Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Prokop s Chytkou pátí na Dakaru - den po dni

Martin Prokop s Viktorem Chytkou v barvách Orlen Jipocar Teamu vybojovali s Fordem Raptor fantastické páté místo v Rally Dakar. Ve dvanácti etapách na ně a dalších sedmdesát automobilů v nejvyšší kategorii Ultimate čekalo přes 4 700 měřených kilometrů. Vylepšili tak dvě šestá místa z let 2019 a 2023.

Hned na úvod si připsali slibné umístění, když 27 kilometrů dlouhý úsek prologu zvládli v devátém čase. Ten se letos sice nezapočítává do celkového pořadí, ukázal však schopnosti zkušené české posádky a jejího inovovaného vozu, který je již letos vybaven přeplňovaným agregátem. Toto deváté místo však znamená velkou výzvu do sobotní první etapy, když budou startovat jako druhé auto ze všech účastníků a otevírat tak všem trasu celé etapy.

„Prolog byl od začátku pořádný nářez, žádná procházka v parku! Měkký písek a náročná navigace v kaňonech, spousta odboček a nepřehledných míst, takže správný závodní mód. Snažili jsme se ze všech sil a Shrek taky tahal jako blázen, takže myslím, že čas nebude nejhorší. Byl tam jeden velký navigační špek, kde si první auta vylámala zuby, ale naštěstí jsme ho odhalili správně a dojeli do daného bodu bez problému. Deváté místo pro nás ovšem znamená druhé místo zítra ráno na trati, takže budeme otevírat pro auta celý závod, čímž asi malinko ztratíme, ale zase lepší, než se motat v prachu kolem třicátého místa.

Navigátor Viktor Chytka dodává:„Nebyl to navigačně jednoduchý prolog, ale zvládli jsme to dobře. V roadbooku bylo mnoho informací rychle po sobě a nebylo složitě nějakou chybu udělat a zamotat se. Málo viditelnou odbočku z cest i jeden skrytý bod jsme díky naší souhře v kabině vzali opravdu dobře.“


První ostrá etapa

Organizátor Dakaru sliboval drsný a náročný závod hned od samého začátku a první etapu pojmenoval jako „sopečná panika (volcanic panic)“. Nelhal. Drsný vstup do soutěže tak okusila i posádka Martin Prokop s Viktorem Chytkou, když po dvou defektech a bez dalších rezervních kol dojela v extrémně kamenitou a náročnou etapu na 35. místě. To jim také prozatím náleží v celkové klasifikaci soutěže. Na 414 měřených kilometrech dnes strávili téměř pět a půl hodiny.

Martin Prokop:„Byl to šílený mazec, a jestli takové etapy budou všechny, tak vážně nevím. Turbo motor mi byl dnes úplně k ničemu, protože to rozhodně nebylo o rychlosti, ale brutálním terénu s kameny. Bohužel jsme na prvních sto kilometrech udělali dva defekty. Jeden v plné rychlosti na šestý rychlostní stupeň, když už se nešlo vyhnout kamenu a prořízli jsme gumu z boku. Krátce potom jsme trefili nějaký velký kámen na spodek auta a utržený kus podvozku prořízl gumu. To nejhorší nás bohužel ještě čekalo a zbývajících 300 kilometrů do cíle jsme museli jet opravdu pomalu a opatrně mezi miliardou kamenů, kde se jelo na jedničku na dvojku maximálně třicetikilometrovou rychlostí. Bez další rezervy jsme se už museli nechat předjíždět a vzdát se ambicí na rychlou jízdu a lepší výsledek. Ztratili jsme tam mnoho času, ale také jsme tam mohli ztratit celý závod, protože další defekt by znamenal úplný konec. Museli jsme to obětovat a dovézt auto do cíle. Pořadatelé to letos vzali opravdu zhurta.

Průběžné pořadí

1.G. de Mevius / X. Panseri – Overdrive Racing 4:35:59
2.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport +00:01:44
3.G. de Villiers / D. Murphy – Toyota Gazoo Racing+00:09:18
35.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +00:49:17


2.etapa

Po sobotním kamenitém masakru a drsném úvodu letošního Dakaru se ve druhé etapě posádce i přes nevýhodnou startovní pozici uprostřed závodního pole zadařilo. Martin Prokop s Viktorem Chytkou dokončili 463 měřených kilometrů jako desátí nejrychlejší a v celkovém pořadí si polepšili o deset příček na pětadvacáté místo. O poznání radostněji také celý průběh druhé etapy komentoval pilot Fordu Raptor RS Crosscountry Martin Prokop:

„Dnes to byl mnohem lepší den. Charakter trati byl jiný než včerejší kameny, ráno se začínalo na písku a v dunách, kde jsme chtěli dohnat co nejvíce aut před námi. Jednou auto jsme předjeli, ale pak jsme se dostali do vláčku francouzských bugyn a za nimi jsme se trápili 160 kilometrů. Naštěstí jsme je s pomocí skvělé navigace Viktora dokázali přelstít díky lépe trefeným navigačním bodům. Potom jsme jeli dlouho sami a užívali si nádhernou jízdu a skvělé fungování auta. Nicméně posledních 60 kilometrů do cíle jsme se zase dostali za pomalejší auto, které nereagovalo na sentinel. Nějaké místo v dnešní klasifikaci jsme tam ztratili, ale i desáté místo v etapě je super a jsem rád, že jsme si spravili chuť. Bylo to krásné svezení, které nás moc bavilo a bylo to něco zcela jiného, než v sobotu. Je vidět, že když neuděláme nějakou blbost s defekty jako v první etapě, tak je to skvělé.“

Viktor Chytka k předjíždění pomalejších soupeřů dodává: „V prachu se nedá moc předjíždět, protože tam jedou všichni stejně rychle, respektive pomalu. Nikdo nás sám od sebe nepustí a nemá cenu jet mimo vyznačenou stopu, pokud je upozornění na příčné nerovnosti mimo hlavní trasu. Občas to někdo zkusí, ale potom stojí nebo se tam válí, takže do takového rizika nechodíme.“

Průběžné pořadí
1.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport 8:49:38
2.Y. Al Rajhi / T. Gottschalk – Overdrive Racing +00:01:51
3.S. Loeb / F. Lurquin – Bahrain Raid Extreme +00:04:17
25.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +00:49:29



3.etapa

Martin Prokop s Viktorem Chytkou dokončili etapu po výborném výkonu jen těsně za nejlepší desítkou na jedenácté příčce a v celkovém pořadí se opět posunuli na jednadvacáté místo. Ihned na konci měřeného úseku mohli týmoví mechanici pracovat dvě hodiny na autě a následně se přesunula společně s ostatními závodníky do odloučeného bivaku v Al Salamiya, odkud se v úterní etapě budou vracet za svými týmy do Al-Hofuf.

Martin Prokop: „Dneska to bylo zase drsné, a proto jsme na začátku zvolili vlažné tempo. Začalo to na brutálních kamenech a nechtěl jsem opakovat podobné problémy jako v první etapě. Jeli jsme hodně volně, ale myslím, že se to vyplatilo, i když nás třeba jedno auto startující za námi předjelo. Jediný velký zásek jsme měli v dunách, které byly extrémně měkké jako peřina a tři výjezdy jsme vůbec nezvládli pokořit. S větším tlakem v gumách kvůli kamenitým úsekům to bylo velice obtížné. Trápil jsem se jako ve svých dakarských začátcích, takže jsem musel couvat, otáčet se a všemožně duny objíždět, takže tam jsme ztratili hodně času. Prostě další etapa a další nářez včetně těžké navigace a náročného terénu pro auto, které dostalo opět zabrat. Jsem rád, že to frčí dál a posouváme se celkovým pořadím nahoru“

Průběžné pořadí
1.Y. Al Rajhi / T. Gottschalk – Overdrive Racing 13:07:29
2.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport +00:00:29
3.M. Ekström / E. Bergkvist - Team Audi Sport +00:01:26
21.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +01:01:24

4.etapa

Po chladné noci ve stanech v odloučení od svých týmů se závodníci vydali zdolávat 631 kilometrů dlouhou čtvrtou etapu Dakaru směr Al Hofuf. Zde na ně již čekalo obvyklé týmové a servisní zázemí. Z úterní porce kilometrů bylo 299 měřených a posádka si po skvělém výkonu opět polepšila v celkovém pořadí. Denní porci dokončili jako desátí nejrychlejší a aktuálně figurují na třináctém místě celkově!

