, protože auto výrazněji poškozené a my se dokázali sami vycukat zpět na trať. Po výměně kola jsme mohli pokračovat do poslední erzety. Na cílovou rampu jsme dovlekli Fionu pěkně zřízenou a podobně zničení mají právo být i naši mechanici, kterým patří veliký díky za odvedenou práci. Podobně náročné servisy a dramatickou výměnu tolika součástí určitě nepamatují. Děkuji také všem fanouškům, komplexní „team spirit“ byl během Rally Mexico prostě dokonalý.“

Také manažer Quirin Müller nešetří superlativy: „Špičkový výkon, výborná rally a hodnotné body do tabulky. Nepamatuji jinou soutěž, při které by auto tak trpělo. V pátek jsme ztratili půlku krytu podvozku i s rezervou, poničena byla zadní náprava. Během soboty se musela měnit převodovka a další a další součásti. Minulé Mexiko nám sice přineslo pátou příčku, ovšem letos je naše ztráta na kilometr výrazně nižší a to při stejně šíleném tempu na špici, což svědčí o Martinově zlepšení a výborně nastartované sezoně.“


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar