Prokop bronzový v juniorském MS
Česká posádka Martin Prokop s Janem Tománkem dovedla svůj speciál Citroën C2 S1600 na Korsice k druhému vítězství v sezoně, čímž definitivně uhájili třetí příčku v konečné klasifikaci juniorského šampionátu. Mistrem světa se stal Švéd Andersson se Suzuki Swift.
Týden po rychlých španělských asfaltech se junioři přesunuli k závěrečné rallye na Korsiku. Francouzský ostrov charakterizují zatáčkovité a uskákané tratě, často s rozbitým asfaltem. Martin Prokop s Janem Tománkem absolvovali úvodní test „bez přileb“, naostro se začalo závodit až na druhé zkoušce, kterou vyhráli před Estoncem Aavou a Švédem Anderssonem (oba Suzuki Swift), což znamenalo očekávané pokračování španělského duelu. Třetí test se stal kořistí Aavy, ale sekundová ztráta českého dua je v poledním servisu udržela na vedoucí pozici.
Svůj náskok posádka dokázala navýšit na čtvrté zkoušce, ale na posledních dvou musela přepustit pozici lídra rychlému Aavovi, když poslední zkoušku projel nejlépe domácí Bonato.
„Vzhledem k počasí jsme vsadili na suché nastavení, obuli jsme tvrdý slick a od úvodních kilometrů jsme se vrhli do boje s konkurencí. Od začátku bylo jasné, že bude pokračovat náš souboj z Katalánska s dvojicí jezdců Suzuki. Na poslední zkoušce jsme ztratili trochu více, což mě zaskočilo. Neudělal jsem žádnou chybu, museli jet hodně rychle.
Citroën fungoval bez problémů, pouze na třetím testu přestalo auto dobíjet, výkon šel částečně dolů a jen se štěstím jsme dojeli do servisu. Sice jsme moc neztratili, ale na dosaženém čase to určitě muselo být znát.
Po první etapě vedl Aava před Prokopem (+8,8 s), Anderssonem (+16,9), Burkartem (+42) a Bérešem (+45,6)
Charakter zkoušek druhé etapy se hodně změnil, což dalo zavzpomínat Korsické rally nedávné minulosti. Úzké silnice, uskákaný asfalt, větší hrozba defektů. Martin Prokop začal opatrněji, z čehož profitoval posunem na druhé místo Andersson. Double Suzuki však dlouho netrvalo. Na osmém testu Aava havaroval a nedlouho potom postihl defekt i Anderssona. Švéd díky jistotě juniorského titulu ztratil nejen koncentraci, ale zejména dvě minuty, které znamenaly propad do hloubi výsledkové listiny. Prokop rázem poskočil do čela juniorské klasifikace s náskokem 46.3 sekundy na druhho Béreše. Spolehlivou jízdou si pozici udržel také v druhé sekci.. Hvězdou dne byl Yoann Bonato s Citroënem, jenž kraloval na většině zkoušek a posunul se na čtvrtou příčku.
„Ráno mi vložka moc nesedla, což bylo znát na čase. Navíc nás přeskočil Andersson. To mě zdravě nabudilo a do osmého testu jsme šli s větším nasazením. Mezi pátým a šestým kilometrem jsme však viděli havarovaného Aavu. Zkoušky byly hodně nepříjemné, hlavně v prvním a třetím testu hrozily defekty.
Druhou sekci jsme projeli více v klidu, krušnou chvíli jsme prožili pouze na RZ11, kdy jsme trefili obrubník, naštěstí to odnesl jen poškozený disk.
Pořadí po druhé etapě – 1.Prokop, 2.Béreš (+34,9), 3. Rautenbach (+1.11,4), 4.Bonato (+1.48,7), 5. Andersson (+2.31,0)
Před závěrečnými čtyřmi zkouškami byly karty v zásadě rozdány. Prokop s Tománkem zvládli první průjezdy dvojice zkoušek v rozumném tempu a druhého Béreše udrželi nadále ve větší vzdálenosti. Do druhé sekce šli s taktikou vyvarovat se chyby, čemuž odpovídaly i dosažené časy. Přesto dvě šestá místa znamenala udržení vedoucí pozice i bodového zisku.
Vítězstvím na Korsice tak Martin Prokop navázal na výsledky z Německa (1., celkově 11.) a Katalánska (2.), čímž potvrdil svou příslušnost do juniorské špičky. Celková třetí příčka v JRC znamená pro českého pilota i možnost zúčastnit se testování továrního týmu Citroën Sport, které by mělo obsahovat i jízdy s Citroënem C4 WRC.
„V podstatě jsme pokračovali v tempu z druhé etapy. Vzhledem k vývoji jsme nemuseli nějak zrychlovat, spíše jsem se vyhýbal všem kamenům, dírám, snažil jsem se ani příliš nezkracovat trať. To nás samozřejmě stálo dost času, ale mohli jsme si to dovolit. Před startem posledního testu jsem byl hodně nervózní. Stále jsem měl na paměti loňský ročník, kdy se jelo na stejných vložkách. Hlavně jsem nechtěl chybovat, což společně s defektem mohlo zásadně ovlivnit konečné výsledky. Z vítězství mám samozřejmě obrovskou radost. V první etapě jsem dokázal, že bychom mohli držet krok i s továrními jezdci Suzuki, po jejich problémech už nebylo nasazení takové a spíše jsme si kontroloval svůj náskok před Ďodim Bérešem. Při pohledu na konečnou klasifikaci mě bude výpadek ve Finsku mrzet ještě více,“ uvedl v cíli šťastný Martin Prokop, který sice ve třídě A6 dojel druhý za Amourettem s Citroënem C2, jehož výsledek se však do juniorského šampionátu nezapočítává. Za naším jezdcem dojel Bereš, Bonato a Andersson.
Konečné pořadí: 1.Andersson (S) 43, 2. Aava (EE) 38, 3. Prokop (CZ) 34, 4. Béreš (SK) 26, 5. Mölder (EE) 20
JL, 16.10.2007
Svůj náskok posádka dokázala navýšit na čtvrté zkoušce, ale na posledních dvou musela přepustit pozici lídra rychlému Aavovi, když poslední zkoušku projel nejlépe domácí Bonato.
„Vzhledem k počasí jsme vsadili na suché nastavení, obuli jsme tvrdý slick a od úvodních kilometrů jsme se vrhli do boje s konkurencí. Od začátku bylo jasné, že bude pokračovat náš souboj z Katalánska s dvojicí jezdců Suzuki. Na poslední zkoušce jsme ztratili trochu více, což mě zaskočilo. Neudělal jsem žádnou chybu, museli jet hodně rychle.
Citroën fungoval bez problémů, pouze na třetím testu přestalo auto dobíjet, výkon šel částečně dolů a jen se štěstím jsme dojeli do servisu. Sice jsme moc neztratili, ale na dosaženém čase to určitě muselo být znát.
Po první etapě vedl Aava před Prokopem (+8,8 s), Anderssonem (+16,9), Burkartem (+42) a Bérešem (+45,6)
Charakter zkoušek druhé etapy se hodně změnil, což dalo zavzpomínat Korsické rally nedávné minulosti. Úzké silnice, uskákaný asfalt, větší hrozba defektů. Martin Prokop začal opatrněji, z čehož profitoval posunem na druhé místo Andersson. Double Suzuki však dlouho netrvalo. Na osmém testu Aava havaroval a nedlouho potom postihl defekt i Anderssona. Švéd díky jistotě juniorského titulu ztratil nejen koncentraci, ale zejména dvě minuty, které znamenaly propad do hloubi výsledkové listiny. Prokop rázem poskočil do čela juniorské klasifikace s náskokem 46.3 sekundy na druhho Béreše. Spolehlivou jízdou si pozici udržel také v druhé sekci.. Hvězdou dne byl Yoann Bonato s Citroënem, jenž kraloval na většině zkoušek a posunul se na čtvrtou příčku.
„Ráno mi vložka moc nesedla, což bylo znát na čase. Navíc nás přeskočil Andersson. To mě zdravě nabudilo a do osmého testu jsme šli s větším nasazením. Mezi pátým a šestým kilometrem jsme však viděli havarovaného Aavu. Zkoušky byly hodně nepříjemné, hlavně v prvním a třetím testu hrozily defekty.
Druhou sekci jsme projeli více v klidu, krušnou chvíli jsme prožili pouze na RZ11, kdy jsme trefili obrubník, naštěstí to odnesl jen poškozený disk.
Pořadí po druhé etapě – 1.Prokop, 2.Béreš (+34,9), 3. Rautenbach (+1.11,4), 4.Bonato (+1.48,7), 5. Andersson (+2.31,0)
Před závěrečnými čtyřmi zkouškami byly karty v zásadě rozdány. Prokop s Tománkem zvládli první průjezdy dvojice zkoušek v rozumném tempu a druhého Béreše udrželi nadále ve větší vzdálenosti. Do druhé sekce šli s taktikou vyvarovat se chyby, čemuž odpovídaly i dosažené časy. Přesto dvě šestá místa znamenala udržení vedoucí pozice i bodového zisku.
Vítězstvím na Korsice tak Martin Prokop navázal na výsledky z Německa (1., celkově 11.) a Katalánska (2.), čímž potvrdil svou příslušnost do juniorské špičky. Celková třetí příčka v JRC znamená pro českého pilota i možnost zúčastnit se testování továrního týmu Citroën Sport, které by mělo obsahovat i jízdy s Citroënem C4 WRC.
„V podstatě jsme pokračovali v tempu z druhé etapy. Vzhledem k vývoji jsme nemuseli nějak zrychlovat, spíše jsem se vyhýbal všem kamenům, dírám, snažil jsem se ani příliš nezkracovat trať. To nás samozřejmě stálo dost času, ale mohli jsme si to dovolit. Před startem posledního testu jsem byl hodně nervózní. Stále jsem měl na paměti loňský ročník, kdy se jelo na stejných vložkách. Hlavně jsem nechtěl chybovat, což společně s defektem mohlo zásadně ovlivnit konečné výsledky. Z vítězství mám samozřejmě obrovskou radost. V první etapě jsem dokázal, že bychom mohli držet krok i s továrními jezdci Suzuki, po jejich problémech už nebylo nasazení takové a spíše jsme si kontroloval svůj náskok před Ďodim Bérešem. Při pohledu na konečnou klasifikaci mě bude výpadek ve Finsku mrzet ještě více,“ uvedl v cíli šťastný Martin Prokop, který sice ve třídě A6 dojel druhý za Amourettem s Citroënem C2, jehož výsledek se však do juniorského šampionátu nezapočítává. Za naším jezdcem dojel Bereš, Bonato a Andersson.
Konečné pořadí: 1.Andersson (S) 43, 2. Aava (EE) 38, 3. Prokop (CZ) 34, 4. Béreš (SK) 26, 5. Mölder (EE) 20
JL, 16.10.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