Martin Prokop:„Dnešní etapa měla zase úplně jiný charakter a zatím byla každá odjetá etapa úplně jiná. Byla velmi svižná, ale nebylo to jednoduché na navigaci. Navigovalo se tam hodně a ve vysoké rychlosti, neustále se měnily kurzy a pro Viktora to bylo opravdu náročné. Vše ale fungovalo skvěle, Viktor měl dobrý den a vše se nám až na jednu chybu dařilo. Vzal jsem omylem jiný kurs a než mě Viktor přinutil se vrátit, tak jsme tam něco ztratili. Byl to celkově super den, výborně jsme se svezli a auto fungovalo zcela bez problémů. Nebyla to vyloženě odpočinková etapa, ale s výborně fungujícím autem a navigátorem to byla prostě zábava. Do cíle bylo asi třicet posledních kilometrů v krásných dunách a tam jsme si tu jízdu také užili. Organizátor nás sice nenechal moc vyspat, ale dal nám alespoň takovouto příjemnější etapu.“

Průběžné pořadí:

1.Y. Al Rajhi / T. Gottschalk – Overdrive Racing15:44:39
2.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport +00:04:29
3.N. Al-Attiyah / M. Baumel – Nasser Racing +00:11:03
13.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +01:08:21

5.etapa

Ve středu brzy ráno se celá karavana nejdříve vydala na 500 kilometrů dlouhou tranzitní část páté etapy a následně jí čekalo drsných 118 kilometrů v dunách oblasti Empty Quarter. Martin Prokop s Viktorem Chytkou pokračovali ve skvělých výkonech z předešlých etap a posádka se tak i dnes dokázala posunout výše v celkovém hodnocení, kde jí aktuálně náleží dvanáctá příčka.

Za průběhem pátého dějství letošního Dakaru se ohlíží Martin Prokop: „Pátá etapa byla celá v dunách, opět po roce tady v Empty Quarter, takže klasicky hodně drsné. Šest hodin na přejezdu ráno nás trochu unavilo a pak nám zase pořadatel ukázal co proto! Jenom duny sice bez extrémních výjezdů, ale hodně zlomené s velkým nebezpečím a v kombinaci s nízkým odpoledním sluncem. Hodně řízení nahoru dolů jako na tobogánu. Byla to taková rozcvička na další dva náročné dny. Na jednu stranu jsem se snažil nás i Shreka šetřit, abychom si neudělali nějakou bolístku, protože dnes se dalo málo získat, ale hodně moc ztratit. Čeká nás brutální dvoudenní maratónská etapa bez jakékoliv pomoci, takže dnes večer potřebuje auto co největší péči. Jsem rád, že je zatím vše v pohodě a frčíme dál!“

Průběžné pořadí:

1.Y. Al Rajhi / T. Gottschalk – Overdrive Racing17:24:04
2.N. Al-Attiyah / M. Baumel – Nasser Racing +00:09:03
3.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport +00:11:13
12.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +01:12:02

6.etapa

Zcela nový koncept maratonské etapy nazvaný „48h Chrono“ nachystali letos organizátoři na závodníky. Ve čtvrteční části etapy bylo nutné ujet co nejvíce z 572 ostrých kilometrů a dostat se do jednoho ze záchytných tábořišť, kde všichni dostali stejný stan, spacák a krabičku s jídlem. V pátek brzy ráno se etapa znovu rozjela a bylo nutné dokončit zbývající porci kilometrů. Extrémní náročnost konceptu překvapila nejen závodníky, ale i samotného organizátora. Posádka se dokázala s touto výzvou vypořádat na výbornou a bez technických nebo navigačních problémů dokončili etapu jako sedmá nejrychlejší. Ještě důležitější je potom posun na stejnou příčku i v celkovém hodnocení soutěže, takže sobotní volný den v Rijádu může probíhat v pohodové a spokojené atmosféře.

Martin Prokop: „Máme za sebou nejdelší stage v našem životě a máme velikou radost, protože to byl opravdu nářez! Shrek to zvládl fantasticky, i když je pravda, že jsme se ho snažili šetřit a spoustu věcí jsme třeba za každou cenu nevyjížděli. Hledali jsme si v klidu cestu, abychom nezatěžovali diferenciály a poloosy, protože to bylo opravdu extrémní. Těch dun tam bylo nekonečně mnoho a jen minimum přejezdových plat mezi nimi, Organizátor byl sám překvapený, jak jsme jeli všichni relativně pomalé tempo, protože ty měkké duny rychleji projet nešly. Bylo vidět, že spousta lidí měla problémy a jsem rád, že jsme v pořádku v cíli a potíže se nám vyhnuly. Byl to skvělý koncept, který jsme si užili i přes včerejších extrémních sedm hodin závodění v kuse. Na to se nedá nikdy zapomenout a zážitků za ty dva dny bylo opravu hodně. Auto je v pořádku v cíli a zítra nás v Rijádu čeká zasloužený den volna.“

Průběžné pořadí
1.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport 24:59:32
2.M. Ekström / E. Bergkvist – Team Audi Sport +00:20:21
3.S. Loeb / F. Lurquin – Bahrain Raid Extreme +00:29:31
7.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +01:35:04


7.etapa

. Ani v sedmé etapě pořadatel nezvolnil v letošních nárocích na závodníky a připravil pro ně drsných 483 měřených kilometrů. Martin Prokop s Viktorem Chytkou se sice od poloviny etapy potýkali s technickými problémy na motoru jejich Fordu Raptor, i tak se ale dokázali dostat v celkovém pořadí o jedno místo dopředu na šestou příčku. V dalších pěti etapách to bude ještě velice dramatické, když další závodníci jsou za nimi v celkovém pořadí jen o dvě respektive o osm minut pozadu!

Martin Prokop: „Etapa byla extrémně dlouhá, skoro 500 měřených kilometrů a dala od samého začátku zabrat jak terénem, tak navigací. Bohužel Shrek dnes přesně v půlce etapy zazlobil, když začal škytat a odpojovat motor. Nevěděli jsme co se dělo a pokoušeli se přepínat režimy a odpojit přímé vstřikování. Mohli jsme pokračovat jen velmi pomalu a sotva jsme se dostali přes duny. V neutralizaci jsme celé auto resetovali a začalo to fungovat o něco lépe, takže jsem rád, že jsme sem dnes Shreka dovezli. V poslední části jsme si ještě užili drsnou navigaci, když jsme se museli několikrát vracet, ale nakonec jsme si s tím poradili a dokázali ještě poodjet pár autům, se kterými jsme se tam motali.“

Průběžné pořadí:

1.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport 24:59:32
2.S. Loeb / F. Lurquin – Bahrain Raid Extreme +00:19:00
3.L. Moraes / A. Monleon – Toyota Gazoo Racing +01:00:35
6.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +01:50:40


8.etapa


Po sérii skvělých etapových výsledků si v pondělní osmé etapě posádka vybrala trochu slabší den. Ve zvláštně sestavené etapě s tranzitním úsekem v měřené části se nedokázali dostat do letošního tempa a v kombinaci s defektem dokončili jako čtrnáctí. V průběžném pořadí se propadli na sedmou příčku a mezi pátým a osmým místem celkově je nyní necelých dvacet minut rozdílu, což do poslední třetiny Dakaru slibuje ještě dramatický a napínavý průběh.

Martin Prokop: „Dneska to nebylo žádný žůžo! Nechytli jsme dobré tempo, zvlášť v první části, která byla v takových zvláštních dunách s mnoha dropy a stěnami. Druhá část etapy byla hodně kamenitá a bohužel jsme v ní udělali pomalý defekt pneumatiky, na kterém jsme jeli padesát kilometrů. Těsně před cílem to ušlo úplně, ale už bylo lepší a rychlejší to neměnit a etapu tak dojet. Něco jsme tam dnes ztratili, ale bohužel to na víc nebylo. Tempo tam dnes nebylo, ale jsem rád, že Shrek zase dobře fungoval a včera jsme zjistili, kde a proč se objevovala chyba na motoru. My jsme byli bohužel dnes trochu slabší, ale frčíme dál do dalších čtyř etap!“

Průběžné pořadí:

1.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport 33:29:10
2.S. Loeb / F. Lurquin – Bahrain Raid Extreme +00:24:47
3.L. Moraes / A. Monleon – Toyota Gazoo Racing +01:05:13
7.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +02:01:23


9.etapa


Na přesun z Hailu zpět do oblasti kolem Al Ula pořadatelé Dakaru v jeho letošním devátém dějství nachystali více než 417 měřených kilometrů v náročném kamenitém i písčitém terénu. I přes brutální podmínky této etapy se dnes dokázali Martin Prokop s Viktorem Chytkou dostat opět do nejlepší desítky. Po penalizacích soupeřů za neprojeté kontrolní body se potom během večera vrátila na své výchozí sedmé místo celkově. Mezi pátým a osmým místem celkového pořadí je nyní rozdíl pouze devět minut!

„Vytřesený“ Martin Prokop popisoval v cíli průběh deváté etapy: „Dnes to bylo něco jiného, než nám sliboval pořadatel. Měla to být rychlá etapa na písku, ale jednalo se spíše o rozbité pískové cesty s velkým množstvím děr a terénních zlomů. Asi na tento typ terénu nemáme pořád ideální nastavení, když jsme často šli spodkem auta nadoraz do země. V takových úsecích jsme ztráceli a nedokázali jet rychleji. Prostřední sekce byla rychlá a fajn, ale pak jsme přijali do skalisek, ve kterých auto dostávalo strašně zabrat. Stejně tak jsme dostávali zabrat i my s Viktorem, takže jsme také pořádně dobití. Je dobře, že jsme se dostali v pořádku do cíle a autu nic není, ale byl to opravdový masakr.“

Průběžné pořadí:

1.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport 37:50:57
2.S. Loeb / F. Lurquin – Bahrain Raid Extreme +00:20:33
3.L. Moraes / A. Monleon – Toyota Gazoo Racing +01:12:02
7.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +02:12:48

10.etapa


Na letošním Dakaru se nelze příliš spoléhat na informace od pořadatele o tom, jak jednoduchá nebo náročná bude další etapa. Desáté dějství mělo být jednodušší před avizovanou brutální jedenáctou etapou. Nakonec se proměnilo v další masakr – „festival“ defektů a navigačních chyb. Nemalé potíže se nevyhnuly ani posádce Ta se na 371 kilometrů dlouhém měřeném úseku potýkala se dvěma defekty, jednou se zdržela hledáním správného směru a další technické problémy je postihly v samotném závěru etapy.

Vše vylíčil v cíli desáté etapy Martin Prokop: „Přesně jak jsem říkal, když má být etapa jednoduchá, tak je to peklo! Sice byl velký rychlostní průměr, ale také spousta složitostí. Bohužel jsme krátce po startu udělali navigační chybu a raději jsme se vrátili a začali jsme znovu od posledního správného místa, což si myslím, že bylo správné rozhodnutí. Neminul nás jeden defekt a nedařilo se nám potom kvůli nějakým nečistotám nasadit kolo a tím jsme ztratili celkem hodně času. Do cíle jsme už jeli v pohodě, ale asi dvacet kilometrů před koncem etapy jsme asi něco trefili, takže jsme dojížděli na defektu a hlavně nám také praskla spojovačka, takže to musíme hned tady za cílem opravit, abychom se v časovém limitu dostali do bivaku.“

Průběžné pořadí:

1.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport 41:35:12
2.S. Loeb / F. Lurquin – Bahrain Raid Extreme +00:13:22
3.L. Moraes / A. Monleon – Toyota Gazoo Racing +01:02:44
7.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +01:59:58


11.etapa


Už před startem se o předposlední jedenácté etapě hovořilo jako o nejtěžší etapě závodu. Organizátor se sice rozhodl ji zkrátit na 420 měřených kilometrů, což byla i tak obrovská porce v extrémním kamenitém terénu. Všechny posádky do ní vstupovaly s respektem a obavami, jak jejich technika tento nejdrsnější test zvládne. I přes dva defekty, ale bez fatálních technických problémů se po zkušeném výkonu dokázali Martin s Viktorem posunout na fantastické páté místo celkové klasifikace!

Martin Prokop: „Jsme šťastní, že jsme v cíli této etapy, protože byla hlášena jako nejtěžší z celého závodu. Nemůžu říct, že byla nejtěžší, ale rozhodně byla nejvíc kamenitá od začátku až do konce. My jsme se hodně moc umravnili, až Viktor skoro zuřil, jak jedu pomalu. Nechali jsme ostatní auta nás předjíždět, třeba tři tovární Toyoty nás na prvních 200 kilometrech předjely úplně zběsilým tempem. Pro nás bylo samozřejmě důležité dovézt auto do cíle bez problémů, což se nám i dařilo. Jen ve dvou trialech jsme měli problém, jednou jsme zůstali viset na jednom velkém kameni a pak jsme čekali za motorkářem, až se zvedne a odjede. Nevyvarovali jsme se však ani defektům, zase pravé zadní kolo a hned dvakrát. Je vidět, jak ostatní měli problémy, dojíždějí s vylomenými koly a tlumiči trčícími z kapoty. To nám přineslo posun v celkové klasifikaci, protože dnes to opravdu vyžadovalo umravnit se. Zítra poslední etapa a uvidíme, co nám to v cíli celého Dakaru přinese!“

Průběžné pořadí:

1.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport 46:24:47
2.G. de Mevius / X. Panseri – Overdrive Racing +01:26:06
3.S. Loeb / F. Lurquin – Bahrain Raid Extreme +01:36:02
4.G. Chicherit / A. Winocq – Overdrive Racing + 01:41:20
5.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +02:16:47


12.etapa - cíl

Ani závěrečných 175 měřených kilometrů v okolí přímořského Yanbu nezměnilo nic na předních příčkách v nejobsazenější kategorii automobilů. Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Orlen Jipocar Teamu si pohlídali fantastickou pátou příčku a kromě svého osobního maxima si připsali také historicky nejlepší výsledek české automobilové posádky na Dakaru!

Šťastný Martin Prokop v cíli Dakaru 2024: „Je to neskutečný pocit být v cíli Dakaru v historicky nejlepším umístění! Ještě jsem si to sám trochu zdramatizoval, když jsem pět kilometrů před cílem hodil auto málem na bok v měkkém písku. Smekám před svým týmem MP-Sports, který předvedl neskutečnou práci a posunul auto dopředu. Sice jsme poskočili o jednu příčku nahoru, ale ten výsledek má neskutečnou cenu, protože ta konkurence jezdců a aut tady byla extrémní. Auto bylo mnohem rychlejší, motor byl úžasný. Páté místo je pro nás soukromý tým je prostě top a budeme si na to dlouho pamatovat. Děkujeme všem, co jste nám drželi palce a podporovali nás doma i podél tratí tady. Úžasný zážitek a neskutečný Dakar, určitě nejtěžší, jaký tady v Saudské Arábii kdy byl.“


1.C. Sainz / L. Cruz – Team Audi Sport 48:15:18
2.G. de Mevius / X. Panseri – Overdrive Racing +01:20:25
3.S. Loeb / F. Lurquin – Bahrain Raid Extreme +01:29:12
4.G. Chicherit / A. Winocq – Overdrive Racing +01:35:59
5.M. Prokop / V. Chytka – Orlen Jipocar Team +02:16:43



PR 19.1.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar